#1
|
||||
|
||||
aandrijflijn golf rallye
kan iemand mij vertellen hoeveel pk/nm de aandrijflijn/versnellingsbak van een golf rallye aankan, en is dit hetzelfde als van een golf 3 vr6 syncro .
reden van de vraag is ik zie steeds meer golfjes met vermogens van dik over de 300 pk dit is rete gaaf natuurlijk maar hoe krijg je dat bruut vermogen fatsoenlijk op de weg, 4wd help daarbij neem ik aan. |
#2
|
||||
|
||||
4wd helpt idd wel ja, is ook de reden dat ik een synchro type 2 heb, wegligging is van een standaard synchro al om bang van te worden, maar schrikbarend veel koppel en pks kan een originele aandrijflijn niet aan, en 300+ al zeker niet, vandaar dat velen, waaronder ook ik overschakelen naar een aandrijving van een mk4 4motion, die kan wat meer hebben
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
dit is niet plug and play neem ik aan? |
#4
|
||||
|
||||
nee zeer zeker niet, zit heel veel werk aan, maar is het waard
|
#5
|
|||
|
|||
kan ik zeker aannemen dat je dit ervoor over hebt.
en hoeveel kan de originele dan nog wel aan? |
#6
|
||||
|
||||
dus als ik het goed begrijp pas 4 motion onder een mk2?
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
jep met sommige (grote?) aanpassingen die wob8v je mss kan vertellen. |
#8
|
||||
|
||||
de gehele ophanging van de achteras moet aangepast worden, das het begin, ben nog niet met de aandrijfassen bezig
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Aandrijfassen moeten ingekort worden.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#10
|
||||
|
||||
ik hou dr wel van
|
#11
|
|||
|
|||
ik heb zelf ook een golf rally waar ik elke dag +- half jaar al mee rij met 312 pk 412 nm koppel en heb nergens last van en is nog steeds heel .heb wel reserve spullen voor mijn rally maar het wikl niet stuk gaan bij mij.
heb ook nog liggen van audi s3 onderstel 4x4 zou het er mischien onder willen voor nog meer pk maar kost heel wat om hem te verbouwen |
#12
|
||||
|
||||
ik rij met 281 pk en 415 nm en bij mij werkt het ook nog gewoon ligt er ook een beetje aan wat je van plan ben en hoe je er mee rij
__________________
281 pk 415 nm |
#13
|
||||
|
||||
precies, jij snapt um
|
#14
|
||||
|
||||
Bedankt voor jullie info heb wel in de gaten dat de ombouw naar 4 motion een zeer kostige en tijdrovende klus is waarbij je toch wel verstand moet hebben van de techniek die erachter zit dus hier pas ik voor Hoe kun je nog meer vermogens van 300+ pk's fatsoenlijk op de weg krijgen als je niet kiest voor rallye aandrijving of ombouw naar 4 motion ....sper
|
#15
|
||||
|
||||
Het is eerder dat je vanaf 350pk/450Nm de tanden van de 3e en 4e versnelling afstript van de 02C versnellingsbak. Tot aan deze vermogens kun je prima uit de voeten met de originele Rallye of Golf 3 VR6 syncro aandrijving toe. De Golf 3 VR6 aandrijving kan in principe nog wel wat meer koppel verdragen, de haakse aandrijvingen draaien langzamer. Maarja, als je delen gebruikt welke 16-20 jaar oud zijn met het nodige misbruik en met meer dan 200.000km, kun je daar niet veel meer van verwachten....
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |
#16
|
||||
|
||||
Ik heb voordat ik alles terug monterde alles nagekeken en gerepareerd, maar heb toen ook uit gevonden dat er niet veel meer te krijgen is.
__________________
281 pk 415 nm |