|
||||
|
||||
http://www.autoblog.nl/archive/2008...past#post-17553
valt mijn polo dus nog NET binnen die regeling wel zuur voor idd voor de gti en de g60 etc |
|
||||
|
||||
Mijn gti 16v is van oktober '86, zal een van de weinige originele 16v's worden die wb vrij is....dat is dan wel weer mooi. TD zal tegen die tijd wel weg zijn (wil een pre80 Chevrolet wagon op LPG ) dus daar maak ik me iig niet druk om
|
|
||||
|
||||
Weer die achterlijke CU trouwens, wazige partij is dat.
|
|
|||
|
|||
De omkatters krijgen het dus druk tegen die tijd hahaha.
Dus maar gauw opzoek naar kentekens van of voor 86. Ben zelf iig blij dat onze rocco nog binnen deze regeling valt. En rekeningrijden wordt volgens mij gewoon een standaard tarief voor de wegenbelasting. En wil je er ook nog mee rijden dan betaal je extra per km. |
|
||||
|
||||
nope; de motorrijtuigenbelasting verdwijnt helemaal, de BPM blijft ws. nog deels bestaan.
|
||||
|
||||
ds eigenlijk is het een regeling van niks? maarre.... hoe gaan ze dat met diesels doen dan? meer betalen per km?? dan is er dus ook geen omslagpunt meer?
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. Last edited by Tjaap : 26-11-2008 at 10:01. |
|
||||
|
||||
motorrijtuigenbelasting foetsie, betalen per kilometer én de BPM gaat drastisch omlaag. Vind het een goed idee.
IK heb nu en golf staan die ik door omstandigheden bijna niet gebruik. In het nieuwe geval gaat dat me veel minder kosten om die auto aan te houden. De polo en mazda zijn nu al belastingvrij dus qua 'belastingvriij' zijn heeft veel invloed op kilometervreters in een auto ouder dan 25 jaar (vanaf 2011)
|
||||
|
||||
ja maar dat geld dan ook voor auto's van voor 86... en diesels en LPG krijgen dan nog steeds goedkope brandstof en betalen hetzelfde per km?
|
||||
|
||||
Als rekeningrijden straks wordt ingevoerd ga je wel degelijk iets van wegenbelasting betalen hoor, al zal het dan waarschijnlijk de 'provinciale opcententaks' gaan heten of zoiets.
De provincie krijgt nu opcenten binnen via de wegenbelasting, het lijkt me sterk -Nederland kennende- dat de opcenten voor de provincie ook komen te vervallen. Voorts ligt met het verdwijnen van de wegenbelasting een heel scala van mogelijkheden open om kenteken gericht een auto te gaan belasten. 'Leuk' dat iedereen hier zich ook weer druk maakt om z'n eigen vervoer (ikke, ikke, ikke en de rest mag ...), terwijl de ervaring leert dat mensen een auto vaak toch niet lang (gemiddeld 2,3 jaar dacht ik) in bezit hebben. Voorts moesten er maar eens versnelde verkiezingen aankomen, kunnen we die huidige zetelknuffelaars eens afrekenen op wat ze ons de laatste jaren allemaal door de strot hebben gedouwd
|
||||
|
||||
en dan? Balkenende 5? ze worden al 4 keer op een rij afgestraft en elke keer zitten ze er weer...
|
||||
|
||||
change!
|
|
||||
|
||||
waar is onze Obama?
|
||||
|
||||
hoe gaan ze het dan doen met auto's die belastingvrij zijn wanneer het rekeningrijden wordt ingevoerd, hoeven die dan helemaal niks te betalen??
of laten ze die dan ook gewoon per kilometer betalen? als dat zou gebeuren, dan zou het hele belastingvoordeel dus ook verdwenen zijn
|
||||
|
||||
Per 1 Januari 2012 is iedere auto 'wegenbelastingvrij', voor de oldtimers is nog geen vrijstelling geregeld
JP heeft wel altijd gezegd niet aan de huidige vrijstelling voor oldtimers te willen komen, maar ze hebben wel vaker dingen gezegd die achteraf toch weer een sigaar uit eigen doos blijkt te zijn.
|
|||
|
|||
Voorts moesten er maar eens versnelde verkiezingen aankomen, kunnen we die huidige zetelknuffelaars eens afrekenen op wat ze ons de laatste jaren allemaal door de strot hebben gedouwd [/QUOTE]
Duidelijke praat! |
|
||||
|
||||
Van de FEHAC site
Quote:
|
||||
|
||||
hatsikidee................
|
||||
|
||||
Goed nieuws, toch ??
Quote:
|
|||
|
|||
Ja me golf uit 86 valt erbinnen!
Geniaal! |
|
||||
|
||||
Let wel, het is een voorlopig wetsvoorstel .. het kan dus nog alle kanten opgaan !!