Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-04-2009, 20:19
Peter-golf's Avatar
Peter-golf Peter-golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 36
Default welke ontsteking heb ik nodig

hoi mensen

ik heb een 1.8 16v gereviseert.
en nu heb ik ook webers opgezet.
maar welke ontsteking heb ik nodig en hoe sluit ik het aan.

Mvg Peter
Reply With Quote
  #2  
Old 08-04-2009, 21:12
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

je kunt er gewoon een ontstekings module van een golf 1 1.8 pakken paar draadjes en hij loopt. wijst zich bijna vanzelf. als je een motor kunt reviseren kun je ook vast wel een paar draadjes aansluiten
Reply With Quote
  #3  
Old 09-04-2009, 16:19
Peter-golf's Avatar
Peter-golf Peter-golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 36
Default

oke thnk

en komt hij dan op de kop te zitten of op het onderblok.
ik heb zelf nog een ontsteking liggen van een 1.5 caburateur motor.
werkt dat ook
Reply With Quote
  #4  
Old 09-04-2009, 17:20
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ja die werkt ook, mij allemaal het zelfde teminste big blok bedoel ik dan. alleen gebruik je wel je 16v ontsteking. stekkertje pas gewoon.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-04-2009, 17:20
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Ik heb daar speciale ontstekingen met vaccuumvervroeging voor liggen.
Die kan je zo 1 op 1 uitwisselen met de org. 16V ontsteking.
Wij gebruiken die zelf ook altijd bij ombouw van 16V naar webers.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-04-2009, 08:50
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

kijk dan heb je je setje toch compleet als je bij jeroen ff zo ontsteking koopt.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-04-2009, 16:24
Peter-golf's Avatar
Peter-golf Peter-golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 36
Default

oke jonges bedankt.

ik heb het gevonden allemaal nu nog ff fatsoelijk aan sluiten en dan proberen
Reply With Quote
  #8  
Old 12-04-2009, 17:18
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

dat komt vast goed! wel ff laten weten als ie loopt he! ;-]
Reply With Quote
  #9  
Old 16-05-2009, 16:00
Peter-golf's Avatar
Peter-golf Peter-golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 36
Default

heey mense ik heb hem aan het lopen gekregen webers zijn nu inmiddels ook afgesteld
en ik heb het vermoede dat ie rond de 160pk zit(H)(H)

groeten
Reply With Quote
  #10  
Old 16-05-2009, 17:54
scirocco-g60 scirocco-g60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 18
Default

wat voor ontsteking heb je er nu op zitten.
ik heb een van een seat gebruikt en loopt goed ik zoek alleen nog een type verdelerkap die de kabel uitgang haaks heeft want de verdeler komt nu bijna tegen de remmerij aan.
nu is mij vertelt een verdeler van een citroen maar die hebben allemaal schroef bevestiging dat past dus niet.
iemand een idee welke wel zou passen??

mvg hans
Reply With Quote
  #11  
Old 19-05-2009, 20:13
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

zijn dr wel hoor mer klem kap van een 205 gti,,,,bosch onsteking past ....ook heel fijn en die verlaat ook ...
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #12  
Old 19-05-2009, 22:09
scirocco-g60 scirocco-g60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
zijn dr wel hoor mer klem kap van een 205 gti,,,,bosch onsteking past ....ook heel fijn en die verlaat ook ...


bedankt ik heb het gevonden op h-base gelijk ff bestelt.
was wel vervelend met hard optrekken raakt de rempomp de bougie kabels
Reply With Quote
  #13  
Old 20-05-2009, 21:43
Peter-golf's Avatar
Peter-golf Peter-golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 36
Default

de beugels waar de klemen aan zitten van de verdeler.
als je die beugels recht buigt heb je al schroef gaten dus als je de verdeller kap erop zet hoef je allen nog maar 2 moertjes te hebben en dan zit ie vast.
dus een verdeler van een citroen bx is wel pasend te maken.

gr peter
Reply With Quote
  #14  
Old 20-05-2009, 21:48
Peter-golf's Avatar
Peter-golf Peter-golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 36
Default

heeft er iemand nog een iedee voor de radiatuur want de koel slang komt nu tegen de webers aan, en dan word de bocht in de slang scherper en dan knijp je hem een beetje en dat heeft weer invloet op de koeling'

mvg peter
Reply With Quote
  #15  
Old 22-05-2009, 21:08
scirocco-g60 scirocco-g60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 18
Default

ik heb een van een audi 100 die is wat breder en wat lager en je kunt hem verder naar voren plaatsen
Reply With Quote
  #16  
Old 22-05-2009, 22:25
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

Quote:
Originally Posted by Peter-golf
heeft er iemand nog een iedee voor de radiatuur want de koel slang komt nu tegen de webers aan, en dan word de bocht in de slang scherper en dan knijp je hem een beetje en dat heeft weer invloet op de koeling'

mvg peter



heb zelf een corsa dieselradiateur icm platte fan, past prima
Reply With Quote
  #17  
Old 27-05-2009, 23:00
scirocco-g60 scirocco-g60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by Peter-golf
heeft er iemand nog een iedee voor de radiatuur want de koel slang komt nu tegen de webers aan, en dan word de bocht in de slang scherper en dan knijp je hem een beetje en dat heeft weer invloet op de koeling'

mvg peter


ik heb de orginele koelvloeistof ingang afgedopt en de ingang aan de zijkant van het blok gebruikt en met een verloop naar de kachel zo heb je ook geen warme slangen tegen je carb,s hangen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum