|
|||
|
|||
Raar geluid 16v KR
Hey,
Sinds kort heb ik een raar getik gehoord aan mijn 16v De motor heeft wel bijna een jaar stil gestaan en daarna rustig terug doen draaien met verse olie etc.. In het begin tikken de kleppen redelijk hard, maar als hij warm wordt gaat dat over. Maar als je plots gas geeft, hoor je net een metaalklank uit de motor komen, Het is als de grote inlaatklep opengaat, ongeveer op dat tijdstip. Voor ons lijkt het alsof het de kleppen zijn, maar we zijn niet zeker. Als ik morgen tijd heb zal ik proberen van een filmpje te posten; Iemand die tips of ideeen heeft, altijd welkom Mvg |
|
|||
|
|||
zijn het niet gewoon de klepstoters?
word het niet minder als je hem poosje laat lopen omdat het blok poosje heeft stil gestaan? verder de goede olie er in zitten? |
|
||||
|
||||
ga eerst eens een flink stuk rijden, eerst een beetje binnendoor en bouw het langzaam op.
ik denk dat je na een goed stuk rijden het probleem hebt verholpen. |
|
||||
|
||||
ik vrees dat er een scheurtje in je uitlaatspruitstuk zit, of pakking lek.....
|
|
|||
|
|||
denk dat een filmpje veel opheldering zal bieden
|
|
|||
|
|||
hier is dan het filmpje
maarten is gaan feestvieren daarmee zet ik het er ff op voor hem ik ben zn broer http://www.youtube.com/watch?v=RPY9Q4gn_6Y Wat denken jullie ervan alvast bedankt |
|
||||
|
||||
zit er iets van een open luchtfilter op?
klinkt als het 'happen' naar lucht. of roep ik iets stoms motorsteun klappert? spruitstuk klappert?
|
||||
|
||||
Het lijkt wel of de klep van de luchtweger/spinnekop ergens tegenaan slaat.
|
|
|||
|
|||
Het complete spruitstuk hebben we al eens vervangen.
Neen zit originele luchtfilter op maar de bak onder het luchtfilter zit wel open. Het is echt raar als je de gasklep rustig opent dan hoor je niets enkel bij plots openen hoor je wat klapperen. Het komt me echt wel ergens van achteraan het blok of het inlaatspruitstuk grtz[/QUOTE] |
|
|||
|
|||
Vonk die verkeerd over slaat
|
|
|||
|
|||
Quote:
Hey, wat bedoel je daar precies mee? Mvg |
|
|||
|
|||
Hey,
We hebben net eens geprobeerd met andere bougies, ook andere inlaat collector en gasklep geprobeerd, zo wat vanalles dus.. Maar we komen er echt niet uit Iemand nog ideeen? Alvast bedankt, Mvg |
|
|||
|
|||
Quote:
Dat de doppen in slechte conditie zijn Dan slaat de vonk over op de kop |
|
|||
|
|||
Quote:
Bedoel je de bougiekabels? zijn nieuw van vorig jaar, maar heeft daarna wel een jaar stil gestaan, Zou het dat zijn denk je? Mvg |
|
||||
|
||||
Hij bedoelt de bougie doppen zelf. Je kunt het beste eens als het donker is starten. Dan kun je zien of de vonk niet ergens anders heen gaat.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Hey, De doppen en de kabels zijn toch 1 geheel? Ik denk niet dat je in donker wat zal zien bij een 16v? maar zal het straks eens proberen Alvast bedankt, Mvg |
|
||||
|
||||
Ja er hoef maar een kleine beschadiging te zijn ergens en hij slaat al over. maar in het donker is de kans wel groter dat je iets kunt ontdekken.
|
|
|||
|
|||
Zijn losse doppen
Denk niet dat je het ziet Doppen zijn zeker 10cm lang Heb er hier ook wel eens 1 gehad en dachten dat het ook de bougiekabels waren Bleek later dat de koppakking van cilinder 1 naar 2 was door geslagen |
|
|||
|
|||
Quote:
Hey, Heb daarnet andere bougiekabels van mijn broer zijn 16v uitgeprobeerd, en het heeft niet geholpen, Iemand nog ideeen? Mvg |
|
||||
|
||||
Quote:
|