#1
|
|||
|
|||
Verwarmingsprobleem
Heb in men golf GTD 91 al een tijdje weinig of geen verwarming meer.
De waterdarmen die van het motorcompartiment naar de verwarmingsradiator gaan zijn beide even warm. Als ik de fan op zet op 1, blaast hij als hij op ruit-stand staat lauwe lucht en als hij op bovenste roostertjes-stand staat, koude lucht. Wat is er niet goed en wat moet ik doen? Heb al verschillende topics bekeken maar vnd hier zoiets niet in terug. Mvg Thiery |
#2
|
||||
|
||||
blaast de ventilator motor ook minder hard als deze op warm wordt gezet? misschien werkt je warmte-schuif niet goed meer. koelvloeistof op peil?
grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#3
|
|||
|
|||
Geen goede doorstroming van de warme lucht door de warmtewisselaar[stof oid]
Zit er niet de modificatie op?? |
#4
|
||||
|
||||
kan zijn dat er in de radiator van de verwarming een verstropping zit. als de motor op temp is worden beide darmen ook even warm
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#5
|
||||
|
||||
koud/warm schuif mechaniek nog wel inorde?
__________________
Golf MKII 16v |
#6
|
|||
|
|||
als ik de schuif naar koud zet krijg ik koude lucht en zet ik deze naar warm krijg ik lauwe lucht.
De ventilator doet t prima in alle standen. Kan iemand me stap voor stap zeggen hoe ik die kachelradiator eruit kan krijgen en hoe ik deze kan testen of deze verstopt is? Alvast bedankt! |
#7
|
|||
|
|||
Ik zou eerst het mechaniek in je dashboard controleren: het deel achter de schuifknoppen, maar ook beneden, achter het middenconsole. Na jaren gebruik, worden de bevestigingspunten minder betrouwbaar.
Ik had een soortgelijk probleem: de kabels die vanaf de schuifknoppen de kleppen (voeten, roosters, raam) en de kachelradiateur aansturen, zaten niet goed bevestigd. Ik heb deze toen losgehaald en bijgebogen. Doen het nu weer prima!
__________________
AKA 'Paul' |
#8
|
||||
|
||||
zijn de slangen warm of heet?
optie 1: zit er bij jou zo'n modificatie tussen? dat is zo'n aluminiumkleurig potje. met een dun slangetje naar de retourleiding. als het goed is zijn de slangen voor en na dat potje even heet, voordat het de kachelradiator ingaat. Zo niet, haal de modificatie er maar tussenuit of druk het klepje binnenin met een dikke schroevendraaier open. optie 2: ruikt de kachel muf en naar koelvloeistof als je deze aanzet?, zo ja: dan is de kachelradiator (onder je dash) lek. |
#9
|
|||
|
|||
Temperatuur gemeten van in en uitgaande slang is 65 graden (buitenzijde slangen)
Geen muffe geur. Geen alu potje tussen de slangen... T word er niet makkelijker mee.... Mvg Thiery |
#10
|
|||
|
|||
stappen om je kachelradiateur eruit te halen
ik heb het pas zelf gedaan maar is echt effe werk 1.je moet gewoon je dashbord loshalen, alle schroefjes aan de zijkant ,stuur eraf,niet vergeten onder de motorkap op je schutbord zitten ook nog twee boutjes of moertjes, als je dashbord los is is het simpel.slangen van je kachelradiateur los halen en de behuizing waar hij inzit los halen en dan trek je hem er zo uit en dan de nieuwe erin en alles terug monteren dit alles zou ik pas gaan doen als ik zeker weet dat hij het is en als je er aan begint neem de tijd geen haast sorry als ik het niet helemaal vlekkeloos uitleg maar het is best lastig beschrijven via de computer als je het niet voor je ziet groet wesley |
#11
|
|||
|
|||
ok wesley bedankt,
Maar ik had hier nogthans gelezen dat je t dash er niet uitmoet halen?! of wel? Waar zou het anders aan kunnen liggen? |
#12
|
|||
|
|||
dat klopt je hoeft t dashboard niet eruit te halen, alleen je middenconsool, maar ik zou (wat polodee) al zei eerst naar het mechanisme kijken, want het kan dat dat de warme lucht schuif maar half opengaat, t zuo je namelijk best wat werk besparen,
als je de luchttunnel eruit zou moeten halen valt dit ook wel mee, ik vervang de radiator in ongeveer n klein uurtje. ik weet niet hoevaak je sleutelt maar dat is best haalbaar als je t rustig doet, als je t hele dashboard eruit haalt ben je wel iets langer bezig. ik hoop dat je hier iets mee kunt. gr roel. |
#13
|
||||
|
||||
is het niet gewoon je thermostaat?
__________________
Golf MKII 16v |
#14
|
||||
|
||||
probeer eens de radiator door te spoelen, gewoon de slangen los en de slang er op.
anders kan het idd zijn dat de schuif niet helemaal opengaat, contoleer dat eens, anders zom je toch aan een nieuwe kachelradiator! ik neem aan dat de watertemperatuurmeter wel gewoon oploopt? waar kom je vandaan? ik wil je best een keer helpen als je er niet uitkomt, ik heb ook eventueel een andere behuizing voor de kachel liggen. |
#15
|
||||
|
||||
waar zit die modificatie ergens?
want ik heb precies hetzelfde probleem en wil dit zo voor de winter wel ff gefixed hebben. kan ik er al bij als ik mn middenconsole los haal?
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#16
|
||||
|
||||
je hoeft de middenconsole niet eens los te halen voor de modificatie. die zit onder de motorkap tussen de slangen richting de kachelradiator. daar zit een aluminium potje met een dun slangetje naar de retourleiding.
|
#17
|
||||
|
||||
dit kan de boosdoener zijn, met het stuk plakband er op:
|
#18
|
|||
|
|||
wat ik dus heb gehad is dat ik de schuiven dus kabels wat je met die kl... klipjes vast klikt,onderaan de kachel verkeerd om had gezet toen ik de kachelradiator vervangen had,je moet dan ff de middenconsole eruithalen wat om de pook zit en dit onderaan controleren,maar heb je dit al toen je auto kocht of toen je em al een tijdje had,anders heb je een van de problemen hierboven...
|
#19
|
||||
|
||||
probleem al verholpen?
zou leuk zijn als je het euvel ook even post
__________________
Golf MKII 16v |
#20
|
|||
|
|||
ja i.d.d
|