#1
|
|||
|
|||
Spinnekop reviseren
Heeft hier iemand wel eens zelf een spinnekop /benzine druk regelaar zelf gereviseerd?
het gaat over en 1.8 GTI DX blok. waar op te letten??
__________________
My Golf is my image |
#2
|
|||
|
|||
Opletten dat er geen vuil inkomt
Plunjer niet dof of gesleten is Dat de veer en ringen weer op de goede plek terug gezet worden[drukregelaar] Afstand tussen aanslagschroef en kraag op de moer meten voor uitbouwen[plunjer] |
#3
|
|||
|
|||
en als de plunjer versleten is?
kan dat bij de vw nog besteld worden? of moet ik dan een andere spinnekop uit elkaar schroeven? - ik neem aan als de plunjer dof is dat hij nog opgeschuurd (gepolijst) kan worden waarom wil ik dit doen: mijn golf start met warme motor nog steeds heel slecht. ik heb nu alles gedaan wat ik kon denken. -nieuwe brandstofpomp -nieuwe drukaccumulatur (wat al een vermogen koste) -leidingen gereinigd -injectorleidingen vernieuwd -injectoren ultrasoon laten reinigen (2 sets nu al) -2maal andere 2e hands spinnenkoppen gestoken -en heel netjes gewerkt. met nieuwe ringen enz. -andere tankdop (omdat ik dacht dat mijn tank vacuum trok) ik weet 100% zeker dat het aan het brandstofsysteem ligt dan blijft enkel het reviseren van de spinnekop uit... ps het gaat over een golf 1 GTI DX
__________________
My Golf is my image |
#4
|
|||
|
|||
warmdraairegelaar al eens nagemeten/gekeken?
koudestartsproeier en aansturing ervan? |
#5
|
|||
|
|||
warme draairegelaar is voor een koude start (dacht ik) maar is overgens ook al eens vervangen.
en koude startsproeier (injector)is ook ultrasoon gereinigd. maar hartelijk dank voor het meedenken. iemand nog tips?
__________________
My Golf is my image |
#6
|
||||
|
||||
brandstofpomp relais al eens doorverbonden?
__________________
Einzer eingezatst!! |
#7
|
|||
|
|||
wel eens gedaan.
maar maakt dat uit voor warme of koude start? ik heb het gevoel dat hij druk verliest of wegtrekt en dat er dan lucht in de leidingen zit.. tussen accumulator en injectoren. (ik heb wel eens testjes gedaan met injectoren in een potje en een benzine druk meter) maar dat was allemaal goed . zoveel rijd ik niet met de golf die kan makkelijk 2 maanden stilstaan, dan is het tikken en hij draait. maar o wee als de motor warm staat. dan kan ik doorstarten tot ik een ons weeg. wel lastig als ik ff snel na de winkel ga bv. het moet iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie .. maar ik ga dat inderdaad weer eens doen met een schakelaar ertussen. kijken of dat helpt thx
__________________
My Golf is my image Last edited by Stefan2 : 04-02-2009 at 20:38. |
#8
|
||||
|
||||
Hej ik had dezelfde vraag.
Ben op de moment een DX spinnekop aan het laten reinigen. Krijg hem normaal zaterdag terug. Getest en gespoeld. Als het in orde is laat ik wel iets weten. grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#10
|
|||
|
|||
probeer anders eens bij een warme start je koudestartsproeier extra te laten inspuiten ... kan zijn dat je brandstof al verdampt voordat het in je cylinder komt. Dit heb ik vroeger gehad met mijn 1,6 gti EG.
Gaat jou pomp ook een paar tellen draaien om het systeem op druk te zetten? Zo nee, dan kun je dit ook gaan aanpassen. |
#11
|
|||
|
|||
ik wacht rustig je bevindingen af van je spinnekop reiniging af
__________________
My Golf is my image Last edited by Stefan2 : 04-02-2009 at 21:34. |
#12
|
|||
|
|||
@ Jel kijk hier heb ik wat aan. hartstikke bedankt.
__________________
My Golf is my image |
#13
|
|||
|
|||
mijn DX startte warm ook heel slecht, mijn brandstofdruk ging verloren doordat het afdichtringetje van het schroefje achterop de druk accumulator minimaal lekte.
Heb me rot gezocht eer ik dat probleem had gevonden. Weet dat je druk accumulator nieuw is, maar meld toch ff. In jou geval zou ik een drukmeter op de injectie zetten, en kijken of restdrukwaardes binnen de marges blijven. Sterkte, grtn yal |
#14
|
|||
|
|||
as donderdag breng ik m'n golfje weg naar een monteur van VW die gaat uitzoeken wat er scheelt.
hij gaat iig weer eens de benzine druk testen en de injectoren. hopelijk vinden ze het probleem. ik begin het nu toch erg beu te geraken.
__________________
My Golf is my image Last edited by Stefan2 : 24-02-2009 at 22:11. |
#15
|
||||
|
||||
Hej ik weet niet of je men topic gevolgd heb maar ben ondertussen ook zelf begonnen met het reviseren van deze spinnekop.
Zal morgen eventjess foto's maken en posten. ga de roest er uit halen en horen of ik bij BOSCH de dichtingsringen kan krijgen. Deze zijn versleten. Voor zover ik kan zien is het een redelijk secuur werkje. Ga morge de onderdelen in de cola leggen om de roest ervan af te laten bijten en dan zien wat ik ervan gemaakt krijg. Als ik meer weet post ik het zeker. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#16
|
||||
|
||||
Alles ligt in de cola.
Heb men thread geupdated met foto's. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51303 Gtrz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#17
|
||||
|
||||
Hey stefan2 ik heb precies het zelfde probleem maar jounes is een stukje erger!! Koud start de auto perfect geen enkel probleem!! Maar 1maal warm en ik moet ergens heen en kom 20 minuten later terug geen gehoor na een tijdje wel Dit doet ghij overigens niet altijd!!! Heel af en toe denk zelf dat mijn luchtmassa meter(spinnenkop) ook gereviseerd meot worden. Heb een andere liggen maar met die spinnenkop erop is het nog erger!! Ik ga dit topic volgen!!
|
#18
|
|||
|
|||
heb je al eens je NULLAST schakelaar gecontroleerd ? als die niet/slecht werk dan heb je bij een warme motor egt grote problemen dan ziet hij hem aan als volllast bij koude moter niet egt erg omdat je brandstof dan niet uitzet/verdampt
maar bij een warme moter vervliegd de brandstof sneller en spuit hij als de nullast sensor het niet doet vollebak in en dan verzuip je hem terplekke ! als je een het goed wil testen moet je is bij een warme motor 20 min w8 dan VOLGAS en dan starten slaat hij gelijk aan ? dan krijg hij gewoon teveel brandstof hopelijk snap je het wat ik bedoel haha
__________________
vw golf 2 ratlook Owner Last edited by k.3nny : 25-02-2009 at 22:43. |
#19
|
||||
|
||||
NULLAST waar zit dat ergens dan??
|
#20
|
|||
|
|||
klein schakelaartje bij je inlaat waar je gaskabel aanvast zit
maar als je een EG of DX motorblok heb dan hoef je die niet te zoeken want dan zit die er niet op EDIT: mijn blokkie Last edited by Sjeesbeest : 25-02-2009 at 22:59. |