#21
|
||||
|
||||
Quote:
Passat en Audi vind ik maar niks eerlijk gezegd. Heb liever een mk2... Quote:
Het hoeft niet persee diesel te zijn, maar zou wel makelijker zijn omdat ik een mk2 diesel heb.. |
#22
|
||||
|
||||
Omkeuren moet je toch, dus makkelijker/moeilijker wordt het er niet van.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#23
|
||||
|
||||
Quote:
jah daar zit een punt in... |
#24
|
||||
|
||||
Iemand nog ideetjes, wat voor motorblok erin zou kunnen ?
Maar dat het wel origineel blijft, dus niet een vr6 ofso... ?? |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Interresse in de V6 TDI Motor ?? |
#26
|
||||
|
||||
lepel er een 150pk TDI pompverstuiver in, chippie naar 180pk en je blaast alle mk2-tjes van de weg af mits je het vermogen fatsoenlijk op de weg krijgt. Is tevens ook een stuk lichter dus dat zal je wegligging tov de v6 tdi stukken beter maken...
Last edited by Marcel_VW : 04-11-2008 at 21:43. |
#27
|
||||
|
||||
Die v6 tdi zou er wel in moeten kunnen, aangezien er ook een golf 2 is met een amerikaanse v8 motor, op de orginele plek.
Ik dacht dat het een nortstar motor was (of zoiets ) foto's staan op het forum ergens. En als je de tdi v6 motor wil verkopen, heb ik misschien wel intresse voor mijn lt oprijwagen. gr ruud |
#28
|
||||
|
||||
|
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Ken je iemand die een 150pk Tdi te koop heeft ? Quote:
Ja klopt, heb die golfje ook gezien. nou ja ik kijk wel effe... Ik wil eerst effe kijken of ik een Tdi 150pk 4cilinder kan vinden. als ik er een vind, laat ik je wel weten over de v6 tdi.. |
#30
|
||||
|
||||
een 150 pk tdi motor is 7 cm hoger dan een andere motor.
|
#31
|
||||
|
||||
Als je Ebay.de opgaat denk ik dat je het juiste blok wel kunt vinden, ik weet helaas de motorcode niet. Maar er zitten hier wel leden met een 150pk TDI Golf Mk4 die zou je even kunnen mailen.
Op VWForum.nl zit iemand met een ik geloof origineel 90pk TDI op 200pk, door alles van het 150pk blok over te bouwen, met volgens mij een andere turbo nog maar in ieder geval grotere injectoren. Dus je hebt niet direct die 150pk TDI nodig. En inderdaad, er is een Golf Mk2 met Northstar V8, die dwars ligt, maar als je ziet hoe de rechteraandrijfas eruit ziet en hoe deze gemonteerd zit dan vraag ik mij af hoe dat heel blijft. Wat ook nog interessant kan zijn is een motor + bak van een nieuwe Audi A4 kopen, die hebben de uitgaande bak assen tussen het blok en het vliegwiel zitten, die zitten dus een 25cm naar voren t.o.v. het blok wat je zelf hebt liggen. Maar ik denk niet dat je daar genoeg aan hebt. Dus inderdaad, een 4 cilinder TDI lijkt mij ook de beste oplossing. |
#32
|
||||
|
||||
ohw, dat 7cm maakt tog niet uit?
maare als je kijkt naar die v8 he, die motor zit niet dwars erin (ofwel?).. als ik de v6 tdi in zou zetten, dan zou ik em wel dwars moeten zetten anders past tie niet.. |
#33
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat je wel gelijk hebt... Zal wel gaan zoeken naar een 130pk of 110pk Tdi.. als je iemand weet, hoor ik het wel. bedankt.. |
#34
|
||||
|
||||
Quote:
Die 7 cm spelen je pas parten als je erg laag met je auto zonder airride wil en kleinere wielen gaat monteren dan 16 Inch. Ik ken een golf met een 150pk a3 tdi motor hierbij komt de motor lager onder de auto uit omdat anders de motorkap niet dicht kan. Ik vind dat ie netjes op zijn wielen staat maar sommige willen nu eenmaal erg laag.Dus...................... |
#35
|
||||
|
||||
en die Northstar V8 ligt wel dwars, maar dat ligt hij origineel ook. is een erg compact blokje, en lichter dan een VR6
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#36
|
||||
|
||||
Ik weet niet in welk opzicht hij 7cm hoger is, of het onderblok naar boventoe hoger is of dat juist aan de carterzijde het blok langer is. Hoe dan ook, ik verwacht dan dat je het blok niet erin krijgt als je motorkap ook nog dicht moet.
Maar ruud's fridolin zal dat wel exact weten |
#37
|
|||
|
|||
|
#38
|
||||
|
||||
Ziet er erg dik uit,dat blok in een Golf MK2
Maar neem aan dat de hele Golf aangepast is? |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
is die v8 lichter dan een vr6 ?? |
#40
|
||||
|
||||
yup, vol alu blok....
|