|
||||
|
||||
Das best een goeie...
'k duik ff in de papierwinkel! |
|
||||
|
||||
brandstoffilter staat niet op de lijst dat ie vervangen is....
vervangen maar? |
|
||||
|
||||
is het geen filters!!
volgens mij heb je er 2 |
|
|||
|
|||
is 1 filter bij de luchtweger
vervangen zeker doen moet iedere 30000KM inc.luchtfilter en kleppenstellen |
|
||||
|
||||
ok, morgen maar weer naar de onderdelenboer (werk er 100m vandaan, best handig in mijn geval ), zal es vragen of ik geen kortingspas kan krijgen
|
|
||||
|
||||
Gisteren, weer verzuipen tot 2500 rpm.
vandaag weer niks aan de hand! (wie zegt dat een auto geen eigen wil heeft? ) 'k had het er vandaag met een collega van me over, die heeft een soort gelijk iets gehad toen ie vroeger een 180 GTI (1) had. Toen liep er iets van een luchtschuif (in de buis van luchtfilter naar inlaadspruitstuk )te stroef en kreeg de motor te weinig lucht. Is dat nog een optie?? Morgen of zaterdag vervang ik iig het brandstoffilter. |
|
||||
|
||||
Net het filtertje vervangen.
Man wat kwam daar een rommel uit zetten zeg! (wel aan de tankkant) en als toetje, een bonkje ijs lijkt me ook nie helemaal de bedoeling. Tot nu toe lijkt ie beter stationair te lopen en het verzuipen moet ik ff afwachten, de laatste paar dagen is er weer es niks aan de hand. |
|
|||
|
|||
ijsvorming kan want de brandstof staat onder druk en als het dan door een hoop rommel moet kan het vocht in de brandstof ijs vormen
maar nu je die rommel ontdekt heb controleer de vulpijp eens op gaten bovenin bij de dop is de plek waar die het meest rotgevoelig is[blubber en vocht wat niet weg kan] |
|
||||
|
||||
Gecontroleerd en ok bevonden!
Hardstikke droog rondom de vulpijp. Ziet er allemaal netjes uit. Moet er wel bij zeggen, ik heb deze auto sinds vorige jaar zomer en daarvoor heeft 9 jaar stil gestaan. Hij is uit elkaar geweest maar ik heb het idee dat ze sommige dingen vergeten zijn. Brandstoffilter zag er bevoorbeeld niet uit dat "recent" vervangen was. Zo zijn er nog een aantal dingetjes waarop bezuinigd is. |
|
|||
|
|||
als tie 9jaar stil heb gestaan wie weet wat er allemaal in de tank zit voor zooi
ik had een verotte vulpijp en na 3X filter vervangen was het over [vocht en andere zooi] eerst de vulpijp natuurlijk gelast |
|
||||
|
||||
Gege, ik hou et ff in gaten.
Ben zeer benieuwd wat ie met dat verzuipen doet. |
|
||||
|
||||
En daar is ie weer!!
Tot 2500 knudde, daarna ok. Nieuwe bougies maakt niks uit.. Vanmorgen naar mn werk toe, liep ie prachtig. Klaar met werk, starten en het probleem is er weer... zucht.. |
|
|||
|
|||
weer het brandstoffilter
even er afhalen en kijken wat er in zit aan rommel bij mijn probleem koste het 3 filters en toen was het over |
|
||||
|
||||
Net nog even aan het pielen geweest. Het lijkt wel alsof de nulstand van de klep van de spinnekop niet goed is. Als ik die met de hand omhoog doen en ik laat hem rustig zakken om dan de motor te starten, loopt ie heel ff goed, na iets met het gas te spelen is het weer knudde.. Dit een paar keer herhaald, iedere keer met hetzelfde resultaat..
Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Is er iets dat die nulstand beïnvloed? auto.choke ofzo? Of kraam ik nu onzin uit? Morgenmiddag kijk ik het filter ff na. Hoop dat het met leegkiepen/doorblazen een eind kom, mocht er wat inzitten.. |
|
||||
|
||||
Filtertje doorblazen heeft helaas niks uitgehaald, kwam ook niet echt rommel uit zoals de vorige keer. Nieuw filter proberen?
|
|
|||
|
|||
ruststand is aftestellen met speciaal gereedschap
zou ind. nog een ander filter proberen en eventueel de tank en leidingen reinigen |
|
||||
|
||||
Dan gaan we van de week nog ff een filtertje scoren..
|
|
||||
|
||||
Filter heb ik net vervangen en het haald niks uit. Nog steeds inhouden tot 2500rpm daarna niks aan de hand.
Dus op nieuwe bougies en nieuw filter reageerd ie niet. |
|
||||
|
||||
even dit stuk doorlezen, voornamelijk het deel quote2, controle van je klopsensor en afstelling van het ontstekingstijdstip
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132
|
||||
|
||||
Quote:
Probleem is inmiddels weg, net als de auto. Probleem was van 2jaar terug, net als het topic Evengoed bedankt! Ben er trouwens nooit achter gekomen wat het was, van de ene op de andere dag weer goed.. |