|
||||
|
||||
Kachel vraagje
Hoi allemaal,
heb een probleem met de kachel van mijn Golf 3. Hij doet het namelijk alleen nog maar op stand 4. Stand 1 tm 3 doet hij helemaal niks. Ik ga er van uit dat er iets kapot is. Maar weet alleen niet wat. Kan zo ook niks vinden. Kan iemand mij verder helpen en vertellen wat ik moet gaan vervangen? Alvast bedankt. |
|
||||
|
||||
als ik t zo hoor is je kachel weerstand stuk, en als ik me niet vergis zit die rechts onder bij de kachel
|
|||
|
|||
had ik ook heb de schakelaar nagekeken en bleek dat het ijzeren lipje niet meer contact maakte met de het ijzer waar hij over heen glijd iets verbogen en het doet het weer
Fransehenkie |
|
||||
|
||||
denk ook dat het de schakelaar is heb ik ook gehad. De knop van je standschakelaar kan je er aftrekken daar onder onder zie de contacten wel zitten.
|
|
||||
|
||||
Dank jullie voor jullie antwoorden.
Ga morgen maar eens kijken of alles nog wel goed contact maakt. |
|
||||
|
||||
Ik heb precies hetzelfde gehad in mijn Vento; het zijn hoogstwaarschijnlijk de lipjes onder de knop. Knop kun je er idd zo vanaf trekken.
Let op: wees niet te rigoreus met verbuigen van de contactjes, het is heel teer. Soms helpt het als je alleen een schuurpapiertje langs haalt. Succes! |
|
||||
|
||||
Het is dus geen contact probleem
Maakt overal goed contact. Die kachelweerstand kan ik niet vinden. Waar kan ik verder nog naar kijken? |
|
||||
|
||||
die weerstand zit gewoon bij je kachel motor er bij in geschoven, kan haast niks anders meer zijn na mijn mening
|
||||
|
||||
Hmm. zo technisch ben ik niet echt. Dus waar moet ik precies zoeken?
|
|
||||
|
||||
als je de rechterkant los maakt, waar de grote zwarte bak zit. dan zie je een grote zwarte behuizing zitten met rechts een ronde vorm. Daar zitte 2 draden aan een dikke rode en een dikke bruine plus en massa van de kachel motor. als je die draden volgt kom je bij de weerstand uit
succes
|
|||
|
|||
haha beter kan ik het ook niet uileggen!!!
|