#1
|
|||
|
|||
na 2010 een golf 1 niet meer belastingvrij?
beste mede golfers,
ik heb vandaag gehoord dat als je na 2010 een oldtimer op je naam zet dat je dan vanaf die datum gewoon weer wegenbelasting moet betalen. dit zou de overheid hebben verzonnen om de oldtimers van de weg te bannen. de oldtimers die nu belastingvrij zijn en die iemand op naam heeft staan blijven dat dus ook! tot aan de verkoop de nieuwe eigenaar moet dan weer belasting betalen. dit hele gezeur zal dus in 2010 ingaan heb ik gehoord. ook zou er vanaf die datum op elke diesel ( incl oldtimers) een roetfilter moeten komen. wie weet hier meer van af? ik ben al wezen kijken op de rdw site maar ik vind dat maar een onoverzichtelijke site. hoor het graag belastingvrije groetjes stephan ( golf 1 diesel)
__________________
vw golf 1 diesel bj 82' |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Zodra het rekeningrijden en brandstof met wegenbelastingaccijns wordt ingevoerd ben je weer aan de beurt. Dat willen de grote politieke partijen. Auto's van na 1986 worden zo wie zo niet meer belastingvrij. Dit hebben we te danken aan de CU. Daarom is het altijd goed om voor je gaat stemmen, na te denken wat je stemt. Nederland heeft hier voor gekozen. |
#3
|
|||
|
|||
maar dat het vanaf 2010 weer belasting betalen is na het aanschaffen van een oldtimer is dus niet waar?
groetjesssss
__________________
vw golf 1 diesel bj 82' |
#4
|
||||
|
||||
Artikel XIXA
Artikel 72, eerste lid, onderdeel b, van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 komt met ingang van 1 januari 2012 te luiden: b. die voor het eerst in gebruik genomen zijn vóór 1 januari 1987, en die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt; Toelichting Dit amendement ziet op twee wijzigingen. Voor de bijtelling en onttrekking privégebruik van de auto van de zaak wordt uitgegaan van de catalogusprijs van de auto met inbegrip van de BPM. Voor een auto die meer dan 15 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, wordt daarentegen uitgegaan van de waarde in het economisch verkeer. Als gevolg van dit amendement wordt deze grens met ingang van 1 januari 2010 verhoogd naar 25 jaar. De opbrengst van deze wijziging bedraagt jaarlijks € 21 mln. Deze dient ter dekking van verdere vergroeningsmaatregelen, zoals een sloopregeling, per 2010. Ten tweede bewerkstelligt dit amendement een wijziging in de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar. Door dit amendement wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. Een beperking van de vrijstelling ligt in de rede, gelet op de toegenomen rijwaardigheid van moderne auto’s, waardoor grotere aantallen oudere auto’s, op reguliere basis, van de weg gebruik maken, terwijl ze minder energie-efficiënt zijn dan nieuwere auto’s. Hiernaast kan handhaving van de vrijstelling verstorende effecten hebben op de invoering van de kilometerbeprijzing. De maatregel treedt in werking op 1 januari 2012. Deze wijziging heeft een budgettaire opbrengst tot gevolg vanaf 2012. Het vervallen van de vrijstelling werkt door naar de provinciale opcenten. Voor de rijksoverheid wordt de extra opbrengst geraamd op € 3 miljoen in 2012, € 10 miljoen in 2013, € 16 miljoen in 2014, € 22 miljoen in 2015 en € 28 miljoen in 2016 (structureel niveau is € 60 miljoen). Hierbij is rekening gehouden met de in het Belastingplan 2009 opgenomen tariefstijging van de motorrijtuigenbelasting in deze jaren. Voor de provincies wordt de opbrengst geraamd op € 1,5 miljoen in 2012, € 4,5 miljoen in 2013, € 7,5 miljoen in 2014, € 10,5 miljoen in 2015 en € 13,5 in 2016. |
#5
|
||||
|
||||
nee dus. alles voor 87 blijft belastingvrij hoe het zal gaan na de kmheffing is niet te voorspellen..
|
#6
|
|||
|
|||
stn1,
super bedankt voor je hulp ik ben weer helemaal gerust gesteld en ga weer verder met keihard studeren en werken om mijn golf 1 diesel af te maken ( TD erin) en van het zomer een kever aan te kunnen schaffen groetjes stephan
__________________
vw golf 1 diesel bj 82' |
#7
|
|||
|
|||
Houd er wel rekening mee dat alles dat je invoerd vanaf (ik geloof 2012) ook niet meer belastingvrij word, al is de auto 100 jaar oud.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
dat is wel jammer dan ook de amerikanse auto,s ook dus. daar gaat onze hobby voor de meest.
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
gewoon nú een mooie slee ophalen... |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Bron? |
#11
|
||||
|
||||
zou wel een k*t geintje zijn, anders moet ik als de wiedeweerga een Mercedes W126 kopen
__________________
Skoda Superb 2022 Fiat 500C Harley Davidson Electra Glide 1987 |
#12
|
||||
|
||||
Ben eigenlijk ook wle benieuwd naar de regels omtrent ingevoerde auto's na een bepaald jaar. Zou ook betekenen dat we niks meer uit bijvoorbeeld Duitsland kunnen halen bijvoorbeeld, en dat gebeurt toch wel erg vaak...
Quote:
Kies je een andere partij, wordt je op een andere manier genaaid met belasting op de brandstof, verhoging van de brandstofprijzen, verhoging van de verzekeringspremies, wegenbelasting omhoog, etc. Maakt met de verkiezingen dus niet veel uit wat je kiest, achteruit gaan doe je toch.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
||||
|
||||
Vervuilende auto's zullen toch een keer extra belast gaan worden,
ook al zijn dat nu oldtimer, en belasting vrij. Die dikke rekening per maand, zal ooit komen...... |
#14
|
||||
|
||||
als het zover komt dat ik een dikke rekening moet betalen voor wegenbelasting voor de golf 1 dan wordt hij geschorst en gaat hij per trailer naar meeting toe
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#15
|
||||
|
||||
Dat zou wel erg triest zijn.
Mogelijk dat tegen die tijd het oldtimer aanbod zo geslonken is dat het verhogen van de belastingen niet rendabel is. In de loop der jaren zullen er meer oldtimers gesloopt worden dan door verkocht. En de nieuwe regels voor oltimers tot 1987 leverd de overheid ook al veel geld op. Gr Salocin |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
beetje jammer voor de mensen die er een daily van hebben gemaakt... |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Moet je hem ook op de trailer laten staan denk ik ! Zodra hij op de openbare weg komt met zijn wielen moet ie gekeurd en verzekerd zijn en waarschijnlijk ook wegenbelasting betalen |
#18
|
||||
|
||||
Áls het al allemaal zo is, dan wordt het kaf van het koren gescheiden? Echte liefhebbers versus de mensen die het vooral doen om geen wegenbelasting te hoeven betalen?!
Kijk nou eens even naar het gewicht van een standaard Golf I en de bijbehorende wegenbelasting... Geloof niet dat je van die besparing nou zo rijk wordt?! Belastingvrije dieselrijders (zoals ik zelf) moeten gewoon blij zijn dat we op dit moment gebruik kunnen maken van een niche in de regelgeving (want die is natuurlijk nooit voor ons soort gebruik bedoeld geweest) en hopen dat die niche er zo lang mogelijk blijft? So count your blessings and take your loss when it's over?!
__________________
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
zolang de verzekeringen maar niet raar gaan doen qwa prijzen valt het allemaal wel mee.
zo duur is de wegenbelasting van een golf 1 nou ook weer niet. zou jammer zijn maar zoals ruud aal aan gaf de rekenig zal hoe dan ook in de toekomst hoger worden. wat ik erger zou vinden; net als ze in duitsland hebben ingevoerd, de kleurzone's! een auto zonder kat krijgt al geen sticker dwz: niet het centrum van steden of dorpen in! en dan zijn we als oldtimer rijders genaait en kunnen we alles om gaan toveren zodat ze een kat hebben en een juiste uitstoot. in nederland zijn ze er met de vrachtwagens al mee bezig en ben bang dat dat voor auto's zonder kat ook gaat komen...
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
nou, iemand nog belang bij een jetta 1 met kat., nu het nog kan?
|