Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-04-2009, 13:04
MarcelvZ's Avatar
MarcelvZ MarcelvZ is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 29
Send a message via MSN to MarcelvZ
Default Kookhok?

Hoi guyz,

Ik heb afgelopen zondag een klein ongelukje gehad met mijn jetta II 1.8 uit 1991, 194k op de tellert.
Ik had m verlaagd en andere velgen eronder gezet, maar deze waren waarschijnlijk niet goed aangedraaid want er is er een afgelopen.
Nadat er een nieuwe naaf, wiellager en boutjes op zijn gekomen, reed hij wel weer. (lees: ben ermee thuis gekomen)
Maar met het ongevalletje kwam er ook (denk ik) KVS uitgelopen. Ook vond mijn vader een stukje slang die onder de auto lag.
Gisteravond startte de auto heel slecht, en koelde ook heel slecht. Nadat ik de accu had leeggestart kreeg ik m met startkabels eindelijk aan de praat. Nadat ik een stuk ben gaan rijden begon hij flink warm te worden, en begon het reservoir voor KVS, te spugen...
Nu heb ik vandaag mijn fan vervangen (ouwe was gaar), en de kvs bijgevuld.
Ik heb m stationair laten draaien en de dop van het kvs reservoir afgehaald, en steeds een beetje bijgegoten... Maar nu BLIJFT hij er kvs uit gooien... Dit is volgens mij niet de bedoeling. Ra-ra hoe kan dit?

Ik heb overigens niets gevonden waar evt dat slangetje vandaan kan komen (mocht het al van de jetta afkomstig zijn).

Dus de problemen:
-starten (kopakking?)
-koeling wat blijft afgeven
-Koelt niet super

Ik heb fotos van de motorruimte, maar kan zo snel geen stekker vinden om ze op pc te zetten...

Alvast bedankt,
Marcel
__________________
Jetta Owner!
Reply With Quote
  #2  
Old 03-04-2009, 14:22
OldSkool-II's Avatar
OldSkool-II OldSkool-II is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 755
Default

Misgien is door de klap de waterpomp overleden?
Onderkant van de radiateur al bekeken?

Enigste KVS slangen MKII zijn:
2 dikke van het thermostaat huis naar de radiateur.
1 kleine van radiateur naar kvs vaatje voor de ontluchting.
2 naar binnen van het thermostaat huis naar de kachel radiateur.
2 van het thermostaat huis naar het inlaat spruitstuk.
1 van het thermostaat huis naar het KVS vaatje

Dat is het gene wat ik mij zo kan herrineren, hopelijk heb je er wat aan?
__________________
"Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you."
Reply With Quote
  #3  
Old 03-04-2009, 15:20
MarcelvZ's Avatar
MarcelvZ MarcelvZ is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 29
Send a message via MSN to MarcelvZ
Default

Thanks, ik ga dit zeker even controleren. Ik ben er nog niet onder gedoken, effe kijken hoe ik dat ken doen k denk dat die gewone krik dat niet houd :p
__________________
Jetta Owner!
Reply With Quote
  #4  
Old 03-04-2009, 15:54
Kazzo Kazzo is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,036
Default

Koppakking stuk? Dan borrelt die ook lekker in het reservoir en start die moeilijk, maar lijkt me onwaarschijnlijk? Misschien verstopping in het kvs systeem?
Reply With Quote
  #5  
Old 03-04-2009, 17:12
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

theromostaat blijf dicht zitten? dan kan je ook hele rare problemen mee krijgen.


zet je koelsysteem is onder druk dan
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #6  
Old 03-04-2009, 19:20
Golf_MKI Golf_MKI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 32
Default

als je thermostaat dicht blijft,loopt hij inderdaad warm,maar dat kan je makkelijk testen door hem warm te laten draaien en dan de tube na de thermostaat die naar de radiator gaat vast te houden en te voelen of deze warm wordt...

Koppakking: laat de motor warm draaien met de stop op het KVS reservoir. en dan vole je of de tube echt zeer hard worden.(zo hard dat je ze maar met moeite kan induwen...)
Reply With Quote
  #7  
Old 04-04-2009, 00:15
MarcelvZ's Avatar
MarcelvZ MarcelvZ is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 29
Send a message via MSN to MarcelvZ
Default

Quote:
Originally Posted by Kazzo
Koppakking stuk? Dan borrelt die ook lekker in het reservoir en start die moeilijk, maar lijkt me onwaarschijnlijk? Misschien verstopping in het kvs systeem?


Hij borrelt inderdaad flink in het reservoir, maar dat was redelijk weg toen ik m daarna weer had volgegooid... Misschien dat het daaraan lag.

Quote:
Originally Posted by Golf_MKI
als je thermostaat dicht blijft,loopt hij inderdaad warm,maar dat kan je makkelijk testen door hem warm te laten draaien en dan de tube na de thermostaat die naar de radiator gaat vast te houden en te voelen of deze warm wordt...

Koppakking: laat de motor warm draaien met de stop op het KVS reservoir. en dan vole je of de tube echt zeer hard worden.(zo hard dat je ze maar met moeite kan induwen...)


Over die slangen: Die werden flink heet en kon ik makkelijk induwen. Toen ik even de motor had afgezet merkte ik wel toen ik de bovenste slang, vanaf mij radiateur naar de thermostaat inkneep, dat de slang die van de thermostaat naar de kachel (denk ik) gaat dat die een beetj lek was. Er kwam namelijk een 'ffft, pfft' geluid uit...

De rest check ik zondag even. Heb nog een aantal tips en tools gekregen om te checken waar het probleem zit.
Helaas heb ik hier pas zondag de tijd voor...

Alvast bedankt mannen! We gaan verder op zoek...
__________________
Jetta Owner!

Last edited by MarcelvZ : 04-04-2009 at 00:17.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-04-2009, 12:52
MarcelvZ's Avatar
MarcelvZ MarcelvZ is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 29
Send a message via MSN to MarcelvZ
Default

Het probleem is inmiddels al een week verholpen...
Er was een flens lek, deze hebben we vervangen. En ik heb voor de zekerheid gelijk de thermostaat vervangen.

Daarna warm laten worden, en kvs afgevuld. Nu lust ie af en toe nog wel een extra slokkie kvs erbij. Maar ik denk dat dat is omdat er nog kleine belletjes in zitten...
__________________
Jetta Owner!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum