|
|||
|
|||
Velgen passen deze
Hallo,
Ik ben opzoek naar andere velge want heb nu onder me golf 3 14 of 13 inch orginele velge met gare wieldoppen. nou heb ik brock b6 velgen gezien nou is me vraag passen die onder me golf 3. het is voor dagelijks gebruik dus het moet perfect gaan allemaal moet stuur dus zonder problemen kunnen omgooien en kan hij dan nog door keuring?. auto is niet verlaagd. gegevens velgen 16 inch 205/50/16 het is de 1.8 benzine van 1993 steek 4x100 hopelijk kunnen jullie me helpen greets Raolo |
|
||||
|
||||
Quote:
Als je woont in België mag je het vergeten voor de keuring. Het grootste wat je mag leggen op een golf 3 is 15 inch. Passen doet het zonder probleem want op een golf 3 cabrio mag dan weer wel een 16 inch velg gelegd worden. Voor nederland heb ik geen idee. Nog even dit: op www.alcar.be vind je vele velgen tot zelfs 17 inch voor een golf 3. Je kan er online Keuringsattesten afdrukken en dit volledig gratis. Met een velg uit dit gamma kan je dus wel door de keuring, maar dit is bij mijn weten het enigste merk die deze service aanbied. Gewoon zo'n attestje afprinten over de velg die jij hebt gelegd en bijvoegen bij je autopapieren wanneer je hem laat keuren en ze moeten je gewoon doorlaten... gegroet. |
|
|||
|
|||
Niet groter dan 15 inch:O, ben ik ff blij dat ik niet in België woon. Over de vraag van de TS, 16 inch past wel (mits niet breder dan 9j), maar de banden maat is niet voor de Golf 3 geschikt. Ik zou het niet doen
|
|
||||
|
||||
ik zou dan 16inch velgen zoeken met 195-45-16 bandjes
|
|||
|
|||
moet ik nu juist in belgie wonen xD wel gaar dat je dan maar maximaal 15 inch mag.
maarjah orginele velgen kan ik natuurlijk weer erop gooien als hij gekeurd moet worden :P |
|
|||
|
|||
heb andere velgen gevonden passen deze wel en kan ik hiermee dus gewoon mee door de keuring (belgie)
RH cupvelgen 195/50/15'' bedankt alvast greets |
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik mij niet vergis wel, alle banden maten en grote van de velgen die je mag leggen op je golf staan in het boekje van de wagen, ergens achteraan...Per model staat er uitgelegde welke grote van velgen je mag steken en welke banden daar mogen opliggen... Andere velgen steken voor de keuring is natuurlijk ook een optie, ik denk dat half België dat zo doet. |
|
|||
|
|||
oke bedankt
|
|
|||
|
|||
Hey,
Ik raad ook af om 205/50/16 op je golf 3 te gooien, 205 is gewoon te breed en zwaar. Spreek uit ervaring, heb ze eraf gegooid, het is mooi maar dat is dan ook alles. Neem dan idd 16 inch met 195 erop. En woon je in Belgie net als ik, dan heb je een probleem als je een banden/velgenmaat eronder hebt liggen die niet in je boekje staan. Word ie keihard afgekeurd. Grtjs Bianca |
|
||||
|
||||
dus 16 inch setje met 195-45-16 zoeken
maar de 15inch met 195-50-15 gaan ook makkelijk passen hoor!
|
|||
|
|||
oke ik heb me de RH cupvelgen 195/50/15'' gekocht :P hopelijk staan ze een beetje onder me golf ^^
bedankt voor de reacties btw |