#1
|
|||
|
|||
ZElf uitlaat systeem maken.
hallo hallo.
ik ben van plan om wat meer vermogen te krijgen uit mijn gti 1.8 16v pl. dus wil ik uitlaat systeem eens uit pakken. ik weet dat ik de katalysator zo ie zo moet vervangen. maar hoe zit het met de midden demper enz? kan dat zomaar wel allemaal, i.v.m. tegen druk enz? het gaat hier dus puur om meer vermogen , niet geluid! mvg marco |
#2
|
||||
|
||||
Merkbaar vermogen krijg je niet door alleen een uitlaat.
Je kunt wel beginnnen met een uitlaat. Het makkelijkste is dan om te gaan kijken voor een spaghetti spruitstuk, met daar aan een bijv. gruppe A (60,3mm) uitlaatsysteem. je kunt dan zelf kiezen of je een tussendemper wil of niet. etc etc. Laat je eens informeren in een garage. Greetz Marvin
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#3
|
|||
|
|||
Ja spaghetti stuk enzo komt voor elkaar.
maar het is de bedoeling om zelf het orginele uitlaat systeem te veranderen, en niet een kant en klaar setje |
#4
|
||||
|
||||
dan een tussen en einddemper halen, wat buizen met de goede diameter en lassen maar.
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#5
|
|||
|
|||
Ok!
Dat is alles wat ik hoef te weten, dank je! |
#6
|
||||
|
||||
Waarom moeilijk doen als er al kant en klare systemen te verkrijgen zijn?
Powersprint levert mooie groep A (60mm) systemen met 2 dempers, zodoende houd je het geluid ook in de perken.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#7
|
|||
|
|||
omdat ik zelf materiaal heb. en geen 500 euro wil uitgeven
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Is veel werk hoor zelf een uitlaat maken. Het duurt ook wel ff voordat je alles rammel vrij hebt. Spreek uit ervaring.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Prima, het zal alleen nooit zo mooi/strak worden, of heb je een buigmachine?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Geen RVS, en niet geheel onbelangrijk, bij goede rvs systeem is het binnen werk en de vulling ook van RVS.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Waarom niet? Mijn uitlaat is ook van RVS. Ook zelf gemaakt.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#12
|
||||
|
||||
Wij maken zelf uitlaatsystemen in zowel staal als rvs van losse delen van Simons of Powersprint.
Simons levert idd groep a systemen voor rond de € 275,-, maar die staan al een halfjaar in backorder en het is dus de vraag of ze nog wel zullen komen... Powersprint is dan dus de beste optie en idd zoals Erdem schrijft van rvs. Zelf maken is leuk, maar kijk vooraf eens goed naar zo'n systeem van bv Powersprint...die zijn berekend en getest op de rollenbank. Je zal nl. niet de eerste zijn die vermogensverlies krijgt met een zelf gemaakt systeem....
__________________
Groeten, Jeroen. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Moeilijk te lassen. Of je moet het met uitlaat sokken doen oid.. EDIT: ik haal dingen door elkaar... RVS is wel degelijk goed te lassen.. Last edited by PluRRie : 14-08-2008 at 18:29. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Mits je het goede lasapparaat hebt. Voor mijn golf1 16v heb ik een uitlaatsysteem van Powersprint van Jeroen van Bolku tuning. Past perfect en is mooi afgewerkt.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#15
|
|||
|
|||
ja, onder tussen hebben we al wat in elkaar gelfanst.
maar volgend probleem: Bij het lassen, zijn we vergeten de accu los te koppelen! dus eerst starte hij, en viel hij gelijk weer uit. en nu start hij helemaal niet! Ik heb beetje rond gekeken, en er zou sprake kunnen zijn dat het computersysteem defect geraakt zou zijn, en iets over een verdeel kap ofzo? Of zou er nog iets anders kunnen zijn!? mvg marco |
#16
|
|||
|
|||
zekeringen controleren.
of de ecu/ontstekingscomputer kan defect zijn. kijk even of hij nog vonkt. en brandstof krijgt. greetz niet meer vergeten he!! |
#17
|
|||
|
|||
Ja voor de mensen die het wouden weten..
de zekering sloeg steeds door. de zekering van de branstof pomp.. dus brandstof pomp deed het niet. Dus hebben wij stroom afgetapt van achterlichten naar de pomp, met een schakelaar er tussen zodat hij niet constant stroom krijgt. dus toen deed ie het weer maar toen kwamen we er achter dat de brondstof pomp en de lambdasonde op de zelfde zekering zat. dus lambdasonde gecontroleerd, en ja kapot. Ik had (heel stom) de lambdasonde er terug in gedraait zonder hem los te koppelen, en zo de draden kapot gedraaid ... |
#18
|
|||
|
|||
heb bij mijn vorige auto dempers gehaald bij eps (uitlaten.com
en de rest zelf gelast met tips voor buigingen en zo voor goede flow was toen iets van 300 e kwijt en toen had ik het strak en hoe ik het wou gr jarno |