![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste forumgebruikers,
Ik heb een probleem met mijn golf3 1.8gt uit 1992 waar ik niet meer uit kom! De motor gaat aan de kook en d8 natuurlijk dat het de thermosstaat was, deze vernieuwd en ook maar meteen de thermoschakelaar gedaan maar helaas probleem blijft. Het probleem is dat de onderste radiateur slang vanaf de thermosstaat koud blijft en de bovenste loeiheet wordt, ook springt mijn ven niet aan ondanks dat de motortempratuur oploopt en aan de kook gaat..........Verstopte radiateur zou dat kunnen mischien(doorblazen lukt wel)? Ik hoop dat iemand mij wil helpen, ik ben ten einde raad. Alvast hartelijk dank. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Is je waterpomp niet stuk/slecht, als je koelvloeistof niet rondgepompt wordt krijg je deze klachten ook.
__________________
Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die is in orde, meteen gecontroleerd toen alles ervan af was. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Als je radiateur verstopt is, dan moet nog steeds de onderste slang warm worden.
Thermostaat goed gemonteerd? En het hele zaakje goed ontlucht? Kachelkraan helemaal open zetten, dop van expansievatje en warm laten draaien...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
![]() Inderdaad kachelkraan helemaal open en rustig stationair laten warm draaien met dop ervan af.
Hij stijgt gewoon in tempratuur en op een gegeven moment gaat hij natuurlijk koken. De raditeur ls overigens in orde, vandaag gecontroleerd. Ik moet wel zeggen dat hij af en toe wat door het kleine slangetje bij het reservoir wat koelvloeistof spuit, maar niet constant zoals gewoonlijk volgens mij. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Het is helaas de koppaking die er tussenuit ligt!
Had er niet op gehoopt maar ja.... zo hou je jezelf ook weer bezig. Hartelijk dank voor de mensen die meegedacht hebben. |