#1
|
|||
|
|||
motor problemen 1.8
Hallo, Ik heb een golf mk2 1,8 en nu heb ik wat problemen,
stationair danst de toerenteller tussen rond de 1100 en laag daaronder en dan op een gegeven moment loopt hij even mooi gelijk. dan als ik rijd en bijvoorbeeld 50 in zijn 3 rij gaat hij erg stotteren. met een flinke dot gas los ik dit weer op . dus rond de 2000 toeren stotterd hij. Hij begint meer te stotteren als de motor beetje warm gelopen is. Sóchtends met koude motor heb ik dat minder lijkt wel. Ik heb al gezocht op forum maar vond t lastig om een goede uitleg te vinden wat er aan de hand is omdat ik er niet erg veel verstand van heb. Ik heb de verdelerkap al vernieuwd en ik heb getest of hij op 4 cilinders loopt en dat doet hij. ( 1 voor 1 bougiekabels er uit getrokken) . Ik heb het gasklephuis schoongemaakt maar hielp ook niet. De motor heeft nu rond de 300.000 gelopen. dus best een eind. wat is er aan het hand met dit autotje? |
#2
|
||||
|
||||
hallo heb hier nog wel goed motorblokje ,,
wat voor motor heb jij er in zitten code ,?tempsensors kunnen veel problemen geven , heb wel aanbouwdelen en compleet goedlopende motor liggen , 1,8 uit gt ,, wegens schade ,, vrgr gooigolf |
#3
|
|||
|
|||
is het een gti,monopoint of wat,beetje specefieker.......
|
#4
|
||||
|
||||
hallo ..
lijkt wel als hij verzuipt bekijk eens shoke klep . en vermeld even je motorcode ,, dat is wat makkelijker voor de jongens hier om andwoorden te geven , succes ,, gooigolf .. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
pfoe geen idee. golf2 1.8 66KW memphis staat erop. geen gti iig. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
dank voor je reactie.. waar zit de shoke klep en hoe zie ik of die verkeert is? en waar staatdemotorcode ja ik ben echt een leek:p |
#7
|
||||
|
||||
ik denk een 1.8 RP monopoint
heb ook deze probleem gehad heb de sensoren vervangen en klaar johan
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#8
|
|||
|
|||
eentje is alleen voor de tempmeter,weet alleen niet welke maar dat zie je als je de stekkers eraftrekt ff dan loopt de meter terug,dus je moet een van de andere 2 hebben........er zit rechts voor op de kop een plastic pijpje daar zitten drie sensors in,2 boven 1 onderaan,1 is tempmeter en 1 van de andere 2 zorgt voor de problemen
|
#9
|
|||
|
|||
en hoe kom je er achter welke van de 2 kapot is? of gewoon maar meteen 2 nieuwe!
en hoe heten die twee sensoren ? als ik die nieuw wil kopen moet ik natuurlijk wel weten waar ik naar zoek bedoel je dit stekkertje? |
#10
|
||||
|
||||
hallo ..
idd vervang die maar ,, anders heb ik mischien nog wel goeie liggen als je niet krijgen kan , vrgr gooigolf . |
#11
|
|||
|
|||
Zo te zien een GX 90pk blok
Zelfde als EV van de GTI alleen met minder pk Controleer de luchtweger eens op olie afzetting op de stuwklep Last edited by golf mkII 16v : 23-11-2008 at 19:09. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
nou deze vervangen, maar er is niks verandert |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
het is idd 90PK dus klopt wel denk!:P de stuwklep had ik al schoongemaakt maar daar zatamper vuil. nog andere suggesties? kan het te maken hebben met de afstelling van de ontsteking? |
#14
|
|||
|
|||
heb je al eens een nieuwe benzine filter erop gezet,zit onder bij de benzine pomp.
als die vol troep zit houd ie ook in,heb je geen vacuumlek ergens aan een slang. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb al 1 lek ontdekt.. ik denk dat ik alle slangetjes maar eens moet nalopen. |