#1
|
|||
|
|||
Remdruk valt weg
Hej mijn remdruk valt telkens weg als ik de motor start... Voor het starten heb ik goede remdruk, maar start ik dan de motor dan kan ik het pedaal steeds verder intrappen en zakt ie langzaam/gemiddeld snel naar de bodem... Dan remt ie nog wel (hij stond nog wel vast) maar dit is niet goed...
Het gaat om een golf 1 met een diesel motor.. Betekent die onderdruk'ding' kapot of is het iets anders? Vacuumslang lekt niet en zit goed, bekrachtiger is nieuw en hoofdremcilinder ook... |
#2
|
||||
|
||||
mischien dat hij 1 van je leidingen lekt?? Je hebt 2 voor en 2 die na schteren lopen! of 1 van die??? Mischien de rechter of de linker achterremslang??(wat aan je remleiding vast zit)
|
#3
|
|||
|
|||
Remslangen en remleidingen lekken allemaal niet... Remmen zijn gister wederom ontlucht en wielremcilinders, remvoeringen, remblokken, klauwen en schijven zijn allemaal nieuw, evenals remslangen...
Maargoed, als de motor uitstaat remt ie dan ook perfect... |
#4
|
|||
|
|||
Ventieltje in de vacuumslang is nog goed?
Lucht moet alleen richting inlaatspruitstuk doorgelaten worden.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
||||
|
||||
is naar mijn weten normaal dat het pedaal iets wegzakt, je bekrachtiger begint te werken als je m start...
maar hij moet natuurlijk niet tot de bodem wegzakken |
#6
|
||||
|
||||
De rembekrachtiger is hoogstwaarschijnlijk het probleem.
Een nieuwe halen of reviseren en probleem is opgelost Zeker als het probleem ontstaan is net na ontluchten van de remmen. Dan heb je nl het pedaal te diep ingedrukt en zijn de rubberen seals binnenin de bekrachtiger naar de knoppen gegaan.
__________________
MK 1 gti 83 (project) Last edited by dekilo : 10-10-2008 at 12:13. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Mmm... interessant... ik heb de vacuumslang aan de rembekrachtiger eraf gehaald met lopende motor en dan zuigt ie wel, dus hij geeft wel vacuum... Het gaat hier over een diesel dus daar zit een vacuumpomp op, met 1 slang direct naar de rembekrachtiger... Kan het dan nog een ventieltje zijn? Begin er aan te twijfelen, ik kan de remdrukstang niet langer maken maar ga er een oplossing voor maken, want het is normaal dat je pedaal iets zakt, en ik trap hem niet helemaal tot op de bodem, dus wellicht is dat nog steeds het probleem... Last edited by MellyVille : 10-10-2008 at 17:58. |
#8
|
|||
|
|||
heb dit probleem ooit eens op mijn oude ibiza gehad.. precies dezelfde symptonen
was de hoofremcilinder moet het gewoon zijn |
#9
|
|||
|
|||
ja inderdaad inwendige lekage langs de cupjes in de hoofdremcilder
|
#10
|
|||
|
|||
Waarom is het probleem er dan niet als de motor uitstaat ? Hoe hard je ook trapt en vasthoud, dan blijft ie constant hoor!
|
#11
|
|||
|
|||
dit komt omdat als de motor uit is de rembekrachtiger niet werkt en je dus veel minder kracht kunt uitoefenen op de hoofdremcilinder .de inwendige lekkage is vaak maar minimaal en treed daarom pas op als er redelijk wat druk op staat.
|
#12
|
||||
|
||||
Hoofdremcilinder is kapot, komt heel vaak voor!
Als je ontlucht, nooit met de pomp methode doen. Gewoon de ontluchtingsnippel open zetten, en laat zwaartekracht de rest doen. Of als je een vacuumapparaat hebt die gebruiken. Door het pompen beschadig je de boel! |
#13
|
|||
|
|||
Nouja, pompen gaat al jaren goed...
Maar zwaartekracht doet t m niet hoor |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ontlucht de remmen al jaren zo, en als je het goed doet gaat het perfect. Met pompen is het een feit dat je de hoofdremcilinders, en bij trommelremmen de cilinders beschadigdt. Je moet het zelf weten natuurlijk, ik ben ook maar een ex auto monteur Succes met het oplossen man! |