|
||||
|
||||
Stekkertje Carburateur?
Hallo,
ik heb de volgende vraag aan jullie, hoort hier een stekkertje op en zo ja , wat doet ie..??
|
|||
|
|||
ja er hoort een stekkertje op, als ik me niet vergis is dat het stationair klep !
gr. Martijn
|
||||
|
||||
ja, volgens mij sluit die de stationaire bypass af als de motor warm genoeg is.
(magneet klepje) |
|
|||
|
|||
als de motor loopt staat er spanning op dit stekkertje zodat hij stationair blijft draaien.
gr. Martijn
|
|||
|
|||
Naloop koelvan
|
|
||||
|
||||
kan dat een reden zijn dat ie uitvalt ?
lijkt me niet toch ?
|
|||
|
|||
Quote:
Vlotternaald die niet geheel afsluit? Heb net afgelopen weekend hetzelfde euvel verholpen bij een maat van mij...... hij had ook de beruchte Pierburg 2E carb. Bij stationeer draaien zag je boven op de carb bij zo'n rood filtertje een beetje brandstof naar boven komen, en liep dus zo de carb in. Ook even alle vacuumslangen nakijken, uitvallen kan door teveel brandstof bijvoorbeeld als de vacuum wegvalt bij je vacuumvervroeger. Achterop je carb zullen de meeste vacuumslangetjes ook wel poreus zijn waardoor niet alles werkt naar behoren. Weet uit eigen ervaring dat deze carbs erg vacuum afhankelijk zijn helaas. |
|
|||
|
|||
als ik zo kijk zie je het stekkertje er ook nog hangen onder de benzine slang bij de natte plek
|
|
||||
|
||||
Quote:
ik zal zo ff de motorkap omhoog zetten, hier heb ik wel wat aan denk carburateurtje maar ff uit elkaar schroeven
|
|||
|
|||
Quote:
Als de motor uitstaat en ook het contact Bij zeer warme motor gaat dan de koelvan draaien Dit moet een vaper-lock voorkomen bij starten van warme motor |