#1
|
|||
|
|||
Golf VI R20 270BHP
Ben benieuwd hoe dit gaat klinken. geen 6-pitter meer
The ultimate Golf gets 270 hp and may be called the R20. It’s no secret that we love the Volkswagen GTI—it's a three-time reigning recipient of a 10Best Cars award, after all. But even the 210 hp of the upcoming sixth-generation 2010 replacement model leave the GTI at a distinct power disadvantage in its class. In the recent past, VW’s answer for power junkies has been the R32—a GTI with a 3.2-liter V-6 shoehorned into its engine compartment. Heavier than the GTI and equipped with all-wheel drive, the R32 failed to deliver significant performance improvements despite its 250-hp rating. We liked it, but were disappointed by the marginal performance benefits over the base GTI. Six Becomes Four—Plus a Turbo Meet the new R-series Golf. It will feature basically the same direct-injection 2.0-liter turbocharged gasoline engine that you find in the GTI, tuned to an impressive 270 hp. Power will be transmitted to all wheels. Zero-to-60 times should be in the low- to mid-fives, and while the regular GTI tops out at a drag-limited 149 mph, the new R version will hit its governor at 155, with a theoretical top speed 10 mph or so higher. Unlike the R32, the new R model will offer performance greater than the GTI’s, with the slightly increased weight and resistance of the AWD system easily offset by the leap in power and torque. We expect a choice of manual and dual-clutch transmissions, each with six forward ratios. Essentially, the Golf R features the Audi S3’s powertrain. We have driven that car extensively; think WRX performance combined with Audi refinement. It’s worth noting that the new Golf MkVI, upon which this R version will be based, is more sophisticated than the Audi A3/S3. The exterior of what we believe will be called R20 Turbo is distinguished from the GTI by an even more aggressive front spoiler, complete with three distinct air intakes, a more aggressive rear spoiler, and two center-exit exhaust pipes. Three doors will be standard, but VW will most likely also offer a five-door variation. Our artist’s renderings show a possible look for the three-door R20. It’s Coming Here! This ultimate Golf will go on sale in Germany in late 2009, and after some internal back and forth, VW has decided to offer the R model in America. VW will first show the R-series Golf on May 21 at the ADAC 24-hour race at the Nürburgring Nordschleife. Volkswagen will also launch an R version of the sporty, Golf-based Scirocco. Equipped with the same engine as the R20, it will be front-wheel-drive. Torque steer will be managed by an electronic differential VW calls XDS—and a prayer. So far, no Scirocco is slated for a U.S. launch. But the Golf R is, and we couldn’t be more excited. Last edited by Domi : 07-04-2009 at 08:24. |
#2
|
||||
|
||||
Inderdaad zoals het artikel al aangeeft, waarom niet meer pk's fabriek af?? Of komt dit door millieu eisen en dergelijke?
|
#3
|
|||
|
|||
Dikke machine
De topsnelheid is maar 10kmh hoger dan een gewone gti met 60pk minder. Dat is dan wel weer jammer De spoiler lijkt op een pet
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#4
|
||||
|
||||
mistlampen ontbreken ook... zal misschien niet de duurste versie zijn..
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#5
|
||||
|
||||
die leds gaan we toch niet serieus nemen ?
__________________
Golf MK1 LX '83 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Sluit ik me helemaal bij aan
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#7
|
||||
|
||||
Ziet er leuk uit, maar het geluid zal niet kunnen tippen aan het unieke geluid van een R32 of VR6 blok denk ik...
__________________
VWCulture.nl
|
#8
|
||||
|
||||
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Alleen is er 30pk vanaf gegaan
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#10
|
||||
|
||||
Een GTI heeft geen 4-Motion, daar verlies je wel wat vermogen in, verder zijn natuurlijk de overbrengverhoudingen niet bekend van beide versnellingsbakken
En die 270PK, een Seat Leon of een Audi S3 moeten meer vermogen hebben, anders zijn ze concurrent van eigen waar... En door de emmisie-eisen en de crisis is het inderdaad een R20 ipv R32 geworden. Het mooie was, bij de introdutie van het R-studiemodel in Berlijn ging dat nog bijna mis. Ze hadden er namelijk eerst wel gewoon R32 badges op geplakt (een vriend van mij vertelde mij dit, ik loop namelijk stage in WOB). Een college van hem heeft toen een hele lange werkdag gehad omdat hij het maar moest oplossen (dus met de juiste embleempjes naar Berlijn jagen...). En hoe deze er nu uit ziet, ik weet het niet. De Mk4 zou te wild zijn (was perfect vind ik nog steeds), de Mk5 zag er wel wat tammer uit, maar momenteel vind ik de Mk6-R ook geen porum. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Is in Duisland onder de auto firma's afgesproken 250 km/u max. |
#12
|
||||
|
||||
Mooie wagen maar doe mij de scirocco met deze motor maar
__________________
Audi A5 SB 2.0 tfsi quattro S-line Vw Lupo 1.4 |
#13
|
||||
|
||||
andere wielen dr onder en hij mag zonder strik bij mij onder de carport
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
wel eens een R gezien met mistlampen? had de golf IV niet, en de golf V ook niet. passat R36 heeft ook geen mistlampen
__________________
voor leuke setjes velgen, ''KLIK HIER'' |