Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-05-2009, 14:07
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

Send a message via MSN to hanwik Send a message via Yahoo to hanwik
Default raar koeling probleem G60

als ik met koude auto meteen ga rijden, gaat mijn thermostaat niet open, en gaat het KVS dus aan de kook.
als ik de auto eerst stilstaand warm laat draaien, gaat thermostaat wel gewoon open, en gaat alles goed, ook als ik er dan mee ga rijden, blijft alles ok.
ook als ik de auto dan een tijdje stilzet en weer ga rijden is ook nog alles goed, zolang ik hem maar niet weer totaal af laat koelen, zelfs na een uur of 5 stilstaan gaat alles nog goed, maar zogauw hij langer dan 8 uur stil heeft gestaan en ik dan weer ga rijden, gaat thermostaat weer niet open en word hij weer te warm en gooit dus alle kvs eruit door het compansie vat.

wat ik al heb geprobeerd:
- een paar keer ontlucht op de juiste manier, kachel vol open, dop van compansievat af, wachten tot vin aan slaat.
- nieuwe thermostaat (87 graden, zelfde als de gene die er al inzat, ook de oude eens gekookt, hij gaat gewoon open, maar dus toch preventief een nieuwe geplaatst)

verder verbruikt hij geen kvs ofzo, zolang ik elke keer eraan denk dat ik m eerst warm laat draaien voordat ik ermee ga rijden komt er geen enkel probleem.

heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Reply With Quote
Old 27-05-2009, 14:30
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life

Defect overdrukklep in de radiateurdop misschien
Hierdoor komt het systeem niet op druk en gaat de koelvloeistof eerder koken.

Gr Jan
Reply With Quote
Old 27-05-2009, 14:36
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life

controleer maar eens of de dop van je expansievat goed sluit (check vooral of je O-ring goed is en goed zit)

Lijkt idd erop dat je systeem niet op druk komt en dan begint het te koken bij 100gr.
Als het op druk kan komen ligt je kookpunt hoger (je slangen worden dan ook hard)
Reply With Quote
Old 27-05-2009, 16:09
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

ja hier had ik zelf ook al aan gedacht, snapte alleen niet waarom het dan bij stilstaan niet zou gebeuren, maar goed, ik heb jullie advies opgevolgd en heb net een nieuwe dop gehaald, wat me meteen opviel is dat de nieuwe dop als het ware rammelt als je er mee schud, mijn oude doet dat niet, ik heb het nieuwe type expansie vat, die wat ook in de golf 3 zit.

mijn slangen werden met de oude dop erop matig hard....maar het ging inderdaad al aan de kook bij ongeveer 100 graden, afgelezen van de kvs temp meter.

ik zal morgen laten horen of het met de nieuwe dop verholpen is, auto staat nu weer hier, maar hij moet dus eerst weer een nacht afkoelen voordat ik zeker weet of het probleem weg is.
Reply With Quote
Old 28-05-2009, 05:58
hanwik's Avatar
hanwik hanwik is offline
Forum regular

jongens, hartstikke bedankt voor de tip, het probleem is verholpen, de slangen worden inderdaad een stuk harder met de nieuwe dop.
Reply With Quote
Old 28-05-2009, 08:58
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life

Ok mooi!
Blij dat we konden "helpen"!
Reply With Quote
Old 28-05-2009, 11:53
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life