|
||||
|
||||
welke ontsteking heb ik nodig
hoi mensen
ik heb een 1.8 16v gereviseert. en nu heb ik ook webers opgezet. maar welke ontsteking heb ik nodig en hoe sluit ik het aan. Mvg Peter |
|
|||
|
|||
je kunt er gewoon een ontstekings module van een golf 1 1.8 pakken paar draadjes en hij loopt. wijst zich bijna vanzelf. als je een motor kunt reviseren kun je ook vast wel een paar draadjes aansluiten
|
|
||||
|
||||
oke thnk
en komt hij dan op de kop te zitten of op het onderblok. ik heb zelf nog een ontsteking liggen van een 1.5 caburateur motor. werkt dat ook |
|
|||
|
|||
ja die werkt ook, mij allemaal het zelfde teminste big blok bedoel ik dan. alleen gebruik je wel je 16v ontsteking. stekkertje pas gewoon.
|
|
||||
|
||||
Ik heb daar speciale ontstekingen met vaccuumvervroeging voor liggen.
Die kan je zo 1 op 1 uitwisselen met de org. 16V ontsteking. Wij gebruiken die zelf ook altijd bij ombouw van 16V naar webers.
|
|||
|
|||
kijk dan heb je je setje toch compleet als je bij jeroen ff zo ontsteking koopt.
|
|
||||
|
||||
oke jonges bedankt.
ik heb het gevonden allemaal nu nog ff fatsoelijk aan sluiten en dan proberen |
|
|||
|
|||
dat komt vast goed! wel ff laten weten als ie loopt he! ;-]
|
|
||||
|
||||
heey mense ik heb hem aan het lopen gekregen webers zijn nu inmiddels ook afgesteld
en ik heb het vermoede dat ie rond de 160pk zit(H)(H) groeten |
|
|||
|
|||
wat voor ontsteking heb je er nu op zitten.
ik heb een van een seat gebruikt en loopt goed ik zoek alleen nog een type verdelerkap die de kabel uitgang haaks heeft want de verdeler komt nu bijna tegen de remmerij aan. nu is mij vertelt een verdeler van een citroen maar die hebben allemaal schroef bevestiging dat past dus niet. iemand een idee welke wel zou passen?? mvg hans |
|
|||
|
|||
zijn dr wel hoor mer klem kap van een 205 gti,,,,bosch onsteking past ....ook heel fijn en die verlaat ook ...
|
|||
|
|||
Quote:
bedankt ik heb het gevonden op h-base gelijk ff bestelt. was wel vervelend met hard optrekken raakt de rempomp de bougie kabels |
|
||||
|
||||
de beugels waar de klemen aan zitten van de verdeler.
als je die beugels recht buigt heb je al schroef gaten dus als je de verdeller kap erop zet hoef je allen nog maar 2 moertjes te hebben en dan zit ie vast. dus een verdeler van een citroen bx is wel pasend te maken. gr peter |
|
||||
|
||||
heeft er iemand nog een iedee voor de radiatuur want de koel slang komt nu tegen de webers aan, en dan word de bocht in de slang scherper en dan knijp je hem een beetje en dat heeft weer invloet op de koeling'
mvg peter |
|
|||
|
|||
ik heb een van een audi 100 die is wat breder en wat lager en je kunt hem verder naar voren plaatsen
|
|
||||
|
||||
Quote:
heb zelf een corsa dieselradiateur icm platte fan, past prima |
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb de orginele koelvloeistof ingang afgedopt en de ingang aan de zijkant van het blok gebruikt en met een verloop naar de kachel zo heb je ook geen warme slangen tegen je carb,s hangen |