#181
|
||||
|
||||
Nou dat ziet er weer spectaculair uit!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#182
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is geen probeersel en zeker niets nieuws. http://www.vwturbokits.com/ Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#183
|
||||
|
||||
Het idee is nieuw voor mij iig
Had wel zo'n idee dat het op deze manier mogenlijk was. Maar omdat een turbo ook warm word natuurlijk. Heb je een idee hoeveel vermogen hij gaat leveren?
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#184
|
||||
|
||||
Carburateurs met Turbo's wordt in Amerika veel gedaan. Werkt prima. Ziet er ook stoer uit.
BART |
#185
|
||||
|
||||
Op de site van A.J. Sims vindt je vele voorbeelden .
A.J. Sims (www.lowbugget.com) Is maar een van de vele maar denk wel de meest bekende en zeker voor de zelfbouwers onder ons. Michael, was jij niet bij hem gaan kijken ?? BART |
#186
|
||||
|
||||
Ik zit niet zo in de Air-cooled-scéne..
En had het ook niet eerder gezien Weer wat geleerd
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#187
|
||||
|
||||
Quote:
De meeste turbo kevers in amerika rijden op deze manier.Er zijn erbij die op straat rijden met deze set-up maar ik gebruik hem alleen voor de 1/4 mijl. mocht het toch te het worden kan ik altijd nog gaan koelen met lachgas of op methanol gaan rijden dus dat komt wel goed. Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#188
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ik ben van de zome bij hem op de koffie geweest.Hij Bewerkt de koppen voor de RED BARON.Dat is de snelste kever ter wereld met luchtgekoelde motor. @Wim ik wil het heel houden dus ga ik voor 300 a 350 pk. Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#189
|
||||
|
||||
Een leuk vermogen voor een 'kevertje' lijkt me!
Ik vind het een erg stoer ding! succes verder...
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#190
|
||||
|
||||
Er is weer vanalles gebeurd.
De brandstofdrukmeter is binnen B stijl aan bijrijderskant is ook aangepakt. Ook zijn aan deze kant de sierstripgaten verwijderd. En voor, Voorkant van de koker aangepast. Ook ben ik bezig met het lakken van de binnenzijde.Alle binnenkanten van de koets worden zijdeglans zwart net als in de jaren 60 70. Het dashbord staat ook strak en krijgt van de week een laklaag. Ook over de achterwiel ophanging was ik niet tevreden dus dit ben ik ook aan het veranderen. als eerste de originele houder voor de schokbreker verwijderd van de draagarm. Vervolgens een nieuwe steun aan de rolkooi bevestigd En weer alles in elkaar gezet om te bepalen waar de onderste steun moet komen Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. Last edited by Tiki Madness : 18-11-2009 at 12:30. |
#191
|
|||
|
|||
is dat bovenste steuntje niet een beetje te zwak ??
__________________
vw jetta tdi 2008 seat arosa 2000 vw t1 "57 panel |
#192
|
||||
|
||||
Quote:
Valt wel mee is 5 mm dik en er komt nog een versteviging in om zijdelingse krachten op te vangen. michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#193
|
||||
|
||||
He Frieki,
Toch nog wat tijd gevonden om wat te doen vandaag Goed idee met die shocks. helaas twijfel ik ook over dat steuntje. Kun je niet een koker boven over (of nog sterker; onder) je v-bak kooi leggen (lassen), deze op de uiteindes aan de onderkant open maken waarin de shocks (zowel L als R) bevestigd worden. Ook zou je, gezien het draaipunt van de arm, de schokbreker aan de bovenkant verder naar voor moeten plaatsen denk ik (dus niet haaks) Just a thought Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 24-12-2008 at 20:41. |
#194
|
||||
|
||||
Nice!
Alleen nu kan je schokdemper toch nie de beweging van je arm volgen!? Wanneer nu de arm inveert zal deze toch ook naar "voren" draaien, en deze richting kan nu je schokdemper niet opnemen, of zit ik fout?
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#195
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#196
|
||||
|
||||
Maar dan kan het nog nie toch?!
Vanwege de schuine hoek waaronder de schokdemper nu staat (schuin). Dat kan alleen als de schokdemper haaks tov de wielas staat ( zoals origineel zeg maar). Of hui moet aan 1 kant een soort kogel verbinding hebben.
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#197
|
||||
|
||||
Inveren kan nog steeds.De veerweg mag sowieso niet meer dan 2 a 3 centimeter zijn omdat de auto naar voor moet en niet moet inveren.Ik wil zoveel mogelijk druk op de achterwielen zonder dat de auto teveel inveert.
Alles wat hij inveert is energie die niet gebruikt wordt om te accelereren. Op een daily zal het niet goed werken maar ik denk dat het voor de 1/4 mijl een goede aanpassing is. De schokbreker is nu rechts van de steun gemonteerd maar wordt uiteindelijk links ervan gemonteerd. Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#198
|
||||
|
||||
Moet nou toch echt eens komen kijken...
__________________
Quote:
|
#199
|
||||
|
||||
Het komt er dus op neer dat de rubbers in de schokbrekers de verplaatsing van het onderste ophangpunt dat aan de draagarm zit t.o.v de rest van de auto moet opvangen. (naar voren en naar achter zeg maar) En met een veerweg van 2 a 3 cm zal deze verplaatsing minimaal zijn, de rubbers zullen dus ook minimaal vervormen door deze beweging.
Of snap ik nu niet wat hier bedoelt wordt? Super project trouwens, echte oldskool power. Groeten, Armand
__________________
'71 vw type 3 |
#200
|
||||
|
||||
Ik heb intussen de gehele achterkant van de kooi eraf geslepen omdat het er niet uit zag.
Het werd niks dus weg ermee. Dus maar weer opnieuw begonnen. Zo wordt het alweer wat. Als volgende heb ik de draagarmen omgewisseld.Ik had ooit eens gehoord dat als je ze omdraaid je camber verandert.Komt er op neer dat links en rechts niet hetzelfde zijn maar 2 volkomen unieke exemplaren.Dus schokbreker bevestiging eraf en wisselen. De schokbreker bevestiging gaat ook al ergens op lijken.1 Kant is klaar hopenlijk van de week tijd voor de andere kant. Voor zover de update aan de auto.Kreeg van de week nog wel een leuk pakketje uit de USA, Een webcam turbo nokkenas met een custom grind.Dat wil zeggen dat ik een bepaalde patroon heb uitgezocht maar nidet blij was met de lobecenters die ze standaard leveren. Daarom heb ik ze de lobecenters laten veranderen van LC112 naar LC114. Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. Last edited by Tiki Madness : 18-11-2009 at 12:46. |