Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-11-2008, 16:44
jplusje jplusje is offline
Forum Newbee

Default ABS probleem

Hallo,

Bij mijn passat 1.8T uit 1998 blijft het ABS lampje branden. 2 mensen hebben ondertussen geprobeerd om de auto uit te lezen maar het lukte hun beiden niet. (1 persoon met VAG-COM en de andere met een diagnose apparaat dat een passat kon uitlezen).

Beide apparaten geven de melding "communication faillure" bij het proberen uit te lezen van de ABS computer terwijl alle andere systemen zoals de motor ECU zonder problemen uit te lezen zijn.

Kan het zo zijn dat de ABS alleen uit te lezen is met het originele Volkswagen diagnose apparaat?

Zijn er nog andere methodes die ik kan proberen om de ABS uit te lezen (via climate control of doorverbinden via draadje)?

Ik heb ergens gelezen dat het vaker voorkomt dat van dit type auto de ABS computer kapot gaat? Klopt het dat deze samen met de pomp is geintegreerd?

groetjes,
John
Reply With Quote
Old 19-11-2008, 17:43
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored

Je kunt ook de ABS computer doormeten, ik weet alleen niet welke pinnetjes voor welke sensor zijn bij een Passat
Old 13-01-2009, 19:32
Ron89 Ron89 is offline
VW Enthousiast

kameraad van mij heeft de abs regelunit kapot die heeft hij naar iemand gebracht en die maakt die dingen allemaal..
(bij hem bleef 't lampje ook branden.. Na 1x op een of andere reset knop te hebben gedrukt...)

Vragen? MAil
Reply With Quote
Old 19-01-2009, 10:36
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict

ik meen dat er ook 2 relais voor zijn,kan ook een sensor zijn bij een van de wielen
Reply With Quote
Old 19-01-2009, 11:09
jplusje jplusje is offline
Forum Newbee

Het is natuurlijk niet netjes maar ik heb momenteel het ABS lampje doorgeschakeld via de dynamo...

Het lampje gaat dan ook netjes aan en weer uit na het starten van de motor.

Hiermee is de auto ook goedgekeurd (en ja, de APK keurmeester wist ervan)

Volgens 2 verschillende VW garages inderdaad een kapotte ABS regelunit. Een nieuwe kost me veel te veel geld... Ik zou hem dan ook het liefste laten maken.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules