Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #181  
Old 05-12-2008, 12:00
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Nou dat ziet er weer spectaculair uit!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #182  
Old 05-12-2008, 12:01
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Wim.
Ik heb dat eigenlijk nooi eerder gezien, een Carb voor een Turbo.
Amerikanen hebben ze natuurlijk altijd bovenop de blower staan.
En een Injectie systeem zit tussen de Turbo en het blok.
Maar ben je niet bang dat de temperatuur dusdanig hoog is in de turbo dat de brandstof al verbrand?

Heb er al vaker overna gedacht, maar vroeg me af of het wel kon op deze manier. Heb je er al ervaring mee? is het al eerder gedaan?
Of probeer je eens wat nieuws? ik zie wel dat er een Amerikaanse carb opstaat

Ik vind het echt een heel stoer ding zo!! ben benieuwd naar het eindplaatje..


Dit is geen probeersel en zeker niets nieuws.

http://www.vwturbokits.com/

Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #183  
Old 05-12-2008, 12:46
Wim.'s Avatar
Wim. Wim. is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 452
Default

Het idee is nieuw voor mij iig
Had wel zo'n idee dat het op deze manier mogenlijk was.
Maar omdat een turbo ook warm word natuurlijk.

Heb je een idee hoeveel vermogen hij gaat leveren?
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74
Daily: Audi 80 2.8 Quattro
Project: VW Scirocco GT(i)
Reply With Quote
  #184  
Old 05-12-2008, 12:53
De Konjel's Avatar
De Konjel De Konjel is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 87
Default

Carburateurs met Turbo's wordt in Amerika veel gedaan. Werkt prima. Ziet er ook stoer uit.

BART
Reply With Quote
  #185  
Old 05-12-2008, 13:37
De Konjel's Avatar
De Konjel De Konjel is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 87
Default

Op de site van A.J. Sims vindt je vele voorbeelden .

A.J. Sims (www.lowbugget.com)

Is maar een van de vele maar denk wel de meest bekende en zeker voor de zelfbouwers onder ons.
Michael, was jij niet bij hem gaan kijken ??

BART
Reply With Quote
  #186  
Old 05-12-2008, 14:02
Wim.'s Avatar
Wim. Wim. is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 452
Default

Ik zit niet zo in de Air-cooled-scéne..
En had het ook niet eerder gezien

Weer wat geleerd
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74
Daily: Audi 80 2.8 Quattro
Project: VW Scirocco GT(i)
Reply With Quote
  #187  
Old 05-12-2008, 14:44
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by Wim.
Ik heb dat eigenlijk nooi eerder gezien, een Carb voor een Turbo.
Amerikanen hebben ze natuurlijk altijd bovenop de blower staan.
En een Injectie systeem zit tussen de Turbo en het blok.
Maar ben je niet bang dat de temperatuur dusdanig hoog is in de turbo dat de brandstof al verbrand?

Heb er al vaker overna gedacht, maar vroeg me af of het wel kon op deze manier. Heb je er al ervaring mee? is het al eerder gedaan?
Of probeer je eens wat nieuws? ik zie wel dat er een Amerikaanse carb opstaat

Ik vind het echt een heel stoer ding zo!! ben benieuwd naar het eindplaatje..


De meeste turbo kevers in amerika rijden op deze manier.Er zijn erbij die op straat rijden met deze set-up maar ik gebruik hem alleen voor de 1/4 mijl.

mocht het toch te het worden kan ik altijd nog gaan koelen met lachgas of op methanol gaan rijden dus dat komt wel goed.

Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #188  
Old 05-12-2008, 14:47
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by De Konjel
Op de site van A.J. Sims vindt je vele voorbeelden .

A.J. Sims (www.lowbugget.com)

Is maar een van de vele maar denk wel de meest bekende en zeker voor de zelfbouwers onder ons.
Michael, was jij niet bij hem gaan kijken ??

BART


Ja ik ben van de zome bij hem op de koffie geweest.Hij Bewerkt de koppen voor de RED BARON.Dat is de snelste kever ter wereld met luchtgekoelde motor.

@Wim ik wil het heel houden dus ga ik voor 300 a 350 pk.

Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #189  
Old 05-12-2008, 19:32
Wim.'s Avatar
Wim. Wim. is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 452
Default

Een leuk vermogen voor een 'kevertje' lijkt me!

Ik vind het een erg stoer ding! succes verder...
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74
Daily: Audi 80 2.8 Quattro
Project: VW Scirocco GT(i)
Reply With Quote
  #190  
Old 24-12-2008, 17:37
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Er is weer vanalles gebeurd.
De brandstofdrukmeter is binnen



B stijl aan bijrijderskant is ook aangepakt.


Ook zijn aan deze kant de sierstripgaten verwijderd.


En voor,


Voorkant van de koker aangepast.


Ook ben ik bezig met het lakken van de binnenzijde.Alle binnenkanten van de koets worden zijdeglans zwart net als in de jaren 60 70.





Het dashbord staat ook strak en krijgt van de week een laklaag.



Ook over de achterwiel ophanging was ik niet tevreden dus dit ben ik ook aan het veranderen.
als eerste de originele houder voor de schokbreker verwijderd van de draagarm.



Vervolgens een nieuwe steun aan de rolkooi bevestigd



En weer alles in elkaar gezet om te bepalen waar de onderste steun moet komen



Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.

Last edited by Tiki Madness : 18-11-2009 at 12:30.
Reply With Quote
  #191  
Old 24-12-2008, 17:44
classic line classic line is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 462
Default

is dat bovenste steuntje niet een beetje te zwak ??
__________________
vw jetta tdi 2008
seat arosa 2000
vw t1 "57 panel
Reply With Quote
  #192  
Old 24-12-2008, 17:47
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Quote:
Originally Posted by classic line
is dat bovenste steuntje niet een beetje te zwak ??



Valt wel mee is 5 mm dik en er komt nog een versteviging in om zijdelingse krachten op te vangen.

michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #193  
Old 24-12-2008, 20:38
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

He Frieki,

Toch nog wat tijd gevonden om wat te doen vandaag

Goed idee met die shocks. helaas twijfel ik ook over dat steuntje.
Kun je niet een koker boven over (of nog sterker; onder) je v-bak kooi leggen (lassen), deze op de uiteindes aan de onderkant open maken waarin de shocks (zowel L als R) bevestigd worden. Ook zou je, gezien het draaipunt van de arm, de schokbreker aan de bovenkant verder naar voor moeten plaatsen denk ik (dus niet haaks) Just a thought

Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be

Last edited by Fahrvergnugen : 24-12-2008 at 20:41.
Reply With Quote
  #194  
Old 25-12-2008, 14:45
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Nice!

Alleen nu kan je schokdemper toch nie de beweging van je arm volgen!?
Wanneer nu de arm inveert zal deze toch ook naar "voren" draaien, en deze richting kan nu je schokdemper niet opnemen, of zit ik fout?
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #195  
Old 25-12-2008, 15:04
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Nice!

Alleen nu kan je schokdemper toch nie de beweging van je arm volgen!?
Wanneer nu de arm inveert zal deze toch ook naar "voren" draaien, en deze richting kan nu je schokdemper niet opnemen, of zit ik fout?



Quote:
Originally Posted by fahrvergnugen
Ook zou je, gezien het draaipunt van de arm, de schokbreker aan de bovenkant verder naar voor moeten plaatsen denk ik (dus niet haaks)


__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #196  
Old 25-12-2008, 15:09
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Maar dan kan het nog nie toch?!
Vanwege de schuine hoek waaronder de schokdemper nu staat (schuin).
Dat kan alleen als de schokdemper haaks tov de wielas staat ( zoals origineel zeg maar). Of hui moet aan 1 kant een soort kogel verbinding hebben.
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #197  
Old 25-12-2008, 21:34
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Inveren kan nog steeds.De veerweg mag sowieso niet meer dan 2 a 3 centimeter zijn omdat de auto naar voor moet en niet moet inveren.Ik wil zoveel mogelijk druk op de achterwielen zonder dat de auto teveel inveert.
Alles wat hij inveert is energie die niet gebruikt wordt om te accelereren.
Op een daily zal het niet goed werken maar ik denk dat het voor de 1/4 mijl een goede aanpassing is.

De schokbreker is nu rechts van de steun gemonteerd maar wordt uiteindelijk links ervan gemonteerd.

Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #198  
Old 26-12-2008, 03:09
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Moet nou toch echt eens komen kijken...
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #199  
Old 30-12-2008, 13:40
armani311's Avatar
armani311 armani311 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 16
Default

Het komt er dus op neer dat de rubbers in de schokbrekers de verplaatsing van het onderste ophangpunt dat aan de draagarm zit t.o.v de rest van de auto moet opvangen. (naar voren en naar achter zeg maar) En met een veerweg van 2 a 3 cm zal deze verplaatsing minimaal zijn, de rubbers zullen dus ook minimaal vervormen door deze beweging.

Of snap ik nu niet wat hier bedoelt wordt?

Super project trouwens, echte oldskool power.

Groeten,

Armand
__________________
'71 vw type 3
Reply With Quote
  #200  
Old 17-01-2009, 13:05
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

Ik heb intussen de gehele achterkant van de kooi eraf geslepen omdat het er niet uit zag.



Het werd niks dus weg ermee.
Dus maar weer opnieuw begonnen.




Zo wordt het alweer wat.




Als volgende heb ik de draagarmen omgewisseld.Ik had ooit eens gehoord dat als je ze omdraaid je camber verandert.Komt er op neer dat links en rechts niet hetzelfde zijn maar 2 volkomen unieke exemplaren.Dus schokbreker bevestiging eraf en wisselen.



De schokbreker bevestiging gaat ook al ergens op lijken.1 Kant is klaar hopenlijk van de week tijd voor de andere kant.







Voor zover de update aan de auto.Kreeg van de week nog wel een leuk pakketje uit de USA,



Een webcam turbo nokkenas met een custom grind.Dat wil zeggen dat ik een bepaalde patroon heb uitgezocht maar nidet blij was met de lobecenters die ze standaard leveren.
Daarom heb ik ze de lobecenters laten veranderen van LC112 naar LC114.

Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.

Last edited by Tiki Madness : 18-11-2009 at 12:46.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum