Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-10-2008, 21:11
Smolle Smolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 26
Default cardanas vervangen van golf 2 uit '88

ik ben al een hele tijd bezig met het ontkoppelen van de cardanas van mijn golf, de grote bout wil niet loskomen en deze is blijkbaar niet geborgt maar ik heb toch mijn twijfels... iemand enig idee wat ik kan doen ?
Reply With Quote
  #2  
Old 06-10-2008, 21:46
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by Smolle
ik ben al een hele tijd bezig met het ontkoppelen van de cardanas van mijn golf, de grote bout wil niet loskomen en deze is blijkbaar niet geborgt maar ik heb toch mijn twijfels... iemand enig idee wat ik kan doen ?


Bedoel je de centrale moer bij je aandrijfas? Auto op z'n wielen zetten, iemand erin en op de rem drukken, T stuk met verlenging erop zetten en een stuk extra pijp op het T stuk zodat je een arm hebt van een meter ofzo. Dan "voorzichtig" losdraaien, Het is niet geheel onmogelijk om je T stuk krom te trekken ofwel af te draaien (beide al mee gemaakt)
OF
Je regelt ergens een zware slagmoer sleutel, en draait hem daarmee los. maar dat bied nog geen garantie

PS een cardanas wordt meestal de aandrijfas tussen versnellingsbak en het differentieel in de achteras bedoelt, dus tenzij je een synchro rijdt heb je die niet

mvg

db
Reply With Quote
  #3  
Old 07-10-2008, 18:38
Smolle Smolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 26
Default reactie cardanas

ja inderdaad deze moer bedoel ik maar ik heb dit al geprobeerd en ik werk met materiaal van facon en ik hem al een sleutel stukgewrongen zelf een wringijzer Deze zit echt muurvast Het enige dat me nog rest is warmstoken met de chalmo of is dit niet zo'n goed gedacht? bedankt voor de hulp
Reply With Quote
  #4  
Old 07-10-2008, 19:17
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Kan ind warmstoken
Heb er nog nooit een niet los gekregen met Tstuk een de krikstang [1m + 100kg]
Reply With Quote
  #5  
Old 07-10-2008, 19:43
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Kan ind warmstoken
Heb er nog nooit een niet los gekregen met Tstuk een de krikstang [1m + 100kg]


Ze kunnen zeer vast zitten, ikzelf heb een keer met een vrachtwagen slagmoersleutel (2500 Nm) eentje los moeten draaien en zelfs dat ging niet van harte! (warm stoken hoefde ook niet meer, hij was al heet toen hij los was )

Warm stoken heb ik op die plek geen goed gevoel bij, je zit dan namelijk wel je lagers en homokineet ook op te warmen, nu kan het wel wat hebben....

Ik kan alleen zeggen, zwaarder gereedschap, grotere hefboom

mvg

db
Reply With Quote
  #6  
Old 07-10-2008, 20:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Hoe warm word het daar met remmen?
Als de moer maar iets warmer is als de as is het al goed
Reply With Quote
  #7  
Old 08-10-2008, 21:21
Smolle Smolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 26
Default

ja idd met een vrachtwagen slagmoersleutel zou het mss wel gaan maar daar heb je al een grote copressor voor nodig om genoeg luchtdruk te geven ik heb wel een grote slagmoersleutel maar niet de juiste compressor Maar ik weet uit een vereleden dat mijn vader hget altijd deed met een grote hefboom maar hij heeft ook geprobeert maar helaas...
Reply With Quote
  #8  
Old 08-10-2008, 21:28
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Stuk steigerpijp doet meestal wonderen,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 08-10-2008, 22:53
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default




Het is eerder de ratel die het opgeeft
Deze heeft het trouwens al tig keer overleeft
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #10  
Old 09-10-2008, 17:32
Smolle Smolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 26
Default

bedankt voor de nuttige foto. zo heb ik het al altijd geprobeerd maar er is geen beweging in te krijgen en inderdaad zo hem ik al een ratelsleutel om zeep geholpen.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-10-2008, 17:47
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

in princiepe mag je een ratel nooit verlengen, maar een beetje garage heeft een zware luchtsleutel waarmee deze zo los springt
Reply With Quote
  #12  
Old 09-10-2008, 18:49
Losha Losha is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 202
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl



Het is eerder de ratel die het opgeeft
Deze heeft het trouwens al tig keer overleeft


dat lijkt wel erg overkill (en voor de ratel idd niet goed)
__________________
HeliosBlauw past bij jou.
Reply With Quote
  #13  
Old 20-10-2008, 18:39
Smolle Smolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 26
Default

Nu heb ik het idee gekregen dat het met stikstof wel moet loskome maar heeft iemand enig idee waar men dit kan halen?
Reply With Quote
  #14  
Old 20-10-2008, 19:55
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by Smolle
Nu heb ik het idee gekregen dat het met stikstof wel moet loskome maar heeft iemand enig idee waar men dit kan halen?


een CO2 brandblusser? Ik geloof dat die ook een wolk koude zooi uitblaast... maar je zult dan de gehele omgeveing afkoelen.. eigenlijk zou je dan alleen de as af moeten koelen en niet de moer....


mvg

db
Reply With Quote
  #15  
Old 20-10-2008, 22:17
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default




Zo heb ik de mijne losgekregen
Reply With Quote
  #16  
Old 21-10-2008, 16:25
Smolle Smolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 26
Default

zo heb ik ak al een sleutel stuk gedaan een wringyzer een pot voor ratelmoer deze bouten zitten extreem hard vast daarmee dat ik nu wat drastischer te werk wil gaan
Reply With Quote
  #17  
Old 21-10-2008, 16:27
Smolle Smolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 26
Default

een brandblusser is iets te groot en inderdaad zo koelt heel de omgeving af ma ik heb mij laten vertellen dat dit ook te vinde is in een soort van spuitbussen just zoals een bus remreiniger zo kan ik alleen de as inspuiten zonder de rest te raken
Reply With Quote
  #18  
Old 21-10-2008, 20:57
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Je kan ook met een bijtel de moer splijten,en dan met een dop los draaien
Neem aan dat de as eraf moet omdat de homokineet kapot is?
Reply With Quote
  #19  
Old 21-10-2008, 21:04
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Je draait toch wel de goede kant op he?
Reply With Quote
  #20  
Old 22-10-2008, 10:01
Smolle Smolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 26
Default

neen de motor moet er uit zodat de lege kas weg
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum