Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 31-01-2009, 20:55
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Is het huis niet lek?

Van boven naar beneden "geteld" is het:

Pomphuis
Thermosstaat
Rubber ring
Plastic elleboogje.

En je draait het echt donders makkelijk scheef.

Ik raad je aan om alles in het elleboogje te leggen en dan in ene keer in het pomphuis te steken en aan te draaien. Anders wil het ook haast niet lukken.


Alles al geprobeerd.
Ben zo langzaamaan door de pakkingen heen.

Heb de zooi van een ander pompje los gehaald om te zien hoe het daar in elkaar stak, en mijn eerste poging was dus de juiste.

Heb wel gehoord dat die plastic elleboogjes 'n ramp zijn. Toch maar eens op zoek naar een metalen, en zien of het daarmee beter loopt...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #22  
Old 31-01-2009, 21:06
Fabian_GTI's Avatar
Fabian_GTI Fabian_GTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 484
Send a message via MSN to Fabian_GTI
Default

Quote:
Originally Posted by Koen is sleeping
Mijn KR had ook nogal last van lage oliedruk, bij koprevisie bleek het onderblok niet helemaal okselfris meer. Hebben ze wel vaker last van.

Oplossing: gewoon flink toeren laten draaien!


Tot er opeens allemaal kleppen gaan ratelen en dit aantreft wanneer de motor opeens vast slaat.......




Heb hetzelfde gehad in lage toeren dat het zoemertje afging, dit verdween toen ik de olie had bijgevuld tot max en kwam de volgende ochtend weer terug in mindere maten.
Even goed door gassen kreeg ik het advies omdat ik meestal als een oud wijf rijdt met bovenstaande als gevolg.
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 31-01-2009, 21:33
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

hmm dat zijn de mindere berichten

ik zou je olie pomp gewoon even vervangen
is goed te doen in nog geen uur tijd
op de grond
om een brug red je dit in een 30 a 45 min

carter eronder weg
en dan nog 2 boutjes en je hebt de pomp eronder weg
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #24  
Old 31-01-2009, 21:47
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
hmm dat zijn de mindere berichten

ik zou je olie pomp gewoon even vervangen
is goed te doen in nog geen uur tijd
op de grond
om een brug red je dit in een 30 a 45 min

carter eronder weg
en dan nog 2 boutjes en je hebt de pomp eronder weg


Ga ik dat van de week ook even proberen. Zo duur zullen die dingen niet zijn, toch?
Was ook al aan 't denken dat de pomp gewoon smerig zou zijn of deels verstopt. En aan de prut / olie te zien die ik er uit heb gehaald, lijkt me dit niet onwaarschijnlijk.

@Fabian: wat was bij jou de oorzaak dan nou?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #25  
Old 01-02-2009, 00:57
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Oliepomp, 75 euro? Bij de dealer 150 of nog meer geloof ik.
Reply With Quote
  #26  
Old 01-02-2009, 01:24
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Oliepomp, 75 euro? Bij de dealer 150 of nog meer geloof ik.


Revisie van 't blok kost me een slagje meer dan dat...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #27  
Old 01-02-2009, 08:08
betsy3's Avatar
betsy3 betsy3 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 60
Default

Quote:
Originally Posted by jarnogti
heb dat ook gehad met mijn kr blok uit 87
heb toen 15w4o in gedaan niks anders dan gezeik gehad oliepomp naarde klo
heb vorige eigenaar gebeld is monteur bij skg carstyling en zei
laat hem maar lopen op 10w60 castrol is wel dikke olie maar lopen die kr niet kapot van ,en moet zeggen super wel duur maar goed


Ik zou niet de probleem oplossen door een dikkere olie. Dat is alleen de probleem verschuiven naar een andere onderdeel. Gewoon een goed diagnose laten stellen en dan oplossen.
__________________
een beetje verslaafd

1986 GTI 16v KR

http://www.mijnalbum.nl/Album=IIGSRPUJ
Reply With Quote
  #28  
Old 01-02-2009, 13:09
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by betsy3
Ik zou niet de probleem oplossen door een dikkere olie. Dat is alleen de probleem verschuiven naar een andere onderdeel. Gewoon een goed diagnose laten stellen en dan oplossen.


Precies.

Een van de vorige eigenaren van de auto dacht dat dit wel een goede oplossing was:




De olie-pieper gaat alleen wanneer de motor op temperatuur is? Dan zorgen we gewoon lekker dat de auto niet op temperatuur komt.

Ik ga er zo weer eens onder liggen. Heb nog een reserve bocht om onder de waterpomp te schroeven, en een ander thermostaat dat 100% in een KR hoort, maar niet meer nieuw is. Eens kijken of dat werkt.
Als dat probleem is opgelost kan ik weer verder met de olie-druk.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #29  
Old 01-02-2009, 15:12
jarnogti jarnogti is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 623
Default

bij mij waren het geen problemen verschuiven
want bij mij in de buurt zit fast&speed maken oa dakar auto,s en die zeiden ook dat de motor daar beter oploopt en die gasten weten echt wel waar ze het over hebben
Reply With Quote
  #30  
Old 01-02-2009, 16:52
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Net de zwarte plastic bocht van de reserve KR er onder gezet, met diens (werkende) thermostaat, en de zooi is dicht!

De motor loopt richting de 90 graden, maar binnenin wordt het nog niet veel warmer. Eerst even wassen en eten, en een beetje opwarmen, en vanavond maar wat km's op de snelweg maken.
Ben een beetje aan de koude kant na dat sleutelen in de sneeuw.

Dan zie ik vanavond gelijk of de olie-problemen weer opspelen. De luchtfilterbak heb ik gelijk even vervangen door een exemplaar dat wel hehel is, en een K&N filtertje dat ik nog had is er ook maar in gegaan. Geluid en trekkracht zijn nu in ieder geval een stukje beter.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #31  
Old 01-02-2009, 18:43
Fabian_GTI's Avatar
Fabian_GTI Fabian_GTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 484
Send a message via MSN to Fabian_GTI
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
@Fabian: wat was bij jou de oorzaak dan nou?


Nooit geweten, heb het ding de week erop uit elkaar getrokken.
Wrs klep afgebroken maar waarom.....? We waren zo klaar met dat ding na 2 jaar ellende dat we hebben besloten zo min mogelijk moeite er meer in te steken dus hij is met dat blok zo op deze manier naar de sloop gegaan zonder dat we hebben gekeken wat de oorzaak nou uiteindelijk was, achteraf wel een beetje jammer maargoed ik had op dat moment heel andere dingen aan mn kop.

De symptomen die jij hebt gingen er bij mij aan vooraf, wil je niet ontmoedigen of iets maar dit is helaas wat er bij mij is gebeurd.

Stond al wel een km of 270.000 op dat blokje dus misschien was hij wel gewoon 'af'. Verbruikte redelijk olie en kvs ook

Ik zou als ik jou was de oliepomp even proberen te vervangen, dit was een van de weinige dingen die wij destijds nog niet hadden vervangen en waar het wellicht aan zou kunnen hebben gelegen.
__________________
Reply With Quote
  #32  
Old 01-02-2009, 19:56
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

@ Fabian: Ik hoop dat dat laatste niet klopt, die oliepomp die je mij had verkocht heb je namelijk aan mij verkocht als 1000km oud?

@ Chris: Ga er eerst maar eens mee rijden. Mijn oude blok ging, als ik een afrit de snelweg af nam en hem liet uitrollen (in z'n vrij) bij stationair ook knipperen. Dan heeft je pomp dus niet genoeg opbrengst.
Reply With Quote
  #33  
Old 01-02-2009, 20:58
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Tussenaslagers zullen wel versleten zijn net als de oliepomp...zou er maar serieus naar gaan kijken ipv mee te gaan rijden.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #34  
Old 01-02-2009, 23:22
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Fabian_GTI
De symptomen die jij hebt gingen er bij mij aan vooraf, wil je niet ontmoedigen of iets maar dit is helaas wat er bij mij is gebeurd.

Stond al wel een km of 270.000 op dat blokje dus misschien was hij wel gewoon 'af'. Verbruikte redelijk olie en kvs ook

Ik zou als ik jou was de oliepomp even proberen te vervangen, dit was een van de weinige dingen die wij destijds nog niet hadden vervangen en waar het wellicht aan zou kunnen hebben gelegen.


De mijne staat bijna op 4 ton, maar olie en kvs gebruikt hij eigenlijk helemaal niks. Geen druppel...

Heb de oliepomp als volgende op de planning staan. Ik wil deze in ieder geval eens er uit halen en kijken in wat voor staat ie is. Heb vandaag met de auto een flink stuk gereden, en op de hele rit geen problemen gehad... misschien was / is de pomp gewoon vuil.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #35  
Old 01-02-2009, 23:29
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
@ Chris: Ga er eerst maar eens mee rijden. Mijn oude blok ging, als ik een afrit de snelweg af nam en hem liet uitrollen (in z'n vrij) bij stationair ook knipperen. Dan heeft je pomp dus niet genoeg opbrengst.


Ben er net een flink stuk mee weggeweest, snelweg en binnendoor, hoge en lage toeren, en niks gehoord... geen lampjes en niks.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #36  
Old 01-02-2009, 23:30
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Tussenaslagers zullen wel versleten zijn net als de oliepomp...zou er maar serieus naar gaan kijken ipv mee te gaan rijden.


Jeroen, waar kan ik dit dan aan zien? Moet er dan ergens olie aan de buitenkant van 't blok te zien zijn? Of kan ik dat ergens anders mee controleren?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #37  
Old 02-02-2009, 10:53
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

meet gewoon de oliedruk, sensor eruit schroeven en meter op aansluiten.

hoeft niet altijd je pomp te zijn, kunnen ook drijfstang lagers zijn
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #38  
Old 02-02-2009, 11:55
betsy3's Avatar
betsy3 betsy3 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 60
Default

[QUOTE=Fast Eef]meet gewoon de oliedruk, sensor eruit schroeven en meter op aansluiten.

hoeft niet altijd je pomp te zijn, kunnen ook drijfstang lagers zijn[/QUOT]

Fast Eeft heeft gelijk. eerst de druk (laten) meten. Je zei al dat de testrit geslaagd was. Dan moet je kijken of alle rep punten bij elkaar opgeteld niet verstandiger is om een motor revisie in te plannen. Anders blijf je aan de gang met versleten delen.
Het is alleen mijn mening
__________________
een beetje verslaafd

1986 GTI 16v KR

http://www.mijnalbum.nl/Album=IIGSRPUJ
Reply With Quote
  #39  
Old 02-02-2009, 12:30
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Net de dealer gebeld voor een prijsopgave van een oliedrukmeting... kleine 40 euro.
3 Tientjes d'r bij en ik heb een nieuwe oliepomp...

Anders haal ik deze week maar even een nieuwe carterpakking, en zet de oliepomp die ik hier nog heb liggen er onder.
Ook van een KR, en wel zeker in orde.

Maar vooralsnog moet ik met het nieuwe thermostaat nog eerst een melding van olie-problemen krijgen. Sinds het nieuwe thermostaat is er nog niks gaan branden of zoemen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #40  
Old 02-02-2009, 13:21
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

maar stel je koopt voor 70 euro een nieuwe pomp. En dan blijkt het toch wat anders te zijn. Nu gok je in het wilde weg op de pomp. maar zit daar het probleem wel?

loopt de motor wel netjes? geen rare (bij)geluiden?
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum