Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 13-07-2005, 17:19
THW-bulli's Avatar
THW-bulli THW-bulli is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by René
die body komt uit Westerbork!!!

Nee, helaas. Uit Beesel in Limburg. De vorige eigenaar is tijdens de restauratie een eigen bedrijf begonnen en had geen tijd meer voor de kever.....
Old 13-07-2005, 17:21
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by THW-bulli
Nee, helaas. Uit Beesel in Limburg. De vorige eigenaar is tijdens de restauratie een eigen bedrijf begonnen en had geen tijd meer voor de kever.....

ow ok

kameraad van me had namelijk precies zo`n body verkocht
Reply With Quote
Old 28-08-2007, 21:40
THW-bulli's Avatar
VW Enthousiast

2 jaar later weer eens een update.......

De kever begint vorm te krijgen. Hij staat momenteel in de grondlak, en deze is reeds op kleur.

De kever wordt met de roller gedaan met een zijdeglans lak. Met hoogglans komen nog wat leuke accenten op de auto.

Bekleding is ook helemaal in stijl. Ik probeer de auto af te hebben met het KWF in Rosmalen......... Ik doe m'n best.
Old 23-09-2007, 12:12
THW-bulli's Avatar
VW Enthousiast

Body is klaar om gelakt te worden. Hiervoor eerst maar even de spatborden pas maken...

Spatborden hebben al één laag grondlaak. John (de schilder) kon 't open een regenachtige dag niet meer aanzien dat er zwarte spatborden op de auto zaten...........

Nu dit gebeurd is kan de body afgelakt worden.

We proberen de auto voor het KWF 2008 af te hebben...... Ben benieuwd of dat gaat lukken.
Old 26-09-2007, 00:29
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life

Met een roller zijdeglans ???

Zoveel moeite om iets te restaureren, en dan met een roller??
Zonde ...
Reply With Quote
Old 26-09-2007, 09:03
THW-bulli's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Samurai
Met een roller zijdeglans ???

Zoveel moeite om iets te restaureren, en dan met een roller??
Zonde ...

Ieder mag natuurlijk zijn mening uiten. En deze reactie heb ik al heel wat keren gekregen. De mensen die de kever inmiddels IRL hebben gezien, hebben veelal hun mening bijgesteld.

De auto wordt alles behalve een "standaard"kever, dit m.b.t. de looks dan. Daarbij hoort ook een afwijkende buitenzijde. De middellen (& mensen) die ik tot mijn beschikking heb zorgen voor de keuze.

Er zijn op deze manier al twee t2a'tjes gerold, één zijdeglangs en één zelfs hoogglans. Het resultaat is op z'n minst opmerkelijk te noemen. Maar hier wordt dan ook met goed materiaal gewerkt, en niet met spullen uit de eerste de beste bouwmarkt.

Maar nogmaals........ieder z'n eigen mening.
Old 26-09-2007, 19:35
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by THW-bulli
Ieder mag natuurlijk zijn mening uiten. En deze reactie heb ik al heel wat keren gekregen. De mensen die de kever inmiddels IRL hebben gezien, hebben veelal hun mening bijgesteld.

De auto wordt alles behalve een "standaard"kever, dit m.b.t. de looks dan. Daarbij hoort ook een afwijkende buitenzijde. De middellen (& mensen) die ik tot mijn beschikking heb zorgen voor de keuze.

Er zijn op deze manier al twee t2a'tjes gerold, één zijdeglangs en één zelfs hoogglans. Het resultaat is op z'n minst opmerkelijk te noemen. Maar hier wordt dan ook met goed materiaal gewerkt, en niet met spullen uit de eerste de beste bouwmarkt.

Maar nogmaals........ieder z'n eigen mening.

Ik geloof best dat het mooi KAN zijn hoor, maar je snapt wel dat het niet de optimale bescherming is voor je carroserie. Tenzij je het aflakt met zijdeglans blanke lak.

Maar verders tof project, weer een kever gered van sloop!
Reply With Quote
Old 21-11-2008, 15:53
mark2fpolo mark2fpolo is offline
VW Addict

Ik vind gerolde wagens echt wel wat hebben!!

Mijn golfje is ook gerestaureerd en de vorige eigenaar heeft deze ook gerold.. En het is nu eenmaal zo dat als je goede lak gebruikt, het spuiten van een wagen totaal geen meer waarde heeft..

Ik weet namelijk zeker dat er meer lak op mijn golfje zit met rollen dan met spuiten, en dat zal voor deze kever ook het geval zijn..

Op mijn golf zit industrieele lak die ook in de scheepvaart gebruikt wordt, en een schip krijgt het zwaarder te voorduren dan een auto!!

Maar top project, we zullen elkaar wel eens tegen komen aan gezien ik in Maasbracht woon!!
Reply With Quote
Old 08-01-2009, 13:24
THW-bulli's Avatar
VW Enthousiast

Zo, hier weer eens even wat posten....

De kever is ondertussen rijdend en wel. Vanaf augustus is ie weg waardig, maar nog niet helemaal klaar i.v.m. verbouwing en gezinsuitbreiding.

Afgelopen weekend zijn we er in ieder geval mee naar Rosmalen geweest en stond hij er zo bij:

Foto van the inside....

Hij rijdt in ieder geval als een zonnetje. Als thuis de garage klaar gaan we de puntjes op de i zetten en tegen de tijd dat we ermee naar Budel gaat mot ie toch echt helemaal klaar zijn.
Old 08-01-2009, 13:47
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru

Mooi hoor, kleurcombi is op z'n minst gewaagd te noemen, maar met die zwarte velgen is het wel een vet apparaat.

Zag net zijn/haar evil oom staat op keversite te koop, mat met racestrepen... woohooo!

Reply With Quote
Old 08-01-2009, 13:50
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac

De binnenkant is erg leuk gedaan moet ik zeggen! Een leuk geheel!

My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Old 08-01-2009, 14:00
THW-bulli's Avatar
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by huinkroese
Mooi hoor, kleurcombi is op z'n minst gewaagd te noemen, maar met die zwarte velgen is het wel een vet apparaat.

Is trouwens ook niet mijn auto maar die van mijn vriendin. Heb er aardig wat tijd inzitten nu.
M.b.t. de velgen; in eerste instantie wilde we er roze empi's onder leggen. Aangezien deze nog niet klaar waren en ik deze zwarte sprintstars over kon nemen staat ie er nu zo bij. En ik denk dat 't zo blijft ook. De zwarte kleur maakt het geheel iets brutaler, zover dat lukt..

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
De binnenkant is erg leuk gedaan moet ik zeggen! Een leuk geheel!

Thanx! Bank en stoelen zijn door een gepensioneerde stofeerder gemaakt en de deurpanelen zijn eigen fabrikaat.

Posting Rules