|
||||
|
||||
Quote:
Ben wel eens benieuwd naar je hoe lak er nu uitziet... |
|
||||
|
||||
Heb geen fotos, maar het is een metallic lak waarvan de blanke top laag loslaat en heeft uiteraard ook wat krasjes en deukjes
maar wil hem zwart hebben dus ik moet een lak hebben die mooi strak trekt,dacht aan bootlak maar als gewone kwaliteitslak ook mooi is(wordt dan toch weer deels afgeschuurd en gepolijst) |
|
||||
|
||||
heb paar weken terug gespoten met spuitbus(zwart) en is ook echt een aanrader blijft ook mooi na 10 keer poetsen,wordt eigenlijk steeds mooier.
wel veel afplak werk en uren schuren maar het is het wel waard!! zal ff kijken of ik wat fotos kan plaatsen
|
||||
|
||||
Wie rolt tegenwoordig de auto nog Kwasten die hokken!
|
|||
|
|||
je kan hem ook gewoon in een spuitcabine mat spuiten en zoals eerder al gezegt een goed resultaat behaal je pas als jehem gewoon helemaal strak maakt en schuurt
zo heb ik het vorig jaar gedaan hij is nu weer een andere kleur en nu glimmend en nog beter is om er matte blanke lak overheen te spuiten dat is wat makkelijker om hem goed schoon te houden
|
||||
|
||||
Matlak zelf is zwakker dan zijdeglans. En veel verschil is er niet.
|
|||
|
|||
Quote:
Verschil is er nauwelijks meer tussen de hardheid van matte 2K blanke lak en glanzende 2K blanke lak. maar om on topic te blijven... bedenk wel dat een 1K lak die je rolt en/of kwast niet benzine en oliebestendig is.
|
||||
|
||||
Ik heb hem gerold met zijdeglans acryllak van Karwei ral 7016.
-auto licht opgeschuurd -goed ontvetten -ik heb acrylrollers gebruikt, deze zijn geel van kleur
|
|||
|
|||
Sander je bent je tankklepje vergeten .
|
|
|||
|
|||
Ik heb hem voor het rollen niet geschuurd, en er gewoon overheen gegaan.
Zo gekocht: Zo toen die klaar was: Het was toch goed gelukt, alleen de motorkap wat slechter. De volgende keer eerst opschuren. |
|
||||
|
||||
Ja, volgende keer wel schuren. Ik zou de hogedruk er niet op zetten als ik jou was
|
||||
|
||||
Heb m zelfs eerst in de grondverf gespoten:
Toen gerold in ijzermenie roodbruin, dak en motorkap met schoolbordenverf: (moest m hier en daar nog bijwerken) En ik vond nog een potje creme witte verf dus heb het dak afgeplakt en heb met de hand blokkies geschilderd XD Helaas is deze wagen niet meer maar ik neem dit idee weer mee naar de volgende, met de tips uit dit topic natuurlijk |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb de hoge druk er iedere keer op gezet voor hem te poetsen, en de lak kwam toch niet los. Bij deze auto ging het mij er meer voor dat ik dat geel/zwart en de strepen weg kreeg Bij mijn andere auto ga ik wel schuren, want dan wil ik een goed resultaat. |
|
||||
|
||||
Hij is er niet minder op geworden in ieder geval Valt me niks af dat het niet bladert, wel goed ontvet dus neem ik aan?
|
|||
|
|||
Dat heb ik natuurlijk wel gedaan.
De auto is verkocht, maar ik heb hem laatst weer gezien en het zat er nog allemaal op. Dus het is helemaal goed gegaan. |
|
||||
|
||||
Als je je auto in de schoolbordenverf zet hoe zit het dan met onderhoud, mij lijkt het als je je auto dan wast of poetst dat je er makkelijk krassen in krijgt???
|
|
|||
|
|||
Quote:
Net zoals egeltjes sex hebben... beetje oppassen en voorzichtig zijn... Natuurlijk is een 1K nooit zo hard als een 2K... maar grote voordeel van matte verf is dat je er niet zo veel op ziet...
|
||||
|
||||
rollen is zeker een goed altrnatief, een kennis gaf aan dat hij altijd eerst rolt en dan met korrel 3000 naschuurt en dan de lak uitpoetst.
Golf5 1.9 TDI (daily) Golf4 1.9 SDI (verkocht) Polo 1.9 SDI (verkocht) Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41 Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A Scirocco 1.6 (verkocht) Polo 1.0 (verkocht) Last edited by toth75 : 08-04-2009 at 23:41. |
|
||||
|
||||
Zou iemand kunnen proberen wat er gebeurt op een klein stukje bootverf (International Perfection Finish) als je daar matpasta door heen doet?
Ik wil de Polo helemaal niet glanzend hebben, hij moet wel strak worden. Mooi 070 Cream mat. (naja, dat denk ik dat het mooi is... )
|
||||
|
||||
Update: Ik heb net zelf contact gehad met International en ze leveren een Matting additive en die is te combineren met International Perfection.
Het ziet er naar uit dat de Polo niet gerold gaat worden met het Sikkens donkergrijs mat dat ik heb liggen, maar met International Perfection en een hele boel Matting Additive Trouwens mooie rollers en andere dinegn via bootverf.nl