|
|||
|
|||
Tektiel eenvoudig verwijderen!!!!
Bestaat er een middel of manier om steenslag coating wat onder je auto kleeft te verwijderen
Stel je wil je gehele onderzijde van je carrosserie kaalhalen en opnieuw coaten. Ben nu met een beitel bezig maar daarmee kerf je ook snel in het staal Iemand een idee |
|
||||
|
||||
dikste steek je er zo af, even warm maken met de verfafbrander en dan afsteken met een plamuurmes. rest heb ik verwijderd met een staalborstel op de boormachine, daarna eventueel met wasbenzine/terpentine schoonnmaken.
zijn wel diverse topics over, search functie gebruiken zou ik zeggen |
|
||||
|
||||
Er zijn speciale strip borstels te koop.
Ik heb de link even niet.
|
|||
|
|||
kleine stukken tectyl met remmenreiniger gaat prima
|
|
||||
|
||||
de kit verwijder je het handigst met een staalborstel op de slijptol.
die zwarte bende kun je het beste er af steken met een plamuurmes. als het erg vast zit, dan even instrijken met thinner. doe eerst het zwarte en ga niet met de borstel over het ingestreken deel. thinner wel goed verwijderen of een dagje wachten met de staalborstel ivm brand! |
|
|||
|
|||
bugs is ervaringsdeskundige
gr. Martijn
|
|||
|
|||
op http://www.nonpaints.com/contents/nl/d155.html
FLEXIBELE METAAL BORSTELBANDEN Voor het snel en efficiënt verwijderen van bijvoorbeeld kleverige materialen (zoals Underbody Coatings) zonder schade te veroorzaken aan het originele plaatwerk. Ook een minimale hitteontwikkeling waardoor vervormingen worden voorkomen. |
|
|||
|
|||
Maar past dat ook meteen op een haakse tol. Of moet je ook meteen dat hele apparaat erbij kopen.
Gr, Pim |
|
||||
|
||||
Uit het topic van Robbie's mk2:
Quote:
|
|||
|
|||
ik heb het geprobeert met de FLEXIBELE METAAL BORSTELBANDEN maar dat kost het toerental van de flex niet houden is eerder gechikt voor op een boormachine en oppassen aan kantjes de borstel trekt zich in een ruk verder door de haakjes
|
|
|||
|
|||
Een verfbrander (vuur) een staalborstel en een paar plamuurmessen zijn de enige weg,
Gewoon een dag lang keihard werken en de bodem is wel kaal. Schotchbrite zijn ook mooie opzetstukken voor je slijper maar duur en met de brander gaat net zo snel. |
|
||||
|
||||
ik heb het met een hobby brander en een pakking schraper gedaan.
gewoon licht warm maken, en afsteken. als je de brander voor je schraper houd kun je zo in 1 haal hele stukken afsteken. die isolatie stukken aan de binnenkant van de bodem gaan op deze manier ook perfect. als afsluiter even een doekje tinner er langs en je hebt blank staal. maar vergis je er niet in, het is een hels karwei,de bodem is heel makkelijk. maar de spatborden zijn erg lastig alles loopt rond en je kunt dus niet echt lange halen maken,plus dat je soms stukken hebt waar wel een laag van een cm zit.