#881
|
||||
|
||||
Er leiden meerdere wegen naar Rome zie je wel, jij rijdt gewoon graag door de polder (Wel heel creatief met de kolomboor....)
Respect dat je het allemaal gewoon doet, met die motor en chassis en alles bij elkaar, Super! Grtzz
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#882
|
||||
|
||||
He ik heb net ff het hele verhaal gelezen, ik keek wel vaker even in je topic rond, maar nog nooit helemaal gelezen en nu wel. echt super respect , de frido is van ver gekomen, als je die eerste foto's zag zou je nooit denken dat het zoiets kan worden. Ik vind hem iig super vet zeker met die 20" echt anders. Ik vroeg me verder nog af hoe je het sturen voor elkaar gekregen hebt, want de wielen liggen best ver in kasten, maar hij stuurt toch (grote afstand tussen het draaipunt van de spindel en de buitenkant van het wiel?????? ). Ik denk dat koeling nog wel eens lastig kan worden, ik kan me bijna niet voorstellen dat je genoeg lucht-flow krijgt door die roostertjes, ik zou iig zorgen dat de bodem goed vlak is voor een maximale doorstroomsnelheid onder je auto, zodat je iig voldoende druk verschil krijg (hoop echt niet dat je er voor een grill in maakt zou echt zonde zijn ). Veel suc6 iig en ik hoop hem nog eens in het echt te kunnen zien als hij klaar is.
Groeten, Armand
__________________
'71 vw type 3 |
#883
|
||||
|
||||
Ik had de nodige ideen, maar in de uitvoering wil er nogal eens wat veranderen.
Ook voor het kunnen sturen, heeft het wat kopzorgen gekost. Het stuurhuis en schokbrekers missen BV nog steeds, omdat niet alles duidelijk is, waar wat komt te zitten. En de koeling word ook gewoon een uitdaging zullen we maar zeggen. De pas plaat is klaar, dus op naar het volgende karwei Gr Ruud |
#884
|
||||
|
||||
ach. VW had ook de nodige problemen met de koeling van de Veyron.. Is ook gelukt
Dit is qua omvang net zo'n project..!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#885
|
|||
|
|||
vet project man
succes |
#886
|
||||
|
||||
Het schutbord is er voor de 3 keer weer uitgeslepen, en zal ook niet meer terug komen.
Ik ga het buizen chassis verder bouwen, en het binnen plaatwerk zal waarschijnlijk allemaal van aluminium worden. De boven draagarmen zijn opnieuw gemaakt, en de fusee kogel is verstelbaar. Gr Ruud |
#887
|
||||
|
||||
blijft heel mooi werk. Waar heb je het buizenframe mee gelast? Zit er zo strak uit, vooral aan de linkerzijde (rechterzijde is nabewerkt?).
Ik zou het niet aandurven om aan zoiets te beginnen. Where to begin (and where to end?)??
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#888
|
||||
|
||||
Je zult het nu wel niet weer willen veranderen, maar waarom werk je niet met fusees waarbij je het camber met shims kunt verstellen? Als je dan je camber verstelt dan veranderd de geometrie van je wielophanging niet mee. Als je de pitmanarm ook aan het deel van het fusee maakt waar je bovenste fuseekogel in zit dan hoef je de pitmanarmen ook niet meer te verstellen.
Maar erg mooi dit! |
#889
|
|||
|
|||
Dat werkt mooi bij een mk2 ruben, maar dan heb je mcphersons... dit is andere koek, en dan zou je je fusee ten opzichte van je fuseekogel moeten verstellen?
Bij een mcpherson zorgen beide bouten ervoor dat het blijft zitten... een fuseekogel kan op 1 manier vast en je wil niet dat je die kan verstellen... ja niet heel goed uitgelegd, maar als je bedenkt hoe bij een mk2 de fuseekogel vast zit, zou het raar zijn als je dat kon verstellen... |
#890
|
||||
|
||||
Voor de bovenste kingpin losneembaar/verstelbaar maken, zodat je er shims achter kan zetten. Wordt bij onafhankelijke wielophangingssystemen veel toegepast.
Die shims zijn er dus voor dat het verstelbaar is, maar niet kan verschuiven
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#891
|
||||
|
||||
Melvin, wat jij zegt bedoelde ik niet. Ik bedoelde inderdaad een 2-delig fusee. Bij McPherson krijg je weer een heel ander verhaal.
Je bovenste fuseekogel blijft dus altijd op dezelfde plek zitten. Je kunt dan echter je camberhoek afstellen door shims te monteren tussen het fuseedeel waar je fuseekogel in/aan gemonteerd zit en het fuseedeel waar je remschijf en onderste fuseekogel aan vast zitten. Maar genoeg daar over, met een verstelbare bovenste fuseekogel kan het ook wel. Tis ook niet mijn topic Hoe dan ook, het is altijd weer erg mooi om te lezen wat je gedaan hebt Ruud! |
#892
|
||||
|
||||
Dit al met 33pk
Hoe zal het er uit zien met 450 pk's. gr ruud |
#893
|
||||
|
||||
ik hoop voor je, dat je er nooit achter komt!
|
#894
|
|||
|
|||
ik denk dat je dan beulten in je achter kenteken plaat krijgt in plaats van putten
__________________
vw jetta tdi 2008 seat arosa 2000 vw t1 "57 panel |
#895
|
||||
|
||||
Ligt aan de snelheid, 450PK mer een gangetje van 20km/h
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#896
|
|||
|
|||
ik denk dat jou frido nét iets steviger zal zijn dan de originele versie...
__________________
Mijn filmpjes |
#897
|
||||
|
||||
Achter is het zij chassis verder ontwikkeld,
voor meer stevigheid te krijgen, loopt het chassis nu door tot de deur stijl. Ook is achter boven de draagarmen, een buis gebogen waar het aluminium beplating tegen kan komen. Dit zal verder nog wel uitgebreid worden. Ook de tank steuntjes zijn gemaakt. |
#898
|
|||
|
|||
Ziet er allemaal errug goed uit!
Hou je de uren bij die je in dit project stopt? |
#899
|
||||
|
||||
The new TOUERAG W12 engine,
for the first time, insite the car (of zo iets ) |
#900
|
|||
|
|||
Super !
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |