Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-05-2009, 18:47
franco16v franco16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 9
Default ontstekingsprobleem

ik heb een nieuw hobbyproject golf gti 1.8 dx , maar geen vonk
heb reeds al contactslotblokje ,ontsteking,ontstekingsmodule ,bobine vervangen maar nog steeds geen vonk ps als ik snel contact aan en uit zet geeft de bobine een vonk maar met starten geeft deze niks
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en ik denk misschien zelf zekeringkast???
Reply With Quote
  #2  
Old 06-05-2009, 19:04
Mot's Avatar
Mot Mot is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 260
Default

Ik denk slecht contact rond het contactslot?
Reply With Quote
  #3  
Old 06-05-2009, 19:09
franco16v franco16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 9
Default

ok weet jij welke draad of draden dat kunnen wezen?

zwart/geel is wel aan gerommeld zal het morgen wel even nalopen
Reply With Quote
  #4  
Old 06-05-2009, 19:29
Mot's Avatar
Mot Mot is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 260
Default

Nee, ff weerstandjes van de draden doormeten en kijken of er wel stroom doorheen loopt
Reply With Quote
  #5  
Old 06-05-2009, 19:34
franco16v franco16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 9
Default

ja idd meten is weten

bedankt ze hebben ook het een en ander omgestekkert want de schakelaars en tacho is allemaal van mk2 16v de bedrading is een rampenplan alles met die knijpstekkers en kroonsteentjes etc.
want als ik het slot op contact zet krijgt de bobine wel 12v ontsteking krijgt ook 12v
Reply With Quote
  #6  
Old 06-05-2009, 22:00
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Nouw heb ik een 1.6 gtd in me golf 1 gebouwd! Ik heb een zekering kast van een golf 2 gebruikt(eerste typen golf 2) is zelfde als een golf 1 gti! Nu wou ik er geen mk2 dashboard in de auto hebben in verband met de mk2 kabelboom. Wat je kan doen is een dashboardkabelboom van een golf 1 vinden en de dashboard kabelboom van de golf 2 eruit en die van een golf 1 erin! Klaar is kees
Reply With Quote
  #7  
Old 07-05-2009, 13:21
franco16v franco16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 9
Default

ja iddben ik ook van plan maar ik ben hem eerst lopend aan het krijgen heb net de bedrading naar bobine toe witte stekker rood/zw en zwart doorgemeten zijn goed contactslot bedrading ook allemaal goed tot de zekeringkast dus misschien is deze zekeringkast stuk , maar type 2 t/m 87 is de zekeringkast hetzelfde als van type1?
Reply With Quote
  #8  
Old 07-05-2009, 13:23
franco16v franco16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 9
Default

als ik trouwens contact aan zet blijft de brandstofpomp direct alsmaar doorlopen bij 16v zoemt hij een paar sec en bij dx volgens mij helemaal niet als je contact aanstaat normaal gesproken
Reply With Quote
  #9  
Old 09-05-2009, 07:13
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

De brandstofpomp is dan buiten het relais om aangesloten
Reply With Quote
  #10  
Old 10-05-2009, 10:51
Golf_MKI Golf_MKI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 32
Default

heb juist hetzelfde probleem gehad met mij GTI... Maar dan het KR-blok...

Je ontsteking kan perfect werken zonder al de rest.

Gewoon zorgen dat de 15 aankomt bij de Bobijn van je contact...

Om mijn problemen met mijn kabelboom opgelost te krijgen,heb ik alles eruit gegooid en een complete nieuwe gemaakt...
Reply With Quote
  #11  
Old 10-05-2009, 17:58
franco16v franco16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 9
Default

dus als ik een andere gestuurde plus op de bobine zet zal het probleem verholpen zijn, ik ga het morgen eens proberen
ik laat het wel weten of het idd zo is
Reply With Quote
  #12  
Old 10-05-2009, 21:18
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

onsteking stuurt aan via massa door het uit een aan schakelen laad je de bobine op via de module dat wat normaal de onsteking doet ,,,, met andere woorden de onsteking is stuk,,,de rest werkt immmers,,,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #13  
Old 18-05-2009, 20:41
franco16v franco16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 9
Default

ik heb een nieuwe ontsteking geplaatst , maar nog steeds geen vonk ,is er een manier om hem buitenom te laten vonken met bv rechtstreeks spanning ergens op te zetten , kan het misschien aan de zekering kast liggen??
Reply With Quote
  #14  
Old 19-05-2009, 20:28
franco16v franco16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 9
Default

ik heb op de bobine kabels twee zwarte op nr 15 12v en groen en rd/zw ook 12v is dat goed??
binnen in de auto heb ik een loze stekker met witte behuizing waar rd/zw op zit van de bobine en een groen/wit hoort deze loos of moet deze ergens op ,heb verder niet echt een stekker of aansluiting waar hij zomaar op kan
Reply With Quote
  #15  
Old 20-05-2009, 12:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Zwart/rood schakeld je brandstofpomp relais
Reply With Quote
  #16  
Old 03-06-2009, 14:01
franco16v franco16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 9
Default

probleem opgelost ik heb biij de gti andere draadboom met zekeringkast geplaatst weer vonk toch allen bedankt voor jullie hulp
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum