Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 13-03-2006, 19:26
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Das best een goeie...

'k duik ff in de papierwinkel!
Reply With Quote
  #62  
Old 13-03-2006, 19:53
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

brandstoffilter staat niet op de lijst dat ie vervangen is....
vervangen maar?
Reply With Quote
  #63  
Old 13-03-2006, 20:27
fabian's Avatar
fabian fabian is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 265
Send a message via MSN to fabian
Default

is het geen filters!!
volgens mij heb je er 2
Reply With Quote
  #64  
Old 13-03-2006, 20:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

is 1 filter bij de luchtweger
vervangen zeker doen moet iedere 30000KM inc.luchtfilter en kleppenstellen
Reply With Quote
  #65  
Old 13-03-2006, 21:11
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

ok, morgen maar weer naar de onderdelenboer (werk er 100m vandaan, best handig in mijn geval ), zal es vragen of ik geen kortingspas kan krijgen
Reply With Quote
  #66  
Old 16-03-2006, 17:29
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Gisteren, weer verzuipen tot 2500 rpm.
vandaag weer niks aan de hand! (wie zegt dat een auto geen eigen wil heeft? )

'k had het er vandaag met een collega van me over, die heeft een soort gelijk iets gehad toen ie vroeger een 180 GTI (1) had.
Toen liep er iets van een luchtschuif (in de buis van luchtfilter naar inlaadspruitstuk )te stroef en kreeg de motor te weinig lucht. Is dat nog een optie??

Morgen of zaterdag vervang ik iig het brandstoffilter.
Reply With Quote
  #67  
Old 18-03-2006, 10:52
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Net het filtertje vervangen.
Man wat kwam daar een rommel uit zetten zeg! (wel aan de tankkant) en als toetje, een bonkje ijs lijkt me ook nie helemaal de bedoeling.

Tot nu toe lijkt ie beter stationair te lopen en het verzuipen moet ik ff afwachten, de laatste paar dagen is er weer es niks aan de hand.
Reply With Quote
  #68  
Old 18-03-2006, 11:50
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

ijsvorming kan want de brandstof staat onder druk en als het dan door een hoop rommel moet kan het vocht in de brandstof ijs vormen
maar nu je die rommel ontdekt heb controleer de vulpijp eens op gaten
bovenin bij de dop is de plek waar die het meest rotgevoelig is[blubber en vocht wat niet weg kan]
Reply With Quote
  #69  
Old 18-03-2006, 12:11
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Gecontroleerd en ok bevonden!
Hardstikke droog rondom de vulpijp. Ziet er allemaal netjes uit.

Moet er wel bij zeggen, ik heb deze auto sinds vorige jaar zomer en daarvoor heeft 9 jaar stil gestaan. Hij is uit elkaar geweest maar ik heb het idee dat ze sommige dingen vergeten zijn. Brandstoffilter zag er bevoorbeeld niet uit dat "recent" vervangen was. Zo zijn er nog een aantal dingetjes waarop bezuinigd is.
Reply With Quote
  #70  
Old 18-03-2006, 12:20
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

als tie 9jaar stil heb gestaan wie weet wat er allemaal in de tank zit voor zooi
ik had een verotte vulpijp en na 3X filter vervangen was het over [vocht en andere zooi]
eerst de vulpijp natuurlijk gelast
Reply With Quote
  #71  
Old 18-03-2006, 12:52
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Gege, ik hou et ff in gaten.
Ben zeer benieuwd wat ie met dat verzuipen doet.
Reply With Quote
  #72  
Old 22-04-2006, 14:45
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

En daar is ie weer!!
Tot 2500 knudde, daarna ok.

Nieuwe bougies maakt niks uit..

Vanmorgen naar mn werk toe, liep ie prachtig. Klaar met werk, starten en het probleem is er weer... zucht..
Reply With Quote
  #73  
Old 22-04-2006, 16:50
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

weer het brandstoffilter
even er afhalen en kijken wat er in zit aan rommel
bij mijn probleem koste het 3 filters en toen was het over
Reply With Quote
  #74  
Old 22-04-2006, 16:55
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Net nog even aan het pielen geweest. Het lijkt wel alsof de nulstand van de klep van de spinnekop niet goed is. Als ik die met de hand omhoog doen en ik laat hem rustig zakken om dan de motor te starten, loopt ie heel ff goed, na iets met het gas te spelen is het weer knudde.. Dit een paar keer herhaald, iedere keer met hetzelfde resultaat..

Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Is er iets dat die nulstand beïnvloed? auto.choke ofzo? Of kraam ik nu onzin uit?



Morgenmiddag kijk ik het filter ff na. Hoop dat het met leegkiepen/doorblazen een eind kom, mocht er wat inzitten..
Reply With Quote
  #75  
Old 23-04-2006, 14:48
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Filtertje doorblazen heeft helaas niks uitgehaald, kwam ook niet echt rommel uit zoals de vorige keer. Nieuw filter proberen?
Reply With Quote
  #76  
Old 23-04-2006, 17:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

ruststand is aftestellen met speciaal gereedschap
zou ind. nog een ander filter proberen
en eventueel de tank en leidingen reinigen
Reply With Quote
  #77  
Old 23-04-2006, 17:21
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Dan gaan we van de week nog ff een filtertje scoren..
Reply With Quote
  #78  
Old 02-05-2006, 17:34
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Filter heb ik net vervangen en het haald niks uit. Nog steeds inhouden tot 2500rpm daarna niks aan de hand.

Dus op nieuwe bougies en nieuw filter reageerd ie niet.
Reply With Quote
  #79  
Old 05-11-2008, 14:42
Tommy_cc_'s Avatar
Tommy_cc_ Tommy_cc_ is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 145
Default

even dit stuk doorlezen, voornamelijk het deel quote2, controle van je klopsensor en afstelling van het ontstekingstijdstip

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132
__________________
Einzer eingezatst!!
Reply With Quote
  #80  
Old 05-11-2008, 18:12
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy_cc_
even dit stuk doorlezen, voornamelijk het deel quote2, controle van je klopsensor en afstelling van het ontstekingstijdstip

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132


Probleem is inmiddels weg, net als de auto. Probleem was van 2jaar terug, net als het topic
Evengoed bedankt!

Ben er trouwens nooit achter gekomen wat het was, van de ene op de andere dag weer goed..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum