|
||||
|
||||
Backfire!
hallo,
Een vraagje hoe zou je backfire kunnen krijgen uit je uitlaat?? Ik zag op youtube zoiets en ik vroeg me af hoe dat kan. http://www.youtube.com/watch?v=D4U-VM0Knis Zou dat kunnen bij een 1.3i? Ik heb gehoord dat ze bij de contact een kabel doorknippen (welke kabel?) en een knop der tussen plaatsen en zo de bougies onderbreken waardoor ze de verkeerde vonken krijgen?? Is het wel goed voor je motor als je het op die manier zou doen? Greetz M.C. |
|
||||
|
||||
je bent dan gewoon je ontsteking aan ut onderbreken.....
op zich is ut niet schadelijk maar wel un beetje knullige manier van opvallen!!?? vooral als je daarna bij ut stoplicht wegrijd met die 1.3..... gr. |
|
||||
|
||||
ben je nou snel is het een ander verhaal:P ik kan het ook met me 1.6 Golf 1, trek er wel heel veel bekijks mee bij de mac en in de stad:P
|
||||
|
||||
Voor vlammen hoef ik alleen maar een keer goed op te trekken, dan snel schakelen en gelijk weer op het gas gaan..
Maar ik heb een 1.8 gti (PF) :p |
|
||||
|
||||
is een sla-olie injectie in de hete uitlaat geen idee?
|
||||
|
||||
wat je ook kan doen is een apart ontstekingssysteem op je uitlaat te zetten om de onverbrandde gassen te verbranden.
Maar dan krijg je niet een super backfire.
|
||||
|
||||
Gevalletje van Afterburner systeem, was een paar jaar geleden populair...
Heb hier nog een compleet systeem liggen. Bestaande uit een printplaat, bougie en bobine. Printplaats sluit je aan op je onsteking, zodat wanneer jij een een knop indrukt, de onsteking uitgaat, maar de brandstof pomp wel blijft lopen. Dit in samenwerking met een bobine gekoppeld aan een bougie in de uitlaat geeft het effect van de vlammen uit de uitlaat. Kan alleen als je een rechtepijp van voor tot achter heb, en een vrijwel lege einddemper...
|
||||
|
||||
Met een backfire wordt bedoeld dat het ontstekende mengsel terug slaat richting gasklep/inlaat. Dit komt/kwam nog wel eens voor bij auto's op LPG.
Wat hier bedoeld wordt is het ploffen/vlammen uit de uitlaat? Vroeger had je op marktplaats van die setjes daarvoor: extra bobine, bougie in de uitlaat en vlammen maar Je kunt ook overstappen op dubbele carburateurs, dan heb je bij het loslaten van het gaspedaal ook regelmatig wat geplof achter de auto |
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 30-10-2015 at 10:15. |
|
||||
|
||||
Ja, maar ik ga er vanuit dat als m.c. golf 2 backfire wil dat hij ook weet wat de nadelen ervan zijn.
Niet alleen nadelig voor je luchtfilter maar ook voor je zuigers en alle lagers in de buurt. Maar ja, als je dat een beetje stoer bent neem je dat toch met een korreltje zout !? LOL. Ik zou het niet doen met mijn 1.3, ten eerste om het feit dat er totaal geen kracht in zit en daarom ook echt geen backfire nodig heb maar VOORAL om mijn motor te ontzien.
|
||||
|
||||
Quote:
Jep, blijft leuk: bij gasgeven het geluid uit het vooronder en na het loslaten van het gas dat gepruttel uit de uitlaat |
|
|||
|
|||
Ik zou gewoon wat bougiekabels verwisselen, gaat het ook leuk van knallen
|
||||
|
||||
Misschien kunnen ze je op vw-forum verder helpen !
|
||||
|
||||
Sloop je uitlaat er bij je spruitstuk vanaf, dan krijg je ook leuke knallen... heb ik bij de oude Jetta van Fabian (Dasher) ook gehad nadat de zooi er onder vandaan was gevallen.
Vlammen en knallen te over, de buurt was er HEEL blij mee... owja, ik woonde toen nog in stijve-kak-Driebergen. Maar om dit effect nou met opzet te maken, zonder er voordeel bij te hebben... onzin.
|
||||
|
||||
Dankje wel gasten ik weet genoeg
Ik wacht wel tot dat ik een 1.8 16v der in heb gebouwd. Dan knalt die automatisch (Heeft iemand der 1 liggen) |
|
||||
|
||||
Quote:
Jow, heb er een liggen hier. PB me maar even als je interesse hebt. (ik heb alles dat je nodig hebt om de ombouw klaar te krijgen, op de pomp in de tank na.)