![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik ben een eindje geleden begonnen met autocross, namelijk met een golf 3 vr6.
zoals verwacht is de versnellingsbak niet geschikt want de 3de versnelling is veeel te lang. In de cross heb je een lange eerste nodig en dan allemaal kort op mekaar. De ccm bak die std op de vr6 zit heeft de langste eerste en 2de die te vinden is voor een o2a bak zover ik weet. Maar de eindoverbrenging is te lang (3.38), dus zou ik kijken voor een 3.94 of 4.24 maar de laatste is niet gemakkelijk te vinden. Korte o20 bakken zijn gemakkelijker te vinden maar deze passen jammergenoeg niet op het vr6 blok. Ik ging eerst een kr motor steken ofzo wegens dit probleem, en een vr6 blok is enorm zwaar om mee te crossen... qua koppel en vermogen zou de kr motor mss tegenvallen maar die zou veel lichter zijn en een kortere bak zou mogelijk zijn en de kr is ook wel wat te kietelen hé.. Wat denken jullie? tis autocross, dus mag ook niet te veel kosten hé ![]() |
|
|||
|
|||
![]() staat op corrado forum nog een vr6 bak tekoop met andere tandwielverhouding. moest geloof ik wel wat aangebeuren.
|