|
|||
|
|||
Danos Golf mk1
Hello
Ik ben Daan, had me al voorgesteld op het forum maar wil met dit topic de vorderingen laten zien van me golfje. Het is een 1500 automaat uit 1981, is tot nu toe nog mijn daily, en mijn doel is om hem retro/rat er te maken. hij is mat beige geverfd, en is de kleur van de Duitse Panzertanks in Afrika in de WOII. de auto zat vol met plekken, heeft maar 1 rotte plek bij de rechterwielkast, maar die heb ik vervangen. voorderest zat hij vol met kleine plekjes over de gehele auto. zo was de voorbewerking ook nog een flinke klus.heb helaas geen foto van zoals hij was. wat er tot nu toe al aan is gedaan: -nieuwe bumpers -nieuwe spiegels -schijven en blokken -Goodridge gevlochten remleidingen -middendemper -G60 wielen wat er nog aankomt: -nieuwe knipperlichtjes -nieuwe steenslagkapjes -raamrubbertjes -onderlip -nieuwe grill -dakrek -gele lampen -rolkooi -g60 remmen + achter schijven -nieuwe draagarmen met powerflex -velgen ook staat er in de planning een motorswap net zoals een bakkenswap. ik zit zelf te denken aan een 1800 8v met carburateurs en aangepaste kop. maar dit zijn plannen die waarschijnlijk pas na de zomervakantie worden uitgevoerd. zoals hij hier op de foto's staat is hij nog niet helemaal af. |
|
||||
|
||||
omg die kleur is vet
prachtwagen ! alleen de velgen vind ik minder maar ieder zen eige smaak veel plezier ermee !! ik blijf deze volgen grtz
|
||||
|
||||
Zeker leuke kleur, lijkt wel veel op mexico beige..
Plannen klinken ook goed!
|
|||
|
|||
dankjewel!
dit zijn ook de tijdelijke velgen, leen ze van een vriend van me. |
|
||||
|
||||
Mat is altijd goed , leuk ding!
|
|
|||
|
|||
ik vind het ook een mooie golf. echt een vintage kleur
|
|
||||
|
||||
leuk golfje!
en wat betreft de velgen,ik vind ze er super bij staan! |
|
|||
|
|||
dank jullie wel voor de reacties!
de golf gaat nog een stuk lager, en dat kan hij ook nog alleen zit met het probleem dat ik geen bocht naar rechts kan maken i.v.m raar geluid. het is niet de as, daar heb ik al opgelet. buitenste homo's heb ik al vervangen, dus nu maar de binnenste doen, denk dat het dan wel is opgelost. als het niet me difflager is, er zit wel aardig wat speling op, maarja mooi excuus om er handbak van te maken. als dat alles is opgelost kan hij weer een stukje naar beneden |
|
||||
|
||||
Mooi ding
Niet bang voor je carters als je hem nog lager legt? |
|
|||
|
|||
uhm ja..uit me carterpan is al een hapje uit
|
|
||||
|
||||
heel mooie 1! en de wielen ben ik wel een fan van, vind die altijd leuk staan onder een golf1 en vooral in deze kleur combinatie
|
|
|||
|
|||
Zeker een goede kleur . Heb je misschien een kleurcode, misschien is het ook wat voor de mijne. Ik neem aan dat hij met een roller geverfd is?
|
|
||||
|
||||
De kleur staat hem goed
mooie golfje |
|
|||
|
|||
ziet er goed uit !!
gr. Martijn
|
||||
|
||||
mooie golf !
gr. Gerwin
|
||||
|
||||
Mooi bakkie, gave kleur ook
|
|||
|
|||
vandaag me gele lampen binnen gehad, net als me knipperlichtjes.
ook heb ik besteld -raamrubbertjes -cl onderlipje -steenslagkapjes -zwarte deurklink strippen -en wat kleine spulletjes zoals ruitenwisserdopjes, drukkertjes enz. Aanstaande vrijdag ga ik kijke voor leuke Rial velgen 7j*15, die beetje bij de retro look passen. Als ik ze heb zal ik wel een foto posten. Ook wil ik het dak opnieuw rollen, vind hem niet netjes, je ziet overal strepen op, het is niet heel erg maar ik stoor me er aan. |
|
|||
|
|||
mijn velgen! de velgrand heb ik met de borstel gedaan, omdat ze al waren opgeschuurd toen ik ze kocht..het hart is nog de originele lak, maar word eind zomer waarschijnlijk goud gespoten, ben ik nog niet helemaal overuit.
morgen draai ik er bandjes omheen en gaan ze eronder.. hier wat telefoonfotootjes ook word hij morgen apk afgemeld...alleen een gescheurd stuurkogelhoesje heb ook nog eens een dakrekje gekocht. aanstaande dinsdagavond is hij te zien in Zevenhuizen bij La Baraque |
|
|||
|
|||
oke dan, tijdje niks van me laten horen, maar niet stilgezeten.
de velgen zitten eronder. Het dakrekje zit er ook op incl. de koffer. ook is hij weer een stuk lager geschroeft. hier wat foto´s.. |
|
||||
|
||||
Staan super die Rials! Wat heb je er voor banden om zitten, 185/45?
Dakrek vind ik wat minder, maar da's een kwestie van smaak. |