#1
|
||||
|
||||
Problemen 1.8 GTI 8v
Hej iedereen.
Ik zen dus de Jelle en ik rij met een MK2 1.8GTI 8v van 1986. Ondertussen is: -distributieriem + spanrol vervangen -alternator -bougies -bougiekabels -rotor+rotorhuis -benzinefilter. Een maand geleden had ik het probleem dat ik inneens stil viel. Dit kwam omdat mijn benzinefilter vol troep zat. andere gestoken starten en probleem opgelost. Nu 2000km verder zelfde probleem. afslaan motor tijdens rijden. inhouden en geen naft meer krijgen. Dus nieuwe filter en uitlaat ff vervangen want zat gat in. Alles vervangen, wagen proberen starten maar slaat niet aan. Lijkt of hij nog steeds te weinig benzine krijgt. Iemand een ideetje wat ik in de gauwte kan nakijken. Dit is mijn daily en heb em eig wel nodig. Ga morge de opbrengst van de benzinepomp al eens nakijken(kan de zeef voor de pomp ook verstoppen?) Injecteurs eens doorblazen + slangen van injectiepomp. (spinnekop) Luchtweger nakijken. Bougies nog eens proper maken. Voorderest weet ik het nog niet. Laat de tips maar komen. Bij voorbaat dank. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#2
|
|||
|
|||
In de aanvoerleiding van de pomp in de tank zit ook een filter
De accumulator kan ook vuil in zitten |
#3
|
||||
|
||||
probeer op de spinnenkop eens de aanvoer van de benzine los te maken en zet hem eens op contact dan kan je kijken of dat er genoeg benzine druk is
let wel op dat je er een bakje er onder zet |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Wat is een accumulator? De filter in de tank ga ik er morgen uit halen. Zit hier een soort reserve aan? Want de vorige keer dat ik stil viel was ongeveer met dezelfde stand in de bak als nu.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dat ga ik morge ook proberen. Eerst aan de pomp. Voor/na de filter. aan spinnekop , aan injecteurs,...
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#6
|
|||
|
|||
De accumulator zit naast de pomp onder de auto
Zelfde stand van de brandstof in de tank? Dan doet de opvoerpomp het wsl niet meer[de pomp in de tank bij de vlotter] |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Kan je makkelijk bij de opvoerpomp komen? |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal het strak ff weten te zeggen. Ik ga er zo aan beginnen. Als ik goed gelezen heb dan moet de achterbank eruit. en dan da klepke eraf en zou ik er zo bij moeten kunnen. Grtz jel achterbank hoeft er zelfs ni uit. Zit onder de mat in de koffer. Zal strak ff fototje plaatsen. grtze Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 03-02-2009 at 11:27. |
#9
|
||||
|
||||
OKdenk het probleemgevonden te hebben.
De opvoerpomp in de tank krijgt geen stroom. Heb dit doorgemeten en ben nu op zoek naar een andere relais. Relais nummer is 62. Maar bij een digifant is dit dan weer 80. Als ik een relais gevonden heb en hij start horen jullie het wel. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#10
|
||||
|
||||
Net gebeld met de vw dealer.
Relais alleen te bestellen in duitsland aan +/- 50€ per stuk. en wss is de relais kapot omdat de pomp kapot is. Net 5 sloopbedrijven gebeld maar niemand heeft er 1 binnen. Iemand van jullie nog iets liggen?? Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#11
|
||||
|
||||
Maar een relais stuurt bijde pompen aan volgens mij. Is er geen draadbreuk?
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Idd daar ben ik ook net achter gekomen. Pompen doen het wel maar auto wil nog steeds niet starten. Ik ga dan maar is proberen die drukaccumulator te vervangen. Eerst de pomp opbrengst maar eens meten. Heb een week verlof maar had gedacht zemet andere dingen te kunnen vullen grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#13
|
||||
|
||||
oke na een dagje kullen en kl**e ben ik er eindelijk achter.
Men injecteurs zitten dicht. overal benzine te vinden behalve als ik de injecteurs eruit trek. Nx meer. Donderdag ander setje steken. en dan hoepn dat het goed is De foto's van waar de opvoerpomp zit komen eraan. Camera ligt nog bij men ouders ma die gooien hem strak nog ff af dus vanavond post ik de foto's nog. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#14
|
||||
|
||||
zoals belooft:
De foto's van waar de opvoerpomp zit. Eerst de mat uit de koffer en dan zie je een rond plaatje zitten. Zit vast me 3 schroefjes. En daar zit ie dan: Gewoon de grote zwarte plastic moer losdraaien. (Ging bij mij zeer stroef) Foto's van de pomp zelf heb ik niet. (kan ik eventueel wel nemen bij men maat die er 1 los heeft liggen) Om ze eruit te halen moet de toevoer- en terugvoerslang eraf en dat was bij mij niet nodig.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#15
|
||||
|
||||
Beadnk voor de moeite en succes. Ik heb namelijk ook een probleem met aanslaan als de motor koud is of een possje heeft stil gestaan. Maar als het loopt rijdt het goed.
Ik dacht ook aan de accumulator maar dat kost bijna 200 euro nieuw. Maar ik blijft zoeken. Als ik wat wijzer wordt laat ik je weten. |
#16
|
|||
|
|||
Als je de pomp terug steekt moet je op de merktekens letten
Anders geeft de tankvlotter en verkeerd signaal naar de meter Heb ik nl ook niet opgelet en nu is de tank vol terwijl de meter op half staat |
#17
|
||||
|
||||
ok ff deze terug in gang zetten.
Problemen zijn nog niet opgelost. Sproeiers zijn er nieuw besteld. Probleem staat in ander topic (nummers bosch) maar nu blijkt dat ik nog niet genoeg naft krijg vanvoor. Toevoer aan de spinnekop losgemaakt en als ik probeer te starten komt het er in stoten uit en hij geeft volgens mij veel te weinig. Ga deze week drukaccumulator enz. eraf halen en kijken of ik daar iets aan kan zien. Als er mensen zijn die ideen hebben laat het aub ff weten. Dit is mijn daily en nu rij ik dus me de FIETS Ik hoop hem zo snel mogelijk in orde te hebben. Naftfilter is al vervangen. grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#18
|
||||
|
||||
Krijgt de pomp wel genoeg stroom??
Geen weerstand in de massa of iets dergelijks? Waarmee heb je de spanning gecontroleerd, Multimeter of gewoon met een spanning zoeker?
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Met een multimeter en dat is in orde. Relais is ook in orde. Alles doorgemeten. Heb weer 1 van de fouten gevonden. opvoerpomp uit tank was dus kapot. Daarstraks vervangen en nu krijg ik al terug naft aan men spinnekop. Nu alleen nog een andere spinnekop aangezien deze de geest gegeven heeft.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 16-02-2009 at 22:10. |
#20
|
||||
|
||||
Heb weer 1 van de fouten gevonden.
opvoerpomp uit tank was dus kapot. Daarstraks vervangen en nu krijg ik al terug naft aan men spinnekop. Nu alleen nog een andere spinnekop aangezien deze de geest gegeven heeft.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |