#1
|
||||
|
||||
Lichtopbrengst Xenon in std Golf 2 lamp
Hallo,
heeft iemand ervaring met Xenon H4 in een standaard Golf 2 koplamp? Hoe is het lichtbeeld? Het lichtbeeld met een goede philips pit in de lamp vind ik zelf erg tegenvallen. Groeten Johan |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb het zelf ook in de Golf gehad en het geeft een vele betere lichtopbrengst.
Het lichtbeeld is afhankelijk van de kwaliteit van het xenon setje, zelf haal ik het xenon eruit voor de APK
__________________
Bmw e61 530d touring |
#3
|
||||
|
||||
Lichtopbrengst is wel goed, lichtbeeld is helemaal ruk. Zeer veel strooilicht omdat je geen lenzen hebt, en dus veel geirriteerde mede weg gebruikers...
__________________
"Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you." |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb het gehad en lichtopbrengst is heel erg veel (golf of jetta lampen).
Alleen voor de tegenliggers heb ik het wat naar beneden laten schijnen en nog steeds veel zicht. Bij apk moest ik het eruit halen. Maar das zo gebeurt. Zeker een aanrader !!!!
__________________
VW Golf II 1.8 16v GTI Duitse Import VW Golf II 1.8 16v GTI Wolfsburg VW Golf II 1.3 Manhattan |
#5
|
|||
|
|||
ik heb het toevallig vorge week zelf ook ingebouwd een 6000k set van 100 euro ofzo. heb altijd goede ervaringen gehad met de goedkope setjes dus daarom daar nu ook weer voor gekozen.
licht opbrengst is echt stukken beter, met m'n halogeen lampen vroeg ik me altijd af of ik me verlichting wel aan had staan. licht beeld was bij mij gewoon netjes, heb de koplampen wel wat lager afgesteld als wat mag, dit om irritantie voor andere weggebruikers te voorkomen. echt een aanrader, vooral de 6000k vind ik persoonlijk, want is teminste niet zo heel erg blauw. |
#6
|
|||
|
|||
Volgens mij is het licht dat standaard uit een golf komt gewoon altijd slecht. ik rij met 100 watt rally lampen, naja, de rechter is alweer overleden, maar er komt weer een nieuw setje aan
Enige nadeel is dat water dat tegen de lenzen komt gewoon eraf stoomt. met achterlating van het vuil. Hoe houden jullie de koplampjes tegenwoordig schoon? de afgelopen weken heb ik echt om de dag of elke dag m'n koplampen mogen schoonmaken. (ook degene met een standaard lamp) zatderdag even met wd40 de lamp gewassen, maar dat scheelde nogal wat ik heb opeens weer licht (oja, ik weet dat 100 watt lampen niet geheel toegestaan zijn) mvg db |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb met 4300k bixenon gereden in mn MK2. Je moet de lamp idd flink naar beneden draaien anders 'groet' elke tegenligger je . 6000k is in mijn ogen nog te blauw.4300 ziet er echt mooi OEM uit.
Zou trouwens sowieso bi-xenon nemen, dan behoud je je groot licht. |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb ze al heel lang niet meer.
Het schijnt erg irritant te zijn voor medeweggebruikers, kreeg steeds seintjes terwijl de lampen echt wel goed afgesteld waren. Vond het wel mooi staan,en veel beter zicht!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 12-01-2009 at 20:22. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
zonder bi-xenon heb je ook groot licht hoor, is dan gewoon halogeen
__________________
Golf MKII 16v |
#10
|
||||
|
||||
als je je lichtbeeld een beetje wil behouden moet je h4 high/low kopen.
kun je ook gewoon met de apk er in laten. en je verblind je tegenliggers niet (zo erg)
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#11
|
|||
|
|||
Heb het 2wkn in de polo g40 gehad H4-bi xenon 8000K.
Dimlicht was super maar grootlicht was RUK Heb nu mega white 100W/160W erin en heb zelfs meer licht dan xenon bij grootlicht. Merk weet ik niet, @johan, Komt bij Swieringa weg |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Als je een grille hebt met dubbele lampen misschien. Maar hoe wil jij 2 keer H4 in 1 fitting krijgen? Golf 2 is H4 namelijk. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zat ook al eens raar te kijken ja Maar Johan, dikke bak strooilicht. Heldere lampies zijn al een stuk beter dan.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat weet ik. Maar de xenon lampen komt op plaats van je normale H4 halogeenlampen he. Dus xenon in een H4 fitting, betekent geen groot licht meer, tenzij je een grille hebt met dubbele lampen, of high/low xenon (wordt meestal bi-xenon genoemd, maar is eigenlijk niet juist) |
#15
|
||||
|
||||
Lichtbeeld en weet ik het allemaal wat nog meer...
Ik heb 6000k Bi-Xenon, helemaal geweldig. Ik mag dan wel strooi-licht hebben, er word zelden geknippert, gebeurd dat wel dan trek ik even aan de hendel om ook met groot licht te knipperen. Het staat afgesteld zoals dit voor de APK moet, dus mag eigenlijk wel iets om laag. Maar ik zou echt niet meer zonder willen (kom dus ook gewoon zonder problemen door de APK heen). Voorheen dacht ik ook altijd, staan mijn lampen wel aan? |
#16
|
|||
|
|||
bij mij zit er inderdaad naast de xenon lamp ook een klein lampje wat grootlicht zou moeten zijn, dus voor de apk wel goed, maar dat groot licht is net stads licht as je het aan zet :P
maar met de licht opbrengst die ik nu heb, heb ik geen grootlicht meer nodig, rij regelmatig op slecht verlichte wegen en heb prima zicht met alleen de xenon aan, overgens nog geen seintjes gehad van tegenliggers dus denk dat het wel goed zit |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Dat kleine lampje is je stadslicht.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
ik weet niet wat de staat is van jouw huidige koplampen is maar een setje nieuwe koplampen is zeker aan te raden. helemaal als je met xenon gaat rijden! door de steenslagpitjes in het glas verstrooit het licht heel erg en ben je dus al een deel van je lichtopbrengst kwijt!
en een setje koplampen voor een golf 2 is absoluut niet duur!! 25 euro per stuk voor een originele hella en 10 euro per stuk voor een koplamp van het merk fer heb zelf in mij golf 2 een jaartje of 3 terug 2 nieuwe koplampen gekocht(hella's) en daar zo een 50.000 km mee gereden. tot ik vlak voordat me golf uit elkaar ging om te spuiten een koplamp stuk reed door een steentje. die koplamp vervangen voor een nieuwe en het licht van de nieuwe koplamp ten opzichte van de oude schijnt een metertje of 5 a 6 verder(met xenon!). lichten stonden op dezelfde hoogte afgesteld uiteraard. groeten gary |