Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 29-06-2008, 11:01
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer

Met die lip erop kun je in de winter nog wat bijverdienen als sneeuwschuiver
Old 29-06-2008, 12:59
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Send a message via MSN to Mister Cool

Leuk golfje geworden zo! Die velgen zijn ook leuk, heb ook al eens met dat idee rondgelopen

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
Old 29-06-2008, 14:09
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

Echt een leuke auto zeg. Ik vind alleen de booskijker niet echt passen bij de rest. Wat zijn dat voor wielen trouwens? Ik zag laatst een Renault 19 op de sloop die deze er ook onder had, vond ze wel stoer.
Reply With Quote
Old 29-06-2008, 14:51
ErwinZ ErwinZ is offline
Forum Regular

Zijn dat niet de wielen van een renault 19 16v?
Old 29-06-2008, 21:08
VeeDubber's Avatar

Quote:
Originally Posted by ErwinZ
Zijn dat niet de wielen van een renault 19 16v?

Yep.
Martijn heeft een Chamade 16v waar deze hoepels vandaan komen. Zijn grote project is een Clio. Misschien es wat pics posten ouwe
Renault-freak welke ik een VW-tick heb aangepraat
Old 30-06-2008, 19:31
Haas Haas is offline
Forum regular

Renault 1916V ph I idd!

Zoals Hans al zei, Renault fan met inmiddels een VW tick.
Ik heb een 1916v chamade voor de lol erbij gekocht in okt 2007. Verdiende onderhuids wat aandacht, dat is inmiddels verholpen. Het toert heerlijk, dus ik denk dat ze wel even blijft.
Mijn grote liefde (ofwel haat/liefde ) is mijn Clio. Een erg uit de hand gelopen project: gekocht met kapotte remmen achter en nu ligtie compleet uit elkaar. Carrosserie helemaal hard gemaakt/laten maken, wat subtiele mods uitgevoerd en gespoten in Ibis weiss van Audi. Ben nu rustig aan het opbouwen geslagen. Gaat vooruit, maar nooit snel genoeg :P Er komt een 1.4 turbo van een 5 GT Turbo in. Waarom? Geen idee, vraag het me niet.. het moet gewoon de carrosserie is gewoon een smalle variant btw, geen brede zoals de 16v en williams. Zoals gezegd, subtiele mods, sloten uit de deuren, bumper voor, achter, motorkap en achterklep gecleaned en de zijstrips uit de deuren en cas gehaald. Motor is al een jaar klaar, geheel gereviseerd.
en het golfje........ een leuke daily met veel plezier

wat foto's:

mijn 19

zo kocht ik mijn clio:

dan krijg je dit:

en zo staat ze er nu bij:

work in progress dus :P
Reply With Quote
Old 30-06-2008, 19:53
Emiel's Avatar
Emiel Emiel is offline
VW Guru

leuk die clio, ook erg leuk die 5GTT erin! dat is wel verfrissend denk ik, je golf is ook erg mooi geworden in vergelijking met hoe hij was!
Reply With Quote
Old 30-06-2008, 21:14
Haas Haas is offline
Forum regular

soms loont inzet zich wel haha!
tnx voor het compliment
Reply With Quote
Old 29-08-2008, 20:42
Haas Haas is offline
Forum regular

zo... eens ff wat stof eraf. Van de week eindelijk mijn nieuwe koplampen, knippers en grille gemonteerd en ik moet zeggen... ziet er stukken beter uit!
zal morgen ff wat foto's maken, alsie netjes gewassen is
Nu nog een andere voorlip (of toch weer dikke bumpers? ) en op zoek naar wat dikkere, lees, bredere wielen.
Reply With Quote
Old 31-08-2008, 18:42
Haas Haas is offline
Forum regular

wat een paar uur goed poetsen en hard boenen met je auto kan doen:

Ik stoor me alleen wel steeds meer aan de enorme hoeveelheid krassen net onder de achterklep, zeker veel fietsen ingelegen... Dat misschien overspuiten? Naja, de deuren kunnen ook wel wat gebruiken en... Nouja, we zien wel

Nog twee vragen: ik mis mijn vertrouwde electrische ramen nogal. Is dat makkelijk in te bouwen achteraf? Neem aan gewoon een electische rail monteren in je deur, draadjes leggen enz?
Stuurbekrachtiging inbouwen, is dat een beetje te doen? Uiteraard stuurhuis wisselen, pomp op het blok schroeven en leidingen leggen, maar heb je nog specifiek spul nodig als beugels enz? En hoe voorradig zijn die onderdelen?
Reply With Quote
Old 31-08-2008, 21:28
Wim.'s Avatar
Wim. Wim. is offline
VW Fanatic

In de autocross wereld gebruiken ze ook wel electrische stuurbekrachting.
Weet niet precies hoe het zit, maar wel makkelijk te monteren.
Weet dus ook niet hoeduur het is, dacht dat het meeviel.
Weet ook niet of het goed voor daily gebruik is, maar daar kan je mischien ook wel wat in verdiepen..

Het is zo wel een leuk golfje geworden!
Ik zou de smalle bumpers er iig oplaten
Reply With Quote
Old 01-09-2008, 21:41
Haas Haas is offline
Forum regular

ik doelde eigenlijk meer op een set orig vw stuurbekrachtiging wat plug en play is
Reply With Quote
Old 01-09-2008, 21:48
VeeDubber's Avatar

Elektrische ruitmechanismes zijn ruim voldoende voor handen
je hebt dan ook een middenconsole (voor de schakelaars) en een extra relaistje nodig. Voor de rest is het piece of cookie

Stuurbekrachtiging is ook te doen, maar wel een k*tklus. Spullen op iedere lokale sloop te krijgen...
Old 01-09-2008, 22:00
Wim.'s Avatar
Wim. Wim. is offline
VW Fanatic

Idd, VW stuurbekrachtiging is wel plug and play, maar onderschat niet hoeveel werk het is!

Spullen moeten wel te krijgen zijn, maar stuurhuis id erg ontoegankelijk, en met leiding gebeuren allemaal, het is gewoon heel veel werk..
Reply With Quote
Old 06-11-2008, 22:55
Haas Haas is offline
Forum regular

ffffffffffffff... zo weer even het stof eraf

Golfje rijd (reed) inmiddels lekker door. Distributieriem wel vervangen, alleen verder geen problemen mee gehad; echt een lekkere daily!

.. tot vorige week woensdag De koppeling was al niet zo lekker fris meer, maar goed, ik dacht: dat komt wel met kerst oid. Nou, niet dus, koppeling kapot
Net vervangen (samen met wat hulp) en dat ging eigenlijk perfect. Alleen het druklager nog en dan kan ze er weer tegenaan! Ik moet het kwijt, het sleutelt lekkerder weg dan Renault

Heb wel nog een ander probleem: door het trillen van de motor is de onderste bout van de dynamo losgelopen en is de vsnaar eraf gelopen. Waarschijnlijk is die in het schoepenradje van de dynamo gekomen en .. die is nu dus half afgebroken. Iemand die nog zo'n radje heeft liggen voor weinig? :P Wel een Vsnaar type, geen multiriem. Er is enige spoed bij uiteraard!
Reply With Quote
Old 06-11-2008, 23:13
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular

hee,

je bent zo te zien dus lekker bezig ziet er goed uit je daily
Reply With Quote
Old 07-11-2008, 22:15
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore

Oe, dat Golfje ziet er goed uit!! Alleen de grille vind ik minder, maar verder echt gaaf! Vooral die kleur; mooi!!
Reply With Quote
Old 14-02-2009, 11:09
Haas Haas is offline
Forum regular

kuch... even stof afblazen.
Op de parafan aan de rechterkant zit een rotte plek, die binnenkort aangepakt gaat worden. Een collega van me gaat er een nieuw stuk inlassen en meteen het linkergat van de ruitenwisser dichtmaken. Eigenlijk allemaal een beetje gevolg van een enorme scheur in mijn voorruit, na de winterse periode. Die wordt dus ook vervangen door een nieuwe exemplaar.
Nu de vraag: nog tips? Wordt uiteraard netjes afgewerkt en opnieuw in kleur gespoten.

Daarbij komen er meteen een set dikke bumpers op, ben eigenlijk al weer een beetje uitgekeken op die dunne reepjes van nu..

Laatste vraag van andere aard: ik heb een enkele wisser voorop liggen, maar bij het weer van de laatste tijd sproei ik me een ongeluk, omdat die wisser maar half zijn werk doet. Ding is nog niet zo gek oud, maar het lijkt erop dat het blad niet hard genoeg opde ruit drukt. Nu was ik van plan gewoon een andere wisserarm te pakken en er een flexwiper aan te knopen en het plastic kapje van de oude wisser daarop te maken om het toch een mooi afgedicht geheel te maken. Iemand ideeen?
Reply With Quote
Old 14-02-2009, 15:25
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to vwleusden

Quote:
Originally Posted by Haas
Renault 1916V ph I idd!

Zoals Hans al zei, Renault fan met inmiddels een VW tick.
Ik heb een 1916v chamade voor de lol erbij gekocht in okt 2007. Verdiende onderhuids wat aandacht, dat is inmiddels verholpen. Het toert heerlijk, dus ik denk dat ze wel even blijft.
Mijn grote liefde (ofwel haat/liefde ) is mijn Clio. Een erg uit de hand gelopen project: gekocht met kapotte remmen achter en nu ligtie compleet uit elkaar. Carrosserie helemaal hard gemaakt/laten maken, wat subtiele mods uitgevoerd en gespoten in Ibis weiss van Audi. Ben nu rustig aan het opbouwen geslagen. Gaat vooruit, maar nooit snel genoeg :P Er komt een 1.4 turbo van een 5 GT Turbo in. Waarom? Geen idee, vraag het me niet.. het moet gewoon de carrosserie is gewoon een smalle variant btw, geen brede zoals de 16v en williams. Zoals gezegd, subtiele mods, sloten uit de deuren, bumper voor, achter, motorkap en achterklep gecleaned en de zijstrips uit de deuren en cas gehaald. Motor is al een jaar klaar, geheel gereviseerd.
en het golfje........ een leuke daily met veel plezier

wat foto's:

mijn 19

Voordat ik mijn 1e GTI kocht zocht ik eigenlijk zo'n 19 16V, ik wou er zelf een phase2 neus opzetten. Echter kwam ik een leuke Golf GTI tegen en nu 9 jaar later rijd ik nog steeds in een Golf 2 GTI maar nog steeds geen 19 16V. Mijn gedachten dwalen nu langzaam af om de GTI te verkopen en een BMW 540 of M5 terug te kopen
Reply With Quote
Old 14-02-2009, 15:32
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

Jep ik heb ook zo`n 19 16v gehad met een 2ltr 150pk motor van een williams clio er in ding liep echt super..

Posting Rules