#1
|
|||
|
|||
Rempedaal zakt langzaam naar beneden...
Hallo,
Ik heb een Golf 3 Variant van 1996. Nu heb ik het probleem met de remmen. Met de motor uit heb ik remdruk. Met de motor aan heb ik ook remdruk maar zakt het rempedaal langzaam naar de bodem. Dus dacht ik hoofdremcylinder kapot? Heb een 2e handsje van de sloopgehaald en vervangen. Echter het probleem blijft. Kan natuurlijk zijn dat het 2e handje ook stuk is, of heb ik een ander probleem? (rembekrachtiger?) Lekkages in het remsysteem heb ik niet, de remcylinders achter zijn 3 maanden oud en lekken niet zichtbaar,. Iemand enig idee? Bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
Kunnen idd wel de secundaire cupjes zijn in je hoofdremcilinder.
Kijk eens of er een lijntje loopt over je rembekrachter, kan zijn dat hij via het secundaire cupje via een overstroomgaatje het er daar uit gooit. Ook is het mogelijk dat er remvloeistof je rembekrachtiger in loopt. Verder zou ik toch nog even je controleren: Je Wielremcilinders Aansluitingen van remleidingen Ontluchtingsnippels Remkrachtverdeler remleidingen en remslangen Je geeft aan dat de remcilinders achter pas vervangen zijn, het kan ook zijn dat daar nog lucht in zit. Hoop je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen. Groeten Jaap. |
#3
|
|||
|
|||
Hallo Jaap,
Bedankt voor de snelle reactie. Het volgende heb ik gedaan: Remleidingen nagekeken op lekkage: niets gevonden. Hele remsysteem ontlucht (op de goede manier) Remcylinders achteremmen gecontroleerd op lekkages: niets. Zie geen andere lekkages ook niet op de hoofdremcylinders. Nadat de remcylinders achter vervangen waren (3 maand geleden) had ik geen probleem. Het probleem had ik opeens vorige week. Daarom heb ik een "nieuwe" hoofdremcylinder geplaatst Voordat ik de rembekrachtiger ga vervangen zou ik graag willen weten of iemend een idee heeft of dat het probleem is, of dat het toch aan de hoofdremcylinder ligt. Kan ik een en ander testen? En zoals Jaap aangeeft, als ik de rembekrachtiger los heb en er zit olie in, ligt het dan aan de hoofdremcylinder? Pff een ingewikkeld probleem....maar misschien heeft iemand een idee. |
#4
|
|||
|
|||
Controleer even of je remvloeistof ook lager wordt.
En als er in je rembekrachtiger remvloeistof zit, dan komt dat idd uit je hoofdremcilinder. |
#5
|
|||
|
|||
Heb even een afbeelding voor je gezocht. Waar de drukstift de hoofdremcilinder in gaat, zitten secundaire cupjes, via daar kan hij de Rembekrachtiger inlekken. Ik heb in het boek dat voor mijn neus ligt een veel mooier plaatje alleen die kon ik niet terug vinden op internet helaas. |
#6
|
||||
|
||||
om te controleren of er olie in de rembekrachtiger zit..
vacuumslang die toekomt om de rembekrachtiger lostrekken en met een papiertje in de rembekrachtiger gaan, en dan aan de hand van het resultaat hoe het papiertje eruit ziet weet je of je hoofdremcilinder lekt naar de rembekrachtiger. ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn auto en daar was ook de hoofdremcilinder stuk..
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
Last edited by VwPolo89 : 27-12-2008 at 10:09. Reason: foutje in de laatste zin |
#7
|
|||
|
|||
Bedankt zover, ik ga het zometeen eens testen en kijken of ik olie vind in de rembekrachtiger. Wat ik me kan herinneren is dat ik geen duidelijke afname kon waarnemen in het niveau van de remolie in het reservoir, maar ook dat zal ik eens controleren. IK hou jullie op de hoogte.
|
#8
|
|||
|
|||
Ok gecontroleerd. Er zit geen olie in de rembekrachtiger. Als ik de vaccuumslang eraf haal nadat de motor uit is heb ik nog steeds vaccuum op de rembekrachtiger.
Kan dan nog steeds de rembekrachtiger niet werken? Of is het dan toch de hoofdremcylinder? Dat is even de vraag. |
#9
|
|||
|
|||
Even een update. Door de feestdagen heb ik geen tijd gehad om het remprobleem te verhelpen. Ik heb een 2e hoofdremcylinder gehaald van de sloop (15 eurootjes) dus dat is sneller te vervangen dan een rembekrachtiger dacht ik. Geplaatst en het probleem blijft. Dus moet het haast wel de rembekrachtiger zijn. Deze gehaald en nu probeer ik hem te vervangen, maar misschien kan iemand me helpen hoe ik de rembekrachtiger van het pedaal moet loshalen? Naar mijn idee zit deze vast met een stangetje met daaraan een kogel die in een plastic huis in het rempedaal zit. Kan ik dit stangetje met kogel uit het pedaal trekken of moet ik het hele rempedaal eerst demonteren? Voordat ik de boel sloop en nog verder van huis ben dan nu (spanje) kan iemand hier van het forum mij misschien helpen door te vertellen hoe je de rembekrachtiger loshaald van het rempedaal. Hartelijk dank
|