|
|||
|
|||
verbruik beetle 2.0
Hallo forummers!
Ik vraag me af of iemand absoltue verbruikscijfers heeft van zijn of haar Beetle 2.0? Ik heb wel kreten gezien als 'zuipt'of 'zuĂ*pschuit' maar dat zijn rekbare begrippen. Die van mijn vrouw gaat volgende week aan de diagnose, hij loopt stationair niet helemaal mooi (zie thread elders) en ik denk dat het verbruik hier mee te maken heeft. De auto rijdt alleen in de stad en met een gemiddelde van 1 op 7 kun je ook een Golf V6 4 motion op de oprit zetten (as a matter of speaking). grtz Miez
|
||||
|
||||
Ik zou even op Spritmonitor kijken.
|
||||
|
||||
Ik rij hoofdzakelijk in de bebouwde kom en op regionale wegen en mijn bora 2.0 verbruikt gemiddeld 8 liter op 100 km.
|
|
|||
|
|||
Ik rij ook een Beetle, schrok ook enorm van het verbruik (had voorheen een Golf 1.9 TDI). Gebruik em alleen voor op en neer naar mn werk, middenin de stad. Verbruik ligt zo rond de 1:10,5 en veel beter gaat dat niet worden... Nog 1 geluk dat ik maar weinig kilometers maak tegenwoordig. Vind de overgang na 10 jaar diesel rijden naar benzine ook enorm trouwens, wat een herrie maakt die bak!
|
|
||||
|
||||
Quote:
HĂ©lp! Mijn Old Beetle neemt, gemiddeld gebruik met stad en regionale wegen zo'n Ă©Ă©n liter op 10 km. New Beetle, wat een vooruitgang! Jens |
|
|||
|
|||
@all
1 op 10, da's nog een luxe! De Beetle van mijn vrouw komt de stad niet uit en rijdt steeds met koude motor. Omgerekend 1 op 6,3, dus hier moet iets niet in orde zijn. We zijn nu begonnen met nieuwe bougietjes en een reinigingsmiddel voor het brandstofsysteem. Kijken of het dan beter wordt, anders disributie niet op tijd (!?) of vervuilde injector. We vogelen net zo lang totdat we 'zuinig' 1 op 10 tuffen. Maar, wat een charisma heeft die 'Beet' zeg grtz Miez
|
|||
|
|||
Zo, inmiddels nieuwe bougietjes en een reinigingsmiddel door de benzine gedaan en hoewel de auto nooit 'hybride' cijfers zal halen komen we nu toch op 1 op 9,5 in de stad. Da's al een stuk beter.
Grtz
|
|||
|
|||
Achterstallig onderhoud dus
|
||||
|
||||
Laat de computer anders ook eens uitlezen?
1:9,5 vind ik nog steeds asociaal veel... voor dat verbruik kun je ook een èchte Kever rijden! |
|
|||
|
|||
@Dennis,
Grote beurt gehad bij 117K kilometerstand is nu 127K, dus achterstallig? @Zeend, Ik las het meegeleverde instructieboekje, hierin staat een gebruik in de stad van ca 11,2/100. Dus dit is een redelijk realistische waarde, probleem is ook dat de auto alleen in de stad gebruikt wordt. grtz Miez
|
||||
|
||||
wat doet ie op de snelweg dan?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Hi Tim, Ik heb daarvan geen absolute gegevens, daar komt hij zelden. Maar we hebben hem ook nog niet zo lang. Volgens het boekje ongeveer 1 op 12 volgens mij. grtz.