#61
|
|||
|
|||
Mijn neef heeft een onverprutste GTI G60 SYNCRO! Wat een top ding, heb geen foto op het moment. Zijn er maar 114 van gemaakt ong?
Zal er eens een plaatsen! |
#62
|
||||
|
||||
in kootwijkerbroek staat een grijze edition one origineel nl, en in scherpenzeel is een maatje van me er 1 opnieuw aan het opbouwen
kenteken en fotos heb ik zo ff niet |
#63
|
||||
|
||||
|
#64
|
|||
|
|||
Als het goed is koop ik zaterdag een originele Golf G60. Hij is Nederlands. Weten jullie waar ik op moet letten? De G-lader zou gerefiseerd zijn maar hij staat al 2 jaar stil...
Ik was al een tijdje op zoek naar een originele Golf G60 (Nederlandse) maar die zijn weinig te vinden, helaas, maar als het goed is heb ik er zaterdag één. Hij moet zo origineel mogelijk zijn...en anders maak ik hem origineel.. Ik hoor jullie hier ook zeggen dat een oude G60 niet meer echt vooruit gaat....valt toch wel mee als de G-lader gereviseerd is en geflowt? Last edited by Dennisgl : 17-06-2009 at 11:14. |
#65
|
||||
|
||||
Ok, toch maar off-topic reageren.
Ga maar lezen http://www.volksforum.com/forum/sho...ht=aanschaf+g60 Vragen die je imo moet stellen/aandachtspunten zo uit mn hoofd. -Laaddruk: Er zijn diverse manieren/theorien om de laaddruk te controleren, maar als je in de slang op het inlaatspruitstuk knijpt en een peut gas geeft moet je een duidelijke drukopbouw voelen. Er is natuurlijk niets mooier dan een laad-druk meter. -Laaddruk is natuurlijk niet zaligmakend, een goede lader en prut motor kan wel flinke laaddruk hebben maar nog gaar zijn. -Neem iemand mee die weet hoe een G60 moet lopen/ rijden en voelen. -Is de auto opgevoerd? En zo ja, wat is eraan gedaan? Hou hier rekening mee. -Wanneer is de lader voor het laatst gereviseerd (aantal km's) en door wie, evt. factuur vragen -De lader moet duidelijk te horen zijn, zuivere zoem erin.. Metaalgeluid is niet kopen. -Roest, roest en nog eens roest controleren, zeker bij de voorruit en de zijramen achter en krikpunten. -Schadeverleden? Gespoten? Twijfel?, niet kopen. |
#66
|
||||
|
||||
Een G60 kopen is leeglopen.
Dus ben je hierop niet voorbereid of kun je het financieel niet goed overzien. Niet doen. Voorbeelden zijn genoeg te vinden van "leeglopers" of "omdat er een kind opkomst is moet de dure g60 weg." deze zie je ook vaak "ga op mijzelf wonen dus....wordt ik een kale kip". Hou er rekening mee dat een Golf G60 onderhand al knap bejaard is. En dat is dan niet alleen de Glader. Een golf 2 begint nu al vaak knap restauratie behoeftig te worden. Roest onder het voorraam, de bodem bescherming lijkt nog goed, maar is een en al roest door vocht wat er tussen komt. Oude schade historie begint zich af te tekenen. En dan die Glader, koop je een G60 ookal zitten er 100 bonnen bij van revisie. (moet ik nog even een bonnetje maken voor je?) Het zegt niks! 100km is genoeg om de boel kapot te rijden. (doe ik regelmatig...... ) Dus ga er vanuit dat de lader niet goed meer is, en dat je opzoek moet naar een nieuwe. Valt het altijd mee. Reserveer een 2000euro voor een nieuwe lader. Of koop een 2e hands bij een "revisie bedrijf" voor een 1000 euro. Maar dan weet je vaak ook niet wat de staat is van de lader. Zeker als je er geen zicht op hebt. Waarom staat een auto 2 jaar stil? Omdat deze zo goed is? Ben benieuwd naar je aankoop. Last edited by Gti1-G60 : 17-06-2009 at 11:38. |
#67
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie reacties ,
Ik zal kijken hoe mijn gevoel is. De auto staat te koop op MP en ben al wezen kijken. Interieur is goed (niet origineel G60) maar wel vies. Hij staat nu 2 jaar stil omdat de verkoper de buitenkant wilde opknappen en daar geld voor nodig was. De motor is helemaal 100% want daar is hij als eerste mee beziggeweest. Nu verkoopt de verkoper hem omdat hij andere prioriteiten heeft. De G-lader heeft er nu ongeveer 2000KM opzitten, hij is netjes ingereden (niet boven de 2500 toeren enz.) zegt de verkoper. De G-lader is gereficeerd door G-FORCE en hij is ook geflowd..... En jah, ik ben opzich wel redelijk handig dus ga veel dingen zelf doen....zou je daar dan nog van leeglopen? P.S. Om toch On-topic te blijfen........weten jullie waar ik een originele gril kan kopen (of alleen G60 logo) want die kan ik nergens vinden. Wil natuurlijk zo origineel mogelijk maken. |
#68
|
|||
|
|||
Quote:
Nou, ik heb de ZD-69-JX gekocht....loopt goed.....probeer ook deze helemaal origineel te maken...
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL) VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL) |
#69
|
||||
|
||||
Fotos.
|
#70
|
||||
|
||||
Heren,
Ik ben zelf in bezit van een origineel Nederlandse g60 edition one in volledig originele staat. Auto komt van de 2e eigenaar welke hem in '98 bij de dealer heeft gekocht. Alle rekeningen en zelfs de aankoop bon zitten er bij. Ook de onderhoudsboekjes heb ik er bij. kenteken van deze auto is ZR-52-HF en de auto is sinds mei '08 in mijn bezit. Auto heeft na aankoop een semi-restauratie gehad. Was nodig... Recent zijn BBS'jes en de g-lader eigenhandig gereviseerd. Ben ook nog enkele jaren in bezit geweest van een andere g60 edition one (YX-96-ND), maar die is gesloopt. Carrosserie is los verkocht naar regio Rotterdam ergens. heb dus nog diverse onderdelen voorhanden... Hier de foto's: Groeten, Evert Last edited by EvertVW : 02-09-2009 at 17:48. |
#71
|
||||
|
||||
Ik heb een paar jaar geleden ook een orginele gti g60 gereden.Was toen op wielen en verlaging na helemaal orgineel heb er helaas geen digitale foto van.
Het kenteken bestaat nog steeds op rdw en is op 28-07-2008 het laatst van eigenaar veranderd. Het kenteken is NF-BH-89 misschien dat iemand hem hier kent zou leuk zijn om hem nog eens terug te zien hoe dat ie nu bij staat.Bij was deze auto nog zeer goede staat. Mvgr Michel |
#72
|
|||
|
|||
oude doos orgineel een wob G60 maar al poosje dood |
#73
|
|||
|
|||
Ik las in dit topic dat iemand zijn oude golf g60 zocht.
FZ-20-ZR. Heb deze sinds kort in bezit. Ben bezig deze weer helemaal orgineel te maken. Heeft iemand foto's van hoe hij vroeger was... |
#74
|
|||
|
|||
Foutje met het kenteken.
bedoel ZR-20-FZ |