|
||||
|
||||
velgen te breed? volgens de politie wel!
wat ik me weer had van de week
ik werd met de audi 50 (1976) aan de kant gezet om de rede dat de wielen TE breed waren. meneer de agent was met mijn mapje van de kenteken papieren even aan het controleren of de wielen te ver uitstaken hij zei dus: ik loop al jaren mee in dit vak en had er dus wel verstand van dat was nog niet alles: na wat andere redenen moest ik even mee naar het bureau (wat openstaande boetes die ik even moest betalen) en was meneer de agent met de 50 op pad gegaan hij concludeerde aan het einde van de rit: de auto had NOOIT goed gekeurd mogen worden. hij zei dat de remmen niet in orde waren. (1976 onbekrachtigd rem systeem) en ook de vering was klote (schroefset ) nu heeft ie mijn kenteken inbeslag genomen en moet de 50 naar het rdw voor een herkeuring lees: "ik loop al jaren mee in dit vak en had er dus wel verstand van" laat uw reacties maar stromen ik vond um wel goed groet frank. edit: even een fototje van de "uitstekende" wielen.
Last edited by knedel16vweber : 30-03-2009 at 21:25. |
|
||||
|
||||
Even voor onze beeldvorming, zijn het deze "te brede" velgen:
|
|
||||
|
||||
ik had al ge edit inderdaad dat zijn ze
|
||||
|
||||
Bij de politie loopt een flink stel idioten rond. Eentje heeft ooit een bekeuring uitgeschreven op mijn geboortegemeente ipv op mijn naam (hoe moeilijk is het om iets over te schrijven uit mijn rijbewijs). Zitten vast ook goede mensen bij, ben ze alleen nog niet tegengekomen Ben blij dat je er nog om kunt lachen, kan je nog best wat gaan kosten al met al.
|
||||
|
||||
ben je weer mooi klaar mee zeg! eerst de auto afkraken om vervolgens even lekker een stukje te toeren. dat ritje had ik hem toch wel bespaart
grtz.
|
||||
|
||||
herkeuring bij het RDW volgens meneer de agent € 320,- ik ga morgen eens bellen met het RDW geloof er nix van magoed....
|
||||
|
||||
Haha, tot nu toe vind ik het wel een goed verhaal. Alleen hoe ga je die agent het erg netjes (zonder dat deze voor lul staat) aan zijn verstand brengen dat hij fout zit.
Van die velgen dat staat wel in het rdw-reglement. Die van jou steken zeker niet uit, maar kan helaas niet goed zien of het profiel uit steekt, dat mag namelijk niet. En ja, de rest, misschien dat je de oudste agent van het bureau kunt laten helpen, die zal ook wel bekend zijn met oude auto's en de daarbij behorende "ongemakken" -> zoals "slechte" vering en de remmerij. |
|
||||
|
||||
Niet toevallig een dodemansknop met sleutel in je auto, kan die ook niet wegkomen
|
|
|||
|
|||
Waaaaaaaaaaaaahahahahaaaaaahahaha
sorry......... maar wat is daar te breed aan? De velgen mogen max 3 cm uitsteken, maaaaaaaaaar je spoorbreedte mag niet meer dan 2% afwijken van het orgineel. Bel maar eens met de RDW....... het is nogsteeds dat de RDW bepaald wat er toegelaten MAG worden, helaas voor jou heeft ie je kentekenbewijs ingevorderd dus je bent nu eigelijk verplicht om je wagen voor een RDW keuring aan te bieden. Na de keuring zou ik als ik jou was (en je heb rechtsbijstandverzekering) protest aantekenen en de kosten van de keuring op de Politie verhalen. Mijn kentekenbewijs heb ik destijds niet afgegeven omdat ik wist dat ik in mijn recht stond, en heb de bekeuring van 150 gulden (destijds) per uitstekenddeel na het voorkomen dan ook niet hoeven te betalen. Je heb er altijd zoveel rompslomp mee met die ongein van de politie |
|
||||
|
||||
echt ronduit belachelijk, velgen mogen 3 cm uitsteken. En ja remmen is gewoon trappen tot je erbij neer valt, maar ja dat is de charme van een oude auto
|
||||
|
||||
even voor de duidelijkheid de auto staat gewoon thuis nu.
meneer de agent zou de papieren opsturen naar het RDW en dan zou ik een oproep krijgen van het RDW voor de herkeuring. en ja meneer de agent was toch wel op leeftijd (schatting 50+) edit: meneer de agent had het er ook over dat ik geen bumperhoekjes had, dat mocht ook niet; kan ik me iets bij voorstellen maar bekijk op de 1e foto de bumper van de kever eens. daar zou ik als kindje ook niet graag aan blijven hangen vage bedoeling ik hou jullie op de hoogte
Last edited by knedel16vweber : 30-03-2009 at 21:53. |
|
||||
|
||||
1 april toch zeker!?!
Jan
|
|||
|
|||
die velgen zijn uitstekend! mooie velgen!
Wat een Bullshit! agenten zijn inderdaad erg ''dom'' laatst in de stad eentje of ik wel een sleutel in me slot had zitten, ikke ''natuurlijk meneer'' ff laten zien hoe mooi mijn slot werkte! Succes ermee! |
|
|||
|
|||
ik had naar hem gewezen en oneindig op een spongebob manier hem uitgelachen
gewoon doen of je krankzinnig bent
|
||||
|
||||
dit gaat je sowieso geld kosten ben ik bang.
Kentekenbewijs krijg je niet terug zonder herkeuring. Zoek alles tot op het bot uit, maximale spoorbreedte/ toegenomen spoorbreedte/ lengte uitstekende delen (zo op de foto steekt het niet eens uit). Ga evt. langs een rechtswinkel (als je rechtsbijstandverzekering hebt) en probeer direct al aan te tonen dat oom agent toch echt ongelijk had. Een schroefset/onbekrachtigde remmen en brede bandjes onder een 30 jaar oude auto rijdt idd nét ff wat anders dan de gemiddelde Opa Astrid politiewagen... maar toch echt niet slechter
|
||||
|
||||
ach ja we zullen zien, ik ga met vol vertrouwen naar het rdw en inderdaad al hij goed gekeurt word gaat deze jongen even een "zaakje" recht trekken
|
||||
|
||||
maar haal dan wel ff die webers eraf
en laat een sticker maken van rdw dein partner |
|
||||
|
||||
Quote:
zou niet weten waarom ik de webers er af zou moeten halen is gedoogd hoor ik mag een Co hebben van 4,5% dus dan komt wel goed! en qwa vermogen zit het ook goed kom lang niet aan de 40% vermogens winst zeg nou zelf egon dit gaat toch nergens over??? hmmm ja rdw dein partner is wel een id voor als hij goed gekeurd word
|
||||
|
||||
Velgen zal het probleem niet zijn, maar voor het schroefset kan het wel eens, een weggedrag test worden in lelystad.
|
|
||||
|
||||
de audi 50 / polo 1 staan bekend om de strakke wegligging en ik bevestig dat nogmaals! het is net een kerk van 100jaar oud! niet van de weg af te krijgen...
maar ik ga er niet vanuit dat hij naar lelystad moet, het zal allemaal wel mee vallen.