#1
|
|||
|
|||
cardanas vervangen van golf 2 uit '88
ik ben al een hele tijd bezig met het ontkoppelen van de cardanas van mijn golf, de grote bout wil niet loskomen en deze is blijkbaar niet geborgt maar ik heb toch mijn twijfels... iemand enig idee wat ik kan doen ?
|
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Bedoel je de centrale moer bij je aandrijfas? Auto op z'n wielen zetten, iemand erin en op de rem drukken, T stuk met verlenging erop zetten en een stuk extra pijp op het T stuk zodat je een arm hebt van een meter ofzo. Dan "voorzichtig" losdraaien, Het is niet geheel onmogelijk om je T stuk krom te trekken ofwel af te draaien (beide al mee gemaakt) OF Je regelt ergens een zware slagmoer sleutel, en draait hem daarmee los. maar dat bied nog geen garantie PS een cardanas wordt meestal de aandrijfas tussen versnellingsbak en het differentieel in de achteras bedoelt, dus tenzij je een synchro rijdt heb je die niet mvg db |
#3
|
|||
|
|||
reactie cardanas
ja inderdaad deze moer bedoel ik maar ik heb dit al geprobeerd en ik werk met materiaal van facon en ik hem al een sleutel stukgewrongen zelf een wringijzer Deze zit echt muurvast Het enige dat me nog rest is warmstoken met de chalmo of is dit niet zo'n goed gedacht? bedankt voor de hulp
|
#4
|
|||
|
|||
Kan ind warmstoken
Heb er nog nooit een niet los gekregen met Tstuk een de krikstang [1m + 100kg] |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ze kunnen zeer vast zitten, ikzelf heb een keer met een vrachtwagen slagmoersleutel (2500 Nm) eentje los moeten draaien en zelfs dat ging niet van harte! (warm stoken hoefde ook niet meer, hij was al heet toen hij los was ) Warm stoken heb ik op die plek geen goed gevoel bij, je zit dan namelijk wel je lagers en homokineet ook op te warmen, nu kan het wel wat hebben.... Ik kan alleen zeggen, zwaarder gereedschap, grotere hefboom mvg db |
#6
|
|||
|
|||
Hoe warm word het daar met remmen?
Als de moer maar iets warmer is als de as is het al goed |
#7
|
|||
|
|||
ja idd met een vrachtwagen slagmoersleutel zou het mss wel gaan maar daar heb je al een grote copressor voor nodig om genoeg luchtdruk te geven ik heb wel een grote slagmoersleutel maar niet de juiste compressor Maar ik weet uit een vereleden dat mijn vader hget altijd deed met een grote hefboom maar hij heeft ook geprobeert maar helaas...
|
#8
|
||||
|
||||
Stuk steigerpijp doet meestal wonderen,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#9
|
|||
|
|||
Het is eerder de ratel die het opgeeft Deze heeft het trouwens al tig keer overleeft
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#10
|
|||
|
|||
bedankt voor de nuttige foto. zo heb ik het al altijd geprobeerd maar er is geen beweging in te krijgen en inderdaad zo hem ik al een ratelsleutel om zeep geholpen.
|
#11
|
||||
|
||||
in princiepe mag je een ratel nooit verlengen, maar een beetje garage heeft een zware luchtsleutel waarmee deze zo los springt
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
dat lijkt wel erg overkill (en voor de ratel idd niet goed)
__________________
HeliosBlauw past bij jou. |
#13
|
|||
|
|||
Nu heb ik het idee gekregen dat het met stikstof wel moet loskome maar heeft iemand enig idee waar men dit kan halen?
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
een CO2 brandblusser? Ik geloof dat die ook een wolk koude zooi uitblaast... maar je zult dan de gehele omgeveing afkoelen.. eigenlijk zou je dan alleen de as af moeten koelen en niet de moer.... mvg db |
#15
|
||||
|
||||
Zo heb ik de mijne losgekregen |
#16
|
|||
|
|||
zo heb ik ak al een sleutel stuk gedaan een wringyzer een pot voor ratelmoer deze bouten zitten extreem hard vast daarmee dat ik nu wat drastischer te werk wil gaan
|
#17
|
|||
|
|||
een brandblusser is iets te groot en inderdaad zo koelt heel de omgeving af ma ik heb mij laten vertellen dat dit ook te vinde is in een soort van spuitbussen just zoals een bus remreiniger zo kan ik alleen de as inspuiten zonder de rest te raken
|
#18
|
|||
|
|||
Je kan ook met een bijtel de moer splijten,en dan met een dop los draaien
Neem aan dat de as eraf moet omdat de homokineet kapot is? |
#19
|
|||
|
|||
Je draait toch wel de goede kant op he?
|
#20
|
|||
|
|||
neen de motor moet er uit zodat de lege kas weg
|