#1
|
|||
|
|||
Verschil tussen de golf 3 2.0i 8V motoren
Nu ik dus voor onze passat GT een golf 3 GTI motor heb gekocht ben ik nieuwsgierig naar de verschillen tuusen alle Golf 3 2.0i 8V motoren.
Dit omdat ze wel allemaal 85 KW 115PK hebben maar de motor code,s verschillend zijn. Zo heeft onze passat GT origineel een 2E blok en komt er nu een ADY in. Ik weet wel dat sommige 2.0i een crosflow kop hebben. Hebben de codes alleen met jaartallen te maken of ook met het blok zelf??? Dus dat ze van binnen anders zijn.??? (Wel bouw ik het injectie systeem en inlaat van de 2E op de ADY ivm electronisch gaspedaal.) Golf III Cabrio 2.0 2E 1984cc 85kW 10-93 t/m 09-94 Golf III Cabrio 2.0 ADY 1984cc 85kW 10-94 t/m 09-95 Golf III Cabrio 2.0 AGG 1984cc 85kW 10-95 t/m 03-98 Golf III Sedan 2.0 2E 1984cc 85kW 10-91 t/m 09-94 Golf III Sedan 2.0 ADY 1984cc 85kW 10-94 t/m 02-96 Golf III Sedan 2.0 AGG 1984cc 85kW 10-95 t/m 10-97 Golf III Variant 2.0 2E 1984cc 85kW 11-93 t/m 09-94 Golf III Variant 2.0 ADY 1984cc 85kW 10-94 t/m 09-95 Golf III Variant 2.0 AGG 1984cc 85kW 10-95 t/m 06-99 Golf III Variant 2.0 AKR 1984cc 85kW 06-97 t/m 06-99 Last edited by Domi : 27-12-2008 at 16:52. |
#2
|
||||
|
||||
Wat ik weet: ady is siemens inspuitsysteem en 2e is het bosch inspuitsysteem 2 totaal verschillende systemen Het siemens(simos) is nieuwer en er zit bv geen stationair toerenalstabilisatieklep meer op. Ook heeft het siemens systeem meer sensoren.
gr |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Aha, Maar ik ga toch beide blokken compleet ombouwen. Dus alles van de 2E komt op de ADY. behalve dan de dynamo en andere poulie,s. Dus qua injectie systeem komt het wel goed. De kale blokken zijn verder toch hetzelfde. dus kop en onderblok. |
#4
|
||||
|
||||
2E Digifant 2
ADY en AGG Simos en hebben vanaf ergens in 1994 7 mm klepstelen ipv 8. Simos werkt met een hittedraad ipv luchtweger en heeft ook een krukaspositiegever. AKR heeft een crossflow kop en een nwere versie van Simos met een mapsensor. Ze zouden allemaal 115 pk moeten hebben, maar wij hebben al vaker standaard ADY en AGG's gehad met 125 pk.... Bij VW liegen ze nog weleens over vermogens ivm bepaalde belasting- en verzekeringsklasse in landen waar zij auto's leveren. Zet maar een paar standaard ABF, Golf G60, Corrado G60 en dus ADY en AGG op een rollenbank..... ABF zit vaak ver over de 150 pk heen tegen de 160 pk en sommige zelfs meer. Golf G60 160 pk Corrado G60 moet het meestal met 10 pk minder doen. ADY en AGG zitten meestal over de 120 pk. Dit zijn mijn ervaringen, maar ik hoor het vaker.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#5
|
|||
|
|||
De ADY die ik nu monteer heeft inderdaad een krukas positiegever, Maar omdat ik hem ombouw naar zogenaamd 2E komt die te vervallen. De Klopsensor blij gewoon zitten en wordt aangesloten. Of haal ik nou beide sensoren door elkaar heen
1 zit vlakbij de waterpomp en die wordt weer gebruikt en 1 zit onder de ontsteking. Die gebruiken we niet. De complete ADY kabelboom die ik erbij heb wordt niet gebruikt. De 2E kabelboom blijft gewoon zitten. Dan moet het goedkomen |
#6
|
||||
|
||||
Ik weet wel dat je een hoop gezeur met die sensoren kunt hebben. als iets niet werkt gaat het programma gelijk op de noodmodule en dan gaat je gebruik flink omhoog. Maar wat ik begrijp uit je verhaal is dat je alleen het draaiende gedeelte gaat gebruiken en de injectie van de 2e.
Ik zou dan toch proberen het simos gebeuren wel aan te sluiten want dat draait een stuk mooier. Gasreactie, stationair etc. Mijn ady rijd tussen de 6.2 en 7.0l per 100km (echte liters, niet volgens de boordcomputer) en ik rijd echt niet als een oud wijf haha. succes in ieder geval |
#7
|
|||
|
|||
Ik gebruik inderdaad alleen het onderblok en kop van de ADY. Van de 2E worden bepaalde sensoren ook overgezet. Zoals de 2 sensoren op het pijpje van de koeleing voor op de kop. ADY heeft 1 sensor en de 2E dus 2. Dus dat zetten we gewoon om.
Het simos gebeuren ga ik niet gebruiken. Dan zou ik de complete kabelboom en computer ook moeten over zetten en aansluiten. Dat ga ik dus niet doen. De ADY loopt straks net zo mooi als een 2E. En gaat dus niet in noodloop. Het enigste wat ADY blijft dat zijn de dynamo en de pouly,s. |