#1
|
||||
|
||||
Dikke MK VI topic
Post ze in deze thread, ze rijden nu alweer een tijdje rond dus er zal ongewtwijfeld al mee gespeeld worden zeker met de worthersee in het vooruitzicht
ABT: Last edited by Pedaalemmer : 24-03-2009 at 12:01. |
#2
|
|||
|
|||
Ik tvp voor de eerste golf 6 met geroeste motorkap, schroefset en een dakrekje met olievat daarop!
|
#3
|
||||
|
||||
De nieuwe Golf VI GTD op basis van de MK VI GTI:
__________________
If Volkswagen is a religion... the Bora would be my messiah... |
#4
|
||||
|
||||
Golf VI R20 Turbo:
Quote:
Nou daar is die dan: Het is geen geheim dat ik hou van de Golf GTI. Maar de 211 PK versie van de zesde generatie Golf GTI zet wederom geen maatstaf in deze klasse (wat denk je van de Ford Focus RS met 305 pk...). In het recente verleden was het antwoord van Volkswagen voor power junkies de R32. Niks meer als een Golf GTI waar een dikke 3.2 liter V6 in het motorcompartiment is gehangen. Op zich een knappe prestatie. Daar hebben ze echt een schoenlepel voor moeten gebruiken, let maar eens op als je er één ziet met de kap open, er kan niets meer bij. Leuk bedacht van Volkswagen maar ik ben nooit een echte fan geweest van de R32. De Golf R32 is uitgerust met Quattro aandrijving en altijd Full Options. Gevolg: veel zwaarder als een standaard GTI. De R32 levert dus geen echte prestatie meerwaarde t.o.v. de standaard GTI. Ondanks dat het ding toch dik 250 PK levert. Volkswagen dacht, dat moet anders deze keer. Zie hier: de nieuwe R-serie is een feit. Weg met de zware V6. Uitgerust met exact dezelfde 2.0 TFSI (Turbocharged Fuel Stratified Injection) motor als in de basis GTI. Deze word echter intern aangepast en opgevoerd naar een dikke 270 PK. Ook nu gaat er net als bij de R32 een cardan-asje naar de achterwielen. Ondanks het feit dat het er ongunstiger uitziet t.o.v. een standaard GTI (met dank aan het gewicht en weerstand van de Quattro aandrijving), levert de nieuwe R wel een prestatieniveau wat veel hoger ligt dan de GTI. Dat beetje extra gewicht word echter ruimschoots goed gemaakt door de winst in PK's en koppel. Het blok word op verzoek gekoppeld aan een DSG (Direct Shift Gearbox) bak met dubbele koppeling of een handbak. Beide voorzien van 6 verzetjes vooruit. Ik zal eens een tipje van de sluier oplichten: De aandrijflijn is integraal overgenomen van de Audi S3 Quattro. Je rijdt dus in een Audi S3 Quattro met VW logo. Ben benieuwd hoeveel mensen die extra kilo geld overmaken om met de 4 ringetjes op de neus te mogen rijden. De Engelse journalisten van Motorsport hebben al intensief met de Audi S3 Quattro proefgereden. Ze zeiden: "WRX prestaties met het raffinement van een Audi". Weet dat een Golf VI welke model staat voor de nieuwe R beschaafder is in rijgedrag als een Audi S3. De buitenkant van de nieuwe R20 Turbo (zo zal ie gaan heten) onderscheid zich van de standaard GTI door een agressievere frontspoiler met 3 grote luchthappers. Ook aan de achterkant vinden we een agressievere diffusser met de kenmerkende 2 uitlaten in het midden. De 3 deurs is standaard. Maar waarschijnlijk komt er wat later ook een 5 deurs versie van de R20 Turbo. Hij staat in Duitsland eind 2009 in de showroom. Bij ons duurt het nog iets langer, wij zullen hem niet zien voor 2010. De R20 Turbo zal voor het eerst in het echt te zien zijn op 21 mei a.s. tijdens de Adac 24 uurs race op de Nürburgring Nordschleife. Daar stelt Volkswagen de auto voor. Nee... hij doet niet mee aan die race...
__________________
If Volkswagen is a religion... the Bora would be my messiah... |
#5
|
||||
|
||||
Amen
__________________
Dodge RAM 1500 |