#21
|
|||
|
|||
stuur is iniedergeval type 2
ff aan mn broertje gevraagt (hij is mee geweest) hij weet wel eigelijk zeker dat het dashboard van de 2de foto er in zit (2de type dus ) trouwens iemand ervaring met aankoop keuringen ? Last edited by ice_killer : 22-03-2009 at 19:56. |
#22
|
||||
|
||||
Ik heb die rooie even opgezocht op autotelegraaf.nl, en daar is toch duidelijk op een foto te zien dat het oude (1e) type dash erin zit. Kachelpaneel met schuiven, oud type tellerbak, knoppen en MFA/Knipperlicht hendels.
Stuur is inderdaad wel van nieuwe type, daar heb je wel gelijk in. Linkje
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#23
|
|||
|
|||
goh ja nu zie ik het apart, maar een 93er is toch type 2? ...
|
#24
|
||||
|
||||
Normaal gezien is een 93er inderdaad altijd nieuwe (2e) type. Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan het zijn dat deze Corrado in 1992 van de band gerold is. Toen bijvoorbeeld een jaar in de showroom gestaan, en in 1993 pas op kenteken is gekomen?
Of is dit onmogelijk.
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Het kan zijn dat dit een 92er is die pas in 93 op de weg is gekomen. In de rode zit inderdaad een oud type dash icm nieuw type interieur met oude deurpanelen. Dit heeft de mijne ook. Dit is het tussenmodel. Voor de rest ziet de wagen er netjes uit zo op de foto's, maar voor die prijs zou ik hem lekker laten staan De knop voor de spiegelverstelling functioneerd vaker niet bij een corrado, is een bekend probleem. Oorzaak is oxidatie in de schakelaar, dus even uit elkaar halen en schoonmaken en dan doet die het vaak weer. Rembekrachtiger en stuurbekrachtiging hebben ze allemaal. Voor een auto met stuurbekrachtiging stuurt een corrado vrij zwaar, was bij mijn G60 en mijn huidige 16V ook zo Houd er rekening mee dat een originele VW midden en einddemper vrij prijzig zijn (ongeveer 600 euro dacht ik samen) Corrado's zijn geweldige auto's, maar een goede originele is moeilijk te vinden...
__________________
Bmw e61 530d touring |
#26
|
|||
|
|||
Kijk ook of er onder de spoiler roest zit!
|
#27
|
||||
|
||||
Quote:
Bij de unit van de kentekenverlichting neem ik aan? Verder heb ik er nog nooit eentje zien roesten onder de spoiler
__________________
Bmw e61 530d touring |
#28
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, als de spoiler 'omhoog' schuift. Daaronder bedoel ik.. dat was dus bij mij het geval Liet tof aan mn vriendjes zien hoe de spoiler op gaat als je 120 zou rijden.. zit er roest.. |
#29
|
|||
|
|||
meschien een domme vraag maar kan ik die schakelaar vinden voor die spoiler hand matig te bedienen (hij werkt wel, zelf al op 60 kmh )
edit: de onderdelen zullen voor mij in prijs wel mee werken mn pa is zn hele leven (zo lang hij auto rijdt grapjas ) klant bij 1 en de zelfde VW dealer, en ik ken die receptionist aardig goed, hij was eerst monteur toen heb ik bij hem stage gelopen dus ik kan ze aardig goedkoop krijgen trouwens als iemand dit even bij zn auto wil doen voor mij motor uit en dan op het rempedaal trappen wordt jou pedaal dan hardt? heb verhalen gehoord dat het een hydraulische bekrachtiger is ipv een vacuum Last edited by ice_killer : 23-03-2009 at 18:23. |
#30
|
||||
|
||||
De 'spoilerknop' zit schuin linksonder van je stuurkolom.
Heb je de auto gekocht? |
#31
|
|||
|
|||
nee nog niet, eerst een aankoop keuring,
trouwens de betreffende corrado had geen open dakje |
#32
|
||||
|
||||
Misschien heb je wat aan het volgende schemaatje:
En schuifdakjes gaan alleen maar kapot. Ik mis het niet bij mijn corrado. |
#33
|
|||
|
|||
en ik maar denken dat alleen Citroën hydraulische bekrachtiging had o.O
bedankt |