#1
|
|||
|
|||
vreemd probleem versnellingsbak?
Ik heb vandaag een Polo 1400 uit '96 opgehaald voor een vriend van me. Op het eerste gezicht een superfris ding. Interieur is als nieuw, geen krasje of plekje op stoelen of dashboard.
Het motortje ziet eruit als nieuw. Tijdens de proefrit wel gemerkt dat boven de 140 het stuurtje gaat trillen maar dat vind ik niet zo spannend. Het ding schakelde perect. Dus 120 km naar huis gereden met het dingetje en onderweg geen klappie verkeerd of wat voor gekke dingen dan ook. Dus ging het gaspedaal steeds dieper en was ik in een redelijk tempo weer in de buurt van huis. Zo ver alles ok. Alleen toen ik de afrit nam en terug wilde schakelen zat er geen beweging in die pook. Maar dan ook echt werkelijk geen beweging. Na flink rukken aan dat ding kreeg ik hem in zijn vrij en met nog veel meer kracht uiteindelijk in zijn 1. Tijdens het rijden flink rukken en roeren en kreeg ik hem dan nog net in de volgende versnelling. Het voelde hierbij aan alsof de pook aan beide kanten werd vastgehouden door iets met tandjes. Nu is de auto echter afgekoeld en schakelt hij weer of er niets aan de hand is?? Vreemd verschijnsel wat ik nog nooit heb meegemaakt of ook maar gehoord heb. |
#2
|
||||
|
||||
zit er wel genoeg olie in je bak?
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#3
|
||||
|
||||
De versnellingsbak van deze polo's is hun zwaktepunt...
En zo te horen zit in deze bak te weinig olie, en die bakken zijn duur en 2de hands zowat onvindbaar...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Zal dan toch eens de bakolie aftappen en verversen en dan meteen het juiste aantal liters erin mikken.
|
#5
|
|||
|
|||
versnellings bakkie
ik heb dit probleem ook gehad olie te weinig maar probleem bleef toen maar gewoon 10w40 motorolie in gedaan en na7500 km weer bak olie en bak schakelt weer als nieuw
|