#1
|
||||
|
||||
Revisie remklauw voor mk2 Diesel
Hoi allen,
Ben bezig met een remklauw van een Golf mk2 (diesel) te voorzien van nieuwe keerringen/stofkappen. Nu lees ik in een manual dat je de boel moet invetten met een soort van vet. Welk vet is dat? En gaat dit vet mij ook helpen met de stofkap? Ben een beetje in gevecht hoe deze nou te monteren: 1. Eerst de stofkap in de klauw monteren en dan proberen de zuiger er tussendoor te drukken? (Dan is vet wenselijk denk ik.) 2. Eerst de stofkap op de zuiger monteren en dan proberen het randje van de stofkap in de klauw te drukken? (Lijkt me trouwens ook lastig.) Wellicht dat toepassing van het juiste vet de boel vergemakkelijkt... (Durf niet zomaar iets te gebruiken omdat het wellicht bijt met de remvloeistof.) Ben benieuwd! Koen
__________________
Current: Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km Gone: Golf II 1.6TD 44kw 315.000km |
#2
|
||||
|
||||
die keerringen vet je gewoon in met lagervet, de zuiger draai je erin, niet drukken, dat word geen succes, als het goed is is er vet bij je revisiesetje geleverd..
succes ermee |
#3
|
||||
|
||||
Heb nog geen antwoord op mijn vraag... Welke methode moet ik toepassen? Eerst stofkap in klauw monteren en vervolgens de zuiger erin proberen te draaien?
Ben al een uur of 2 aan het rommelen geweest, maar krijg het niet voor elkaar! Nogal frustrerend! Bij mijn 944 ging dat veel eenvoudiger... Iemand? Koen
__________________
Current: Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km Gone: Golf II 1.6TD 44kw 315.000km |
#4
|
||||
|
||||
Ben nog aan het zoeken geweest en heb een deel uit een manual geknipt:
Samengevat remklauw voor: 1. Zorg dat alles goed schoon en ingevet is (met rempasta of remvloeistof) 2. Trek de stofkap over de zuiger en zorg dat de binnenrand van de stofkap in de buitenrand van de zuiger valt. Vervolgens begrijp ik niet wat je met een schroevendraaier in postitie moet drukken. (Dit gaat nl. niet meer als binnenrand al in de buitenrand van de zuiger zit omdat er te weinig rubber over is om zover uit te rekken...) (En deze tekst strookt niet met het bijbehorende plaatje.) 3. Druk vervolgens de zuiger in de cilinder/remklauw. Samengevat remklauw achter: 1. Zorg dat alles goed schoon en ingevet is (met rempasta of remvloeistof) 2. Breng de stofkap aan op de binnenzijde van de zuiger (dus het stukje dat het verst in de remklauw gaat) 3. Druk voorzichtig met een schroevendraaier de buitenrand van de stofkap in de binnenring van de remklauw. 4. Schuif de zuiger voorzichtig in de remklauw zodat de binnenrand van de stofkap in de buitenrand van de zuiger valt. Probleem naar mijn idee bij de klauwen achter is stap 3. Erg makkelijk om de stofkap door te prikken en vooral heel lastig om de rand van de stofkap netjes in de remklauw te krijgen. Vooral bij het stukje waar de klauw in de weg zit.... Doe ik nou heel moeilijk, heel dom of wat? Wie o wie brengt licht in deze cold case van mij Koen
__________________
Current: Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km Gone: Golf II 1.6TD 44kw 315.000km |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb datzelfde probleem eens gehad bij mijn motor. Ook alles uit elkaar gehaald schoon gemaakt en toen kreeg ik hem niet meer in elkaar. Mijn vader heeft het toen weer gemaakt. Het gaat echt niet makkelijk! ik was er zelf ook te dom voor. Maar je moet eerst die rand van die stof kap in de klauw duwen en als volgt de zuiger er proberen in te draaien. Had het toen allemaal goed ingevet anders was er geen beweging in te krijgen. want als je die rand er naderhand probeert in te duwen, die kans dat je hem kapot steekt met wegglijden of iets dergelijke is super groot.
|