|
|||
|
|||
VW Golf VI dakantenne
Goedendag VW Golf rijders/fans,
Zo ben ik er ook een! Ik rijd momenteel nog een vw golf 3. Maar ik ben aan 't sparen voor een (als 't even kan) een vw golf 6 (als 't niet lukt/kan helaas/jammergenoeg een vw golf 5 ). Nu is 't zo op mijn huidige golf heb ik een dakantenne met spriet. Nu zou ik graag hetzelfde willen op de golf 6. Want ik weet de nieuwe golf 6 heeft wel een dakantenne maar in de vorm van een haaievin. 't Is 't mij puur te doen vanwege "the look". Omdat dat wat mij inziens sportiever maakt. Dan zou die voor mij helemaal compleet zijn! Een soort van "droomauto" voor mij. Weet iemand of dat mogelijk is bij het aanschaffen van de auto? Kunnen ze dat af fabriek zo produceren/leveren/monteren als je dat aangeeft bij 't bestellen? Of als je hem eenmaal hebt kunt vervangen zonder al te veel rompslomp/kosten. Eventueel door 't alleen vervangen van het bovenste gedeelte van de haaievin (zeg maar het dekseltje (haaievin) of hoe je 't ook wil noemen). Iemand die mij hier meer over kan vertellen? Bij voorbaat alvast mijn enorme dank. Met vriendelijke groet, VWgolfdriver. Last edited by VWgolfdriver : 27-06-2009 at 22:56. Reason: Wrong icon |
|
||||
|
||||
Ik zou alvast doorsparen voor een Golf 7 en afwachten wat daar voor een antenne opzit
|
|||
|
|||
Quote:
Dank je wel voor je reactie Jurgen. Ja dat is (ook) een idee maar nog best ver weg. Maar ik wil de golf 6 bekostigen met financiering en gedeeltelijk zelf betalen zodat ik lage maandlasten heb. Vandaar! Het hangt er ook helemaal van af hoe de golf 7 er uit komt te zien. Als 't niet de golf uitstraling heeft blijf ik liever bij de golf 6. De golf 5 achterkant (kontje) vind ik niet zo gelukt namelijk. Maar weet jij misschien of 't uberhaupt mogelijk is een dakantenne met spriet op de golf 6 te krijgen Jurgen? |
|
||||
|
||||
Dat moet wel lukken. Tot nu toe pasten ze op elke Golf
|
|||
|
|||
Quote:
Oke prima. Dank je wel! Alleen bij de VW dealer geven ze anders aan, dat 't waarschijnlijk niet mogelijk is...... |
|
|||
|
|||
Het is maar net wat je gaat nemen van audio betreft. Neem je niets krijg je ook geen haaienvinnetje hoor.
En als je al wel een audio heb, zou ik gewoon een antenne aanschaffen a la een satelliet ontvanger, die plakken ze vanbinnen op je cockpit. Geen spriet geen vin lekker clean. ("you say the look'') Gr, Patrick. |
|
||||
|
||||
Bij mijn VI is de antenne ingebouwd, niks op het dak, wel zo mooi! Die haaienvin zit er alleen op als de auto navigatie heeft...
|
|
|||
|
|||
Quote:
Als je het af fabriek besteld wel, daarom bestel ik nooit een audio tegelijkertijd, zit je nooit met een gat in je dak. Heb dit met mijn Golf V ook gedaan. Heb later de navi RNS 300 gekocht en hebben ze toen later ingebouwd, en nu zit hij in de Golf VI ook zonder antenne of vin op het dak. |
|
||||
|
||||
Highline heb je geen keus, daar zit std een RCD310 in....
|
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Dit is juist waar VWgolfdriver om vraagt, hoe heb jij dat dan geregeld, die van jou is ook een Highline toch. Is er dan verschil in VW dealers, bij de een kan het wel, en de ander doet moeilijk hierover. Quote:
|
|
||||
|
||||
Er valt niks te regelen. Er zit altijd een antenne in de VI voor radio ontvangst. De vin op het dak is puur en alleen voor de GPS antenne. Waar de normale antenne zit weet ik niet, volgens mij ingebouwd in de A-stijlen of iets dergelijks, of in de ruit.
Lijkt mij dus erg overbodig om zelf een antenne op de auto te gaan maken terwijl hij er standaard in zit bij radiovoorbereiding. Of je moet moedwillig een gat in het dak boren omdat je zo graag een dakantenne wil, terwijl de Boys van VW het tegenwoordig netjes inbouwen in de carosserie Last edited by Boeie : 29-06-2009 at 12:32. |