#1
|
|||
|
|||
mk2 vr6t
Hallo, ik ben Tony, 31 jaar en wonend in Venlo.
Hoewel ik al vele jaren met t modificeren van mn golfjes bezig houd ben ik niet echt iemand die alle fora en meetings afstruind. T laatste vooral vanwege meestal alle meetings op zondag morgen beginnen en ik dan meestal op dat tijdstip naar mn nest ging omdat ik net terug kwam van t stappen. Maar aangezien t stappen niet echt meer op de eerste prioriteit staat ben ik de laatste tjid wat actiever op andere gebieden. Ik zal bij t begin beginnen, ongeveer 10 jaar geleden haalde ik mn rijbewijs en niet lang daarna kocht ik mn eerste vw golf. Dit was een vrij originele golf 2 1800 16v. Ondanks t feit dat ik altijd daarvoor had lopen roepen dat ik nooit zo'n idioot zou worden die aan zn auto ging lopen klooien bleek t tegendeel. T begon met een ander gril en toen was t einde zoek. Hieronder staat t eindresultaat; Aangezien dit dus mn eerste hobbyproject was is er zeer veel aan gesleuteld met de nodige missers en fouten en heeft t dus ontzettend veel geld en tijd gekost. Uiteindelijk had ik ook geen zin meer om met deze wagen door te gaan omdat t ene probleem na t andere zich voor begon te doen mede door mijn onervarenheid. Tijd om dus helemaal op nieuw te beginnen. Nieuwe auto en andere motor. De golf werd gestript van alle goede en bruikbare onderdelen, en de rest werd verschrot. Ik kocht een G60 chassis; Deze werd helemaal kaal geschuurd, van binnen gestript en op nieuw gespoten. En ik kocht een vr6 motor, deze had een ton gelopen wat eigenlijk niet veel is, maar ik heb er toch een revisie tegenaan gegooid. Natuurlijk werden ook alle onderdeeltjes van een mooi glimmend laagje of lak voorzien aangezien ik er nu toch aan bezig was Toen kwam t heerlijke moment dat de moter in t chassis geplaatst werd De sleutel werd omgedraaid en hij liep meteen. Na weken nonstop schroeven en bouwen was hij dan uiteindelijk van binnen en buiten af; Een kleine opsomming van alle modificaties; Motor- vr6 motor 2.8l 12v, vele onderdelen in kleur gespoten of gepolijst aanzuigbuis(eigenbouw) naar luchtfilter(achter de bumper) bekabeling door de chassis balken gelegd rallye radiator met 2x spal koelers complete remus uitlaat Carroserrie- antenne en knipperlicht gaten dicht 1 armige (eigenbouw) ruitenwisser(2e gat dicht) Rs bumper met golf 3 knipperlichten en mistlampen Aangepaste g60 randenset (geen stootstrips op de deuren) Deuren gesmooth, Dichte achterklep, cl raam (zonder spoiler) naadjes achter dicht sleepoogklep in achterbumper dichtgemaakt Interieur- edition stoelen, bank en bekleding Corrado dashboard met vr6 klokken Dus hij was klaar om hem bij de RDW te laten herkeuren van 4 naar 6 cilinder, om hem van de juiste papieren te voorzien. Ik kreeg zonder problemen t papiertje mee dus t was tijd om hem kennis te laten maken met t asvalt. Met veel genot heb ik er een jaar of 1,5 mee rondgereden, maar uiteindelijk snakte ik toch naar meer pk's. Alle optie's werden overwogen en uiteindelijk is toch maar voor de turbo gekozen. Na een hoop speurwerk en leeswerk op vooral amerikaanse site's had ik wel een beetje een idee hoe t te werk zou moeten gaan, dus er werden van de verste hoeken uit de wereld hardware bij elkaar gesprokkeld, hieronder t lijstje onderdelen; T3/T4 turbo 2mm decompressie plaat 3x (3") freeflow uitlaatdempers wideband sensor(innovative lc-1) intercooler RS2 injectoren Audi S2 dumpvalve Tial wastegate oliekoeler met thermostaat 3 stof lagerschalen ARP lagerschaal bouten Pe motersteun En natuurlijk een berg aan bochten stukken pijp slangklemmen voor de inlaat lucht en wederom bochten en pijp voor de uitlaat. Ook heb ik een hoop onderdelen zelf gefabriceerd. Mijn eigenbouw uitlaatspruitstuk samen met de (3"/76mm)downpipe Turbo en S2 wastegate gemonteerd Uitlaat en spruitstuk zijn afgelast en ingewikkeld met hittewerende tape. Hitte schilden zijn geplaatst, en kleppendeksel werd gepolijst. Dan de aanzuiging; De drukzijde; Langzaam maar zeker word t steeds voller!! Mijn eigenbouw ingekorte inlaatspruitstuk oftewel shortrunner. Terwijl ik dus alles bij elkaar aan t zoeken en aan t schroeven was ,ben ik me me wel af gaan vragen hoe ik t zooitje aan t werken moest krijgen en per stom toeval kwam ik iemand tegen op een forum die ongeveer dezelfde setup hap op zn wagen. Maar omdat ie zelf ander veranderingen in petto had was zijn chip overbodig geworden. Buitenkansje voor mij dus! Met de aanschaf van zijn chip kreeg ik ook een specificatie lijst van zijn onderdelen, dus hoefde ik mijn lijstje er alleen op aan te passen. Maar natuurlijk was dit allemaal te mooi om waar te zijn want intussen was ik uit mijn ouderlijk huis vertrokken en was tijdens opruimwerkzaamheden in mijn oude slaapkamer t doosje waar mijn chip inzat dus door mijn moeder bij t oud papier gezet( t doosje woog niks dus dan zal er wel niks inzitten) Over naar een nieuw plan; dan maar een vrij programmeerbaar motor management. Mijn uiteindelijke keus werd een een MS2 V3. De mods; 3x vb921 voor 3 maal direct coil aansturing van mijn dis onsteking. PWM IAC Valve Control voor mijn stationeer regelklep Boostcontrol mod kit Omdat ik de originele sensoren allemaal gebruik hoefde ik dus alleen de bias weerstanden te vervangen En na een weekje solderen was dit t resultaat; Normaal word er aangeraden om de stekker voor de onstekings aan de voorzijde te plaatsen maar aangezien ik alle stekkers (behalve de compoort) aan de zelfde zijde wilde hebben is dit na enige aanpassingen gelukt. I.P.V. de halve kabelboom te vervangen door die van de ms afkomstig was, heb ik de originele kabelboom laten zitten. Van de originele ecu heb ik de printplaat verwijderd en een gat in de buizing gemaakt, en daar de ms kabelboom ingevoerd en deze op de contrastekker van de ecu gesoldeerd. Het voordeel hiervan is dus dat alles origineel kan laten zitten en dat t doormeten van de sensoren en de ms makkelijker is door alleen de stekker van de kabelboom van de ecu behuizing los te trekken i.p.v. onder t dashboard (waar de ms gemonteerd is) te moeten meten. Op dit moment is zo goed als alle hardware gemonteerd en ben ik bezig om de MS te programeren met behulp van een vriend. Ik hou jullie op de hoogte van enige vorderingen. Dus tot later!! Tony. Last edited by TonytheTorment : 14-12-2008 at 15:53. |
#2
|
||||
|
||||
Welkom Tony, altijd leuk om iemand te zien die er van houd om alles zelf aan te pakken. Keep up the good work en hou ons op de hoogte!
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
eindelijk tony is het je gelukt om tijd en zin vrij te maken om het unike project aan iedereen te laten zien
|
#4
|
|||
|
|||
Welkom hier. Je maakt er wel wat moois van, Wat een hels werk om dat te solderen.
Dan hoor je in dit topic ok thuis, http://www.volksforum.com/forum/sho...2&highlight=vr6 Quote:
VR6 turbo is niet uniek meer hoor Last edited by Domi : 13-12-2008 at 19:40. |
#5
|
||||
|
||||
Welkom en wat een mooie auto en zeker een mooi motor project.Alleen een beetje jammer van de voorbumper maar dat is mijn mening maar.Ziet goed uit en ga zeker zo door.
|
#6
|
||||
|
||||
YEEEER. Kiek ziene wage dan!
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Gelukkig is in dit geval de bumper ook nog eens functioneel, zit een mooie intercooler in nu!
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#8
|
|||
|
|||
Thanks voor alle lof!!
Zal denk ik maar een topic openen over t gehele project, waar alles wat uitgebreider beschreven word. |
#9
|
||||
|
||||
zo tony ook de weg naar het volksforum gevonden
super blokje zo
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Echt een super blokje ,er is tenminste goed over nagedacht en word ook erg netjes uitgevoerd !
Er zullen inmiddels vast wel meer vr6 turbo's rondrijden ,maar dit is dan ook zeker een erg leuk project ,Succes ermee ! En over die bumper ,mooi laten zitten ! weer eens wat anders dan al die originele bumpers altijd
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Hey Tony, heb je de weg naar het forum ook gevonden.
Worden d'r steeds meer. En hoe gaat het verloop van het turbo project? Ben benieuwd naar de foto's allemaal. Groeten Nick. |
#12
|
|||
|
|||
Gaat allemaal de goeie kant op!
Alle sensoren zijn gecalibreerd, krijg een rpm signaal binne, nou alleen nog ff kijken hoe we de benzine pomp aan t lopen krijgen via de MS |
#13
|
||||
|
||||
dat zal voor jou ook wel geen probleem zijn
met de pomp maar fijn te horen dat er weer vordering is |
#14
|
|||
|
|||
auto nog nooit hier in venlo gezien eigelijk :$ :P
|
#15
|
||||
|
||||
heel erg vet project,al vind ik persoonlijk de stijl van de auto minder.
desalniettemin respect voor je werk
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
exact zoals ik er ook over denk. erg veel respect voor het werk wat er in zit |
#17
|
||||
|
||||
Mooi hoe je alles zelf aanpakt.
Heel gaaf project, houd ons op de hoogte aub!
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#18
|
||||
|
||||
gave wagens heb je!
|
#19
|
|||
|
|||
nog wat aan de auto gedaan??
__________________
Golf 2 2,9 VR6 Edition One Golf 3 2,8 VR6 Colour Concept Transporter T5 GP EX: Golf 7 GTI USA ‘14 Golf 2 VR6 '91 Golf 2 G60 '91 Golf 2 G60 ‘91 R.I.P. Golf 2 GTI 16V KR Edition One '91 |
#20
|
||||
|
||||
zeer nette golf 2
__________________
www.classicmk1.nl |