#41
|
||||
|
||||
damn, wielen maken toch de auto he.. van EEN caddy naar DE caddy
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#42
|
||||
|
||||
Mooie wagen!
Ik zag je voorbijvliegen op ekkersrijt in Eindhoven. Ik zag een rode lage caddy in me ooghoeken. Ik denk verrekt, die herken ik ergens van. Toen keek ik beter en zag je matje achterop dat kon er maar één zijn
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#43
|
||||
|
||||
Thanks jongens!
Ik werk t/m december 2x per week op Ekkersrijt dus misschien spotten we elkaar nog 's. Het dekje is er inmiddels af... begon een beetje te schimmelen (en stinken) na alle regenbuien van een paar weken terug haha
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#44
|
||||
|
||||
Je kunt me herkennen aan 152 op de voorkant van het voertuig. Boven het raam zegmaar. Wel zwaaien he
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#45
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit!
Jammer dat ik niet meer in Tiel zit, anders had ik hem eens live kunnen bewonderen!
__________________
Instagram/AndreBusser |
#46
|
||||
|
||||
@Markos, dat wordt idd zwaaien dan, claxonrelais is defect
Thanks André, we zien mekaar nog wel eens in een VWTA-meeting bij Gelredome ofzo toch? (vorige keer was ik onderweg maar toen begaf ie het)
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#47
|
||||
|
||||
We gaan binnenkort weer om de tafel met Terlet voor een 2e meeting.
Moet goed komen dus!
__________________
Instagram/AndreBusser |
#48
|
||||
|
||||
Erg lang geleden sinds de laatste update (vooral druk met studie, alweer 6maanden een nieuwe baan, etc), maar ik heb dan ook al flink wat spul ingeslagen...
- strakke zwarte stalen bumpers met opleg; - braziliaanse mk1 koplampen; - tittentachodash; - incompleet setje klapramen; - 1.9td (AAZ) motorblok van Raf; dus ik heb komende maanden weer wat te doen Maar ook nog een tegenslag... de apk (uiteraard).. Quote:
Nou het is dus weer mooi ruk he... Kleine stukje roest RA blijkt een mooie dikke plak plamuur te zijn van de vorige eigenaar, daaronder megadun plaatwerk en het brokkelde allemaal af... Ik moet zeggen dat de vorige eigenaar heel goed kon plamuren, want je zag er 2 jaar lang niets van. Maarja, gisteravond heeft mijn apkmonteur er ff stuk plaat erop gelast om maar de APK door te komen, ziet er niet uit, maar nu kan ik de komende paar weken een goed stuk donorcaddy vinden. De apk is door dit gedoe nl. al verlopen, en ik wil niet nog een bekeuring ervoor krijgen. Mijn apk-monteur kan wel lassen, maar niet zo goed dun plaatwerk dat hij zegt: ja ik doe het graag en ik ben er zo mee klaar.. dus hij wil het straks liever niet nog eens lassen, dus ik moet even op zoek naar iemand... Weet een van jullie A) een goede (dun-) plaatwerklasser in midden-nederland die niet gelijk de hoofdprijs vraagt? Gaat me puur om het laswerk en strakmaken, geen spuitwerk. Mag ie gelijk wat andere stukjes meepakken: bumpersteungaatjes dichtzetten etc. B) een donorcaddy te staan voor een stuk plaatwerk tussen wielkast en het rechter achterlicht. 'mooie foto' gevonden Alvast bedankt! gr Boaz
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#49
|
|||
|
|||
super houden zo
|
#50
|
||||
|
||||
Het was eindelijk zover... het blok wat ik afgelopen zomer had gekocht van Raf_construct, een onlangs gereviseerde 1.9TD (AAZ) motor, kon er eindelijk in..
Ik was woensdag al bij Frank/vwmk2driver geweest voor de bijbehorende gereviseerde versnellingsbak, maar daar ging even wat mis in zijn herinneringen Gelukkig nu een goede deal gesloten waarbij ik tijdelijk een andere bak van hem mag lenen, totdat de mijne is gereviseerd. Binnenkort even langsbrengen. Allereerst a big thank you voor Cavin/skitzo! Echt super dat je me hebt willen helpen met de inbouw. 's morgens om 9.00 uur begonnen en wel wat kleine tegenslagen gehad: - downpipe moest pasgemaakt worden maar dat schoot niet zo op als we hadden gewild. - overzetten van alle losse onderdelen die niet op de nieuwe motor zaten, kostte wat meer tijd dan verwacht. We hebben geen mega-ellende gehad met vastgeroeste bouten of afstellen, maar het duurde gewoon allemaal wat langer dan we hadden ingeschat.. Maar 16.15/30 liep de motor gelukkig. Leek even niet te willen starten, maar na het ontluchten van de injectoren ging het wel goed. Ik was al blij dat de injectoren het nog deden, want ik had natuurlijk verdomd deze in de diesel te leggen :oops: En Boaz, hoe rijd het nu? Nou dat zal ik jullie vertellen kinders als een rauw zonnetje D 1) De downpipe zit nog tegen de carosserie aan dus dat piept en rammelt nogal. Dat moet dus nog worden aangepast, dat kregen we niet in die korte tijd gedaan. 2) Die versnellingsbak (mk1 1.6 gti) is serieus megakort, had Frank/vwmk2driver al gezegd. Het is dus heel snel schakelen en dan kan je tot de 130 ofzo, maar dan draait ie heel veel toeren. Rijdt niet echt prettig op de snelweg, dus cruise-snelheid is nu 110km/u (op tomtom, dat is +/- 160 op de teller ). Binnenkort dus mijn oude bak ter revisie langsbrengen bij Frank. 3) luchtinlaat zat niet bij het blok en die oude was niet over te zetten, dus heb luchtinlaattraject besteld. Nu even een kunststof buis met panty erop gezet en zandwegen mijden. Niet ideaal, laat staan de schoonheidsprijs, maar beter dan een open turbo he.. 4) afdichtingskappen van de kieren blok/versnellingsbak (nog te bestellen). 5) carterontluchting komt tegelijk met de luchtinlaat. Nu we het daar toch over hebben... is het beter de carterontluchting op te vangen (wel voor de verbranding uiteraard) of is die olie juist goed voor smering van de turbo? Volgens mij was dat het wel even... Foto's volgen van de week, want heb alles braaf op de PC gezet, maar je raad het al: die kan ineens geen draadloos netwerk meer maken. Heb er al vaker gezeik mee gehad.. hoi Boaz
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#51
|
|||
|
|||
Mooie bak Boaz!
en nu ook een lekker blok in ieder geval. Ik weet niet of ik je vraag goed begrepen heb: Maar volgens mij is het 't best om de carterontluchting los te laten en er een filtertje op te zetten. Stel namelijk dat je verhoogde carterdruk krijgt dan kan je olie door je ontluchting in de turbo komen --> olie komt in motor --> motor verbrandt olie en slaat op hol (6000-8000rpm is mogelijk waar contact uitzetten niet tegen gaat helpen (vraag maar aan caddydaddy)). Grtz, Ruben |
#52
|
||||
|
||||
Thanks Ruben, en ik zal Ronnie er eens over bellen! (vraag goed begrepen trouwens )
Ik heb nu even een los conservenblikje met staalwol gebruikt (zodat de olie kan condenseren. Werkt prima totdat ik iets professioneels heb gevonden. En.... daar zijn de foto's dan! Het duurde ff voordat ze online waren, maar had afgelopen ma/di tentamens (de laatste van de studie!!! whee... als ik tenminste geen hers heb haha) dus dat ging even voor.. Op de snelweg van Tiel naar Gorinchem... dmv de 1e, 2e en 5e versnelling Blok uitgeladen, motorkap eraf Fotoschuwe monteur Downpipe verhitten en ombuigen En... vroem!!! Blok heeft paar maanden plat gelegen, dus vandaar de rook. Dat is inmiddels helemaal weg hoor D Afdekplaat bak/vliegwiel heb ik inmiddels bij de dealer opgehaald, ga ik er zaterdag opzetten, luchtfilter + buis staan in backorder :? En verder.... het rijdt heeeerlijk mee met de rest van het verkeer!
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#53
|
|||
|
|||
gespot in de stentor vandaag |
#54
|
||||
|
||||
Wat? Super de Boer ook op zondag open?
Te gek! |
#55
|
|||
|
|||
ja daar ben ik ook heel erg blij mee
|
#56
|
||||
|
||||
Ja wat een supermarkt he
(bedankt voor het posten Frank )
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#57
|
||||
|
||||
The Caddy is airborn! Leuk opgelost
Die 1900 TD is ook wel een goede vooruitgang!
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#58
|
||||
|
||||
Quote:
jezus wat grappig
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |
#60
|
||||
|
||||
Heb wel meer dan 300 foto's, maar dit is de mooiste selectie wel
@Sikke Aant: weet niet of ie wel rood blijft.. eerst techniek maar eens 100% op orde, daarna het uiterlijk
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |