Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #881  
Old 26-10-2008, 20:12
-Jens!-'s Avatar
-Jens!- -Jens!- is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,754
Default

Er leiden meerdere wegen naar Rome zie je wel, jij rijdt gewoon graag door de polder (Wel heel creatief met de kolomboor....)

Respect dat je het allemaal gewoon doet, met die motor en chassis en alles bij elkaar, Super!

Grtzz
__________________
Current;
'67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n
Past;
'91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop


***Slam & Weld***
Scraping Volkswagen Nostalgica

www.facebook.com/slamandweld
Reply With Quote
  #882  
Old 27-10-2008, 17:34
armani311's Avatar
armani311 armani311 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 16
Default

He ik heb net ff het hele verhaal gelezen, ik keek wel vaker even in je topic rond, maar nog nooit helemaal gelezen en nu wel. echt super respect , de frido is van ver gekomen, als je die eerste foto's zag zou je nooit denken dat het zoiets kan worden. Ik vind hem iig super vet zeker met die 20" echt anders. Ik vroeg me verder nog af hoe je het sturen voor elkaar gekregen hebt, want de wielen liggen best ver in kasten, maar hij stuurt toch (grote afstand tussen het draaipunt van de spindel en de buitenkant van het wiel?????? ). Ik denk dat koeling nog wel eens lastig kan worden, ik kan me bijna niet voorstellen dat je genoeg lucht-flow krijgt door die roostertjes, ik zou iig zorgen dat de bodem goed vlak is voor een maximale doorstroomsnelheid onder je auto, zodat je iig voldoende druk verschil krijg (hoop echt niet dat je er voor een grill in maakt zou echt zonde zijn ). Veel suc6 iig en ik hoop hem nog eens in het echt te kunnen zien als hij klaar is.

Groeten,

Armand
__________________
'71 vw type 3
Reply With Quote
  #883  
Old 27-10-2008, 21:37
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Ik had de nodige ideen, maar in de uitvoering wil er nogal eens wat veranderen.
Ook voor het kunnen sturen, heeft het wat kopzorgen gekost.
Het stuurhuis en schokbrekers missen BV nog steeds,
omdat niet alles duidelijk is, waar wat komt te zitten.
En de koeling word ook gewoon een uitdaging zullen we maar zeggen.


De pas plaat is klaar, dus op naar het volgende karwei
Gr Ruud


__________________
W12 Engine
http://youtu.be/q-uq3oOjuL8
Reply With Quote
  #884  
Old 27-10-2008, 22:04
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

ach. VW had ook de nodige problemen met de koeling van de Veyron.. Is ook gelukt

Dit is qua omvang net zo'n project..!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #885  
Old 02-11-2008, 22:31
culle mk1 culle mk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 291
Default

vet project man

succes
Reply With Quote
  #886  
Old 17-11-2008, 21:57
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Het schutbord is er voor de 3 keer weer uitgeslepen, en zal ook niet meer terug komen.
Ik ga het buizen chassis verder bouwen, en het binnen plaatwerk zal waarschijnlijk allemaal van aluminium worden.

De boven draagarmen zijn opnieuw gemaakt,
en de fusee kogel is verstelbaar.







Gr Ruud
Reply With Quote
  #887  
Old 17-11-2008, 22:13
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

blijft heel mooi werk. Waar heb je het buizenframe mee gelast? Zit er zo strak uit, vooral aan de linkerzijde (rechterzijde is nabewerkt?).

Ik zou het niet aandurven om aan zoiets te beginnen. Where to begin (and where to end?)??
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #888  
Old 17-11-2008, 23:35
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Je zult het nu wel niet weer willen veranderen, maar waarom werk je niet met fusees waarbij je het camber met shims kunt verstellen? Als je dan je camber verstelt dan veranderd de geometrie van je wielophanging niet mee. Als je de pitmanarm ook aan het deel van het fusee maakt waar je bovenste fuseekogel in zit dan hoef je de pitmanarmen ook niet meer te verstellen.

Maar erg mooi dit!
Reply With Quote
  #889  
Old 18-11-2008, 00:14
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Dat werkt mooi bij een mk2 ruben, maar dan heb je mcphersons... dit is andere koek, en dan zou je je fusee ten opzichte van je fuseekogel moeten verstellen?

Bij een mcpherson zorgen beide bouten ervoor dat het blijft zitten... een fuseekogel kan op 1 manier vast en je wil niet dat je die kan verstellen... ja niet heel goed uitgelegd, maar als je bedenkt hoe bij een mk2 de fuseekogel vast zit, zou het raar zijn als je dat kon verstellen...
Reply With Quote
  #890  
Old 18-11-2008, 00:18
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Voor de bovenste kingpin losneembaar/verstelbaar maken, zodat je er shims achter kan zetten. Wordt bij onafhankelijke wielophangingssystemen veel toegepast.

Die shims zijn er dus voor dat het verstelbaar is, maar niet kan verschuiven
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #891  
Old 18-11-2008, 00:34
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Melvin, wat jij zegt bedoelde ik niet. Ik bedoelde inderdaad een 2-delig fusee. Bij McPherson krijg je weer een heel ander verhaal.

Je bovenste fuseekogel blijft dus altijd op dezelfde plek zitten. Je kunt dan echter je camberhoek afstellen door shims te monteren tussen het fuseedeel waar je fuseekogel in/aan gemonteerd zit en het fuseedeel waar je remschijf en onderste fuseekogel aan vast zitten.

Maar genoeg daar over, met een verstelbare bovenste fuseekogel kan het ook wel. Tis ook niet mijn topic

Hoe dan ook, het is altijd weer erg mooi om te lezen wat je gedaan hebt Ruud!
Reply With Quote
  #892  
Old 20-11-2008, 21:51
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Dit al met 33pk
Hoe zal het er uit zien met 450 pk's.





gr ruud
Reply With Quote
  #893  
Old 20-11-2008, 21:56
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

ik hoop voor je, dat je er nooit achter komt!
Reply With Quote
  #894  
Old 20-11-2008, 22:31
classic line classic line is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 462
Default

ik denk dat je dan beulten in je achter kenteken plaat krijgt in plaats van putten
__________________
vw jetta tdi 2008
seat arosa 2000
vw t1 "57 panel
Reply With Quote
  #895  
Old 21-11-2008, 07:37
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Ligt aan de snelheid, 450PK mer een gangetje van 20km/h
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #896  
Old 21-11-2008, 09:00
airkewled airkewled is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 30
Default

ik denk dat jou frido nét iets steviger zal zijn dan de originele versie...
__________________
Mijn filmpjes
Reply With Quote
  #897  
Old 23-11-2008, 18:58
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Achter is het zij chassis verder ontwikkeld,
voor meer stevigheid te krijgen, loopt het chassis nu door tot de deur stijl.







Ook is achter boven de draagarmen,
een buis gebogen waar het aluminium beplating tegen kan komen.
Dit zal verder nog wel uitgebreid worden.




Ook de tank steuntjes zijn gemaakt.





Reply With Quote
  #898  
Old 23-11-2008, 19:02
Patrick86 Patrick86 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 401
Default

Ziet er allemaal errug goed uit!
Hou je de uren bij die je in dit project stopt?
Reply With Quote
  #899  
Old 23-11-2008, 19:18
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

The new TOUERAG W12 engine,
for the first time, insite the car (of zo iets )


















Reply With Quote
  #900  
Old 23-11-2008, 19:21
Edition-Blue Edition-Blue is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 4,434
Send a message via MSN to Edition-Blue
Default

Super !
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue
Golf2 gti 20vt edition blue
Golf6 gti R
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum