#1
|
|||
|
|||
geen dimlichten meer door pinkerhendel?
na te zijn gestolen en nu ooo zo gelukkig teruggevonden door politie zit ik met wat schade rondom mijn stuur :
de dimlichten doen het niet meer. de claxon ook niet. de pinkerhendel en 4-pinkers-knop zijn verdwenen en het stuur zit compleet los (moer verdwenen). 1. is het mogelijk dat ik geen dimlichten meer heb net omdat de pinkerhendel er niet meer op zit? groen lampje brandt nu continu. lampen en zekeringen zijn getest (maar wel niet die grotere vierkante dingen (relais?) .. zou niet weten hoe die te testen..) 2. de kerels hebben -vraag mij niet waarom...- bovenkant stuur volledig zitten opensnijden. misschien voor de airbag dacht ik later.. een airbag yea right ...golf 2 CL uit 1991.. of kan iemand me zeggen wat er daar misschien te vinden is ...? het enigste wat ik nu heb is een gapende leegte in het stuur, de claxonkap en 2 losse draadjes. de draadjes zijn bruin en zwart. ik vermoed dat zwart + is en dat ik die moet aansluiten op claxonkap. voor bruin echter zie ik geen enkele aansluitmogelijkheid...? 3. wanneer het best lijkt dat ik een nieuw stuur koop, wat betekent dan -waarvan sommigen spreken- een dikke naaf? Hoe weet ik welke naaf ik heb? ... alvast steek ik er nu elk avond een pedaalslot op... mvg |
#2
|
||||
|
||||
hebben ze het stuur echt opgesneden of hebben ze er een stang tussen gezet om het stuurslot te breken? ik vermoed het laatste.
Ja je hebt een dikke naaf, hebben alle golf2's van na half 87
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
1. Aan de ruitenwisserhendel, dat is de achterste van de twee hendels, zit een schakelaar. De knipperlichthendel heeft een haakje wat in die schakelaar haakt. Als je die schakelaar even opzoekt en naar je toe trekt heb je als het goed is weer dimlicht.
2. Je hebt 1 draad heen, dat is inderdaad plus. De andere is de massa van de toeterschakelaar af naar de moer van het stuur toe. Ik heb zelf een sportstuurtje en dan fungeert het stuur zelf als massa. Vandaar dat ik dit niet precies weet. Maar heeft de toeterschakelaar dan niet gewoon 2 connectoren? Aan de andere kant, als je een ander stuur wilt aanschaffen is dit niet echt interessant. 3. De stuurpen, dat is de stang die je stuur met je stuurhuis verbind, heeft een bepaalde diameter. Bij de oudere auto's, tot en met bouwjaar 88 meen ik, hebben een kleinere diameter. Als je daar bijvoorbeeld een Mk3 (Golf/Vento) stuur op wilt zetten dan wil dat niet omdat die niet vast zit. Dus wat is het bouwjaar van je auto, als je het nog niet vertrouwd, demonteer je stuur (moet toch gebeuren ) en meet de diameter op. Dan weet je waar je aan toe bent. Maar verder geen extra schade? Blij dat tie terug is? |
#4
|
||||
|
||||
Dat halverwege 87 klopt niet volgens mij, de mijne heeft namelijk ook nog een dunne naaf. En dat is er eentje van 26-10-1987.
|
#5
|
||||
|
||||
modeljaar 88, dus alles met grote deuren in principe..
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
||||
|
||||
Mja, dat dacht ik ook altijd
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
90 Kan zelfs op een golf 1 Als je de bus over zet |
#8
|
|||
|
|||
Tjaap> ja toch, gewoon bovenkant stuur is volledig opengesneden. pinkerkap bedekt dat wel. stuurslot had ik niet..
okay, ik heb een dikke naaf dus.. RubenD> thanx voor info.. evenwel vind ik die schakelaar op ruitenwisserhendel maar niet. kan je preciseren waar die dan zit? rechterkant (kant van hendel zelf), linkerkant, boven onder achterkant? de enigste 2 'beweeglijke' delen die ik zie is: de rotatie van de ruitenwisserstanden en 2 het trek-duw-veer-schakelaartje van de ruitensproeiers.. ivm claxon.. ik begin serieus te denken dat ik daar een onderdeelke ook gewoon ben 'verloren'. ik heb enkel claxon-kap waarop metalen plaatje met 1 + connector en dan nog rechthoekig plastieken dekseltje dat met 3 klik-pinnen in het stuur zelf plopt. dus nergens een massa-connector... en nee geen echte andere schade, behalve antenne ook een stuk af en plastieken behuizing rond stuur ook verdwenen.. en ja extreem blij dat ik hem terug heb...! nu laat ik hem nooit meer los |
#9
|
|||
|
|||
Als het goed is heb je alleen de zwarte draad nodig
Deze is een massa draad De delen van de dop die je hebt moeten inelkaar gedrukt worden met de metalenplaat ertussen Denk dan dat er ook bij het contactslot wat draden los zijn,waardoor het dimlicht niet meer werkt Heb nog wel het eea liggen |
#10
|
||||
|
||||
Wat voor hendels heb je dan, die met gevarenlichtschakelaar opbouw of zit die gevarenlichtschakelaar nog gewoon in het dashboard?
Bij het oude type, dus zonder gevarenlichtschakelaar, zit die schakelaar aan de linker zijde, ongeveer tegenover de ruitenwisserhendel zelf zeg maar. Het is een schuifschakelaar, van buiten rond, net als de hele ronde ring van de achterste hendel. Als de knipperhendel gemonteerd zit, dan zou hij daar recht achter moeten zitten. In de schakelaar, die ongeveer 20mm breed is zit een sleufje van 10x2mm, daar haakt dus de knipperlicht hendel in. Hopelijk kun je hier wat mee, kan helaas geen foto maken. Zal nog even kijken of ik misschien een foto voor je heb. |
#11
|
|||
|
|||
enkele fotos van mijn schakelaar op het net gezet:
http://picasaweb.google.com/tgaunieaan/ ik heb de hendels met gevarenlichtschakelaar opbouw zie je de plek op 1 van de foto's waar die schuifschakelaar zou moeten zitten.. ? ik begin te denken dat ik die gewoon niet heb zitten... |
#12
|
|||
|
|||
Die op de foto is van de ruitenwisser
De andere[knipperlichten]die zet je er overheen en dan met 3schroefjes vast aan het contactslot |
#13
|
|||
|
|||
yep
zover was ik ook wel mee..:-) |
#14
|
|||
|
|||
pinkerhendel teruggevonden in een kartonnen doos bij de flikken..
en alles werkt terug ... dus ook de dimlichten, verstralers ... thanks all |