![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik ben wellicht een van de zoveelste die een turbo wil plaatsen op een 1800 16v kr motor. Ik zou graag ongeveer 250 pk willen halen.
Ik wil dit echter redelijk goedkoop houden. Maar eerst wil ik het eens hebben over de turbo: de turbo's die ik liggen heb zijn er van een 1600 td dit zijn geloof ik t2's. Op mijn td'tje haal ik er +-1.4 bar uit met een goedkoop metertje, maar deze zal teweinig debiet leveren voor de 16v dus had ik eventueel gedacht om er 2 te plaatsen die in parallel staan( dus alle 2 druk sturen naar de inlaat). Dus zodanig dat ik debiet genoeg heb om toch wat druk op te bouwen. Heeft er iemand ervaring met zo'n praktijken?? Ik ken niet veel van de verschillen van turbo's, t3/4 of wat heb je daar allemaal. Of welke turbo is dan wel geschikt voor mijn setup? van welke std wagen? Van een 150pk tdi of moet het wel degelijk van een benzinemotor zijn?? Alvast bedankt voor jullie reacties!! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Een K26 lader die ook op Porsches zit wordt vaak gebruikt, en daar haal je zeker 250 pk mee...
__________________
Bmw e61 530d touring |
#3
|
|||
|
|||
![]() turbo van een audi s2 met spruitstukkie zien tekopen 1 flens er afzagen en hij past zo op je 16v kop. of een turbo van een 1.8 20vt met spruitstuk en dan een allu adapterplaat maken van 16v naar 1.8 20vt spruitstuk. dan hou je de prijs nog een beetje laag. maar hou er wel rekening mee dat je de rest ook aanpast zoals zuigers injectie systeem enzovoorst. met alleen een turbo ben je er niet!!!
|
#4
|
|||
|
|||
![]() 1 tip voor redelijk makkelijk en niet teveel geld [lang niet zoveel als dat je een 16v ombouwt naar turbo] koop een 1.8 20vt en lepel deze er in!
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die stukken van een s2 zijn ook niet makkelijk te vinden hé volgens mij. khad eerst gedacht om zelf mijn uitlaatcollector te maken maar daar zal veel tijd in kruipen en om et dan nog eens proper te maken... Ik weet dat het niet alleen de turbo eropzetten en gaan is, voor de sturing zal ik dta e48 gebruiken, zuigers weet ik nog niet. Mijn kr blok heeft +- 100000km dus is normaal nog niet versleten, ik zal eens bekijken wat ik met de zuigers kan doen om de compressieverhouding te doen zakken. Heb al gehoord van deze af te draaien of een kom in uit te draaien of 8v gti zuigers maar ik hou niet zo van zuigers te versteken in een ander blok. Als ze dit doen, houden ze dan de zuigerringen die gelopen hebben in het blok en gewoon een andere zuiger of hoe gaat het? Dit kan toch anders nooit dicht zijn. En een 1800 20v turbo blok kopen is idd ook een optie maar ik wil het allemaal eens zelf proberen, zelf programmeren... kr blokje kost mij een 100 euro waarbij een 20v +-1500 kost ofzo Naar welke compressieverhouding worden die kr's gebracht? een 8.5 over 1? Enneu, wat denk je van die 2 parallel turbo's?? Is het het proberen waard of denk je dat het niet zal gaan? Kzou dan mss per 2 cilinders een turbo laten draaien-> 2 uitlaatspruitstukken dus en de 2 uitgangen van de turbo naar 1 gasklep laten blazen. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Je turbo op 2 cilinders laten draaien zal niet echt werken omdat de puls dan niet echt mee werken. Maar 1500,- voor zo'n 20v blokje is niet veel als je dat vergelijkt met wat jij straks kwijt ben.
Je kan er wel zo een turbo op schroeven maar dan wordt het effect erg nihil of erger. Als je wil weten welke turbo je moet gebruiken zul je moetyen rekenen. Ik heb hier een bekende site hoe je het ongeveer kan gaan doen; http://www.turbobygarrett.com/turbo...bo_tech103.html En diesel turbo's hebben geen water koeling en een "laag waardige" turbine huis materiaal. Dus deze kunnen niet tegen extreme hitte van sommige benzine motoren. Je injectie systeem kan je ook vervangen want deze gaat niet werken met turbo. Maar succes met je project! |
#7
|
||||
|
||||
![]() 1 goede turbo kost +/- 1200- 1500 euro (watergekoeld) Diesel turbo's houden het niet (kan ut weten
![]() + inj syst/dta +/- 750,- + zuigers,drijfstangen etcetcetcetcetcetc ![]() 20vt is stuk goedkoper hoor.. maar suc 6 met je project ! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Of je kunt de motor laten lopen op een aangepast Digifant systeem van een G60
__________________
Bmw e61 530d touring |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hangt van de motor af peter....in bmw wereld is de holset hx40 ( ligt hier ook al klaar) de ideale turbo en afkomstig van dikke diesels
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#10
|
||||
|
||||
![]() Je hebt gelijk Ries, echter met zo'n project is een turbo van 2 tientjes meestal niet afdoende...
|
#11
|
||||
|
||||
![]() helemaal gelijk.. holset is in prijs gelijk aan een gt35r
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Met 750,-bn je er dan ook nog niet Peter ![]() Moet op de testbank afgestelt $$$$$ per uur. ![]()
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#13
|
||||
|
||||
![]() Kdfi van 249 en je bent voor 750 euro inlusief op de bank klaar
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#14
|
|||
|
|||
![]() Een programmeerbare ecu van megasquirt is nog wel te betalen (+/- 350 a 400 euro) maar dan moet je hem wel even zelf in elkaar zetten.
Een Turbo is niet even een kwestie van schroef hem er op en rijden. Er komt iets meer bij kijken ook al doe je het "goedkoop". |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een paar K26's en K24's liggen en uitlaatspruitstukken voor turbo op 16V heb ik nieuw op voorraad.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
MS is er al vanaf 119 dollar
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#17
|
||||
|
||||
![]()
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
||||
|
||||
![]() alleen voor leden serge
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#19
|
||||
|
||||
![]() swoh ff inloggen en je kunt lezen , plaatjes kijken en ideeen opdoen betreft een audi 20v turbo blok wat best leuk ,lees erg leuk ,is aangepakt
__________________
kopbewerking ,pm |
#20
|
||||
|
||||
![]() en toepasbaar op een 16v kr
__________________
kopbewerking ,pm |